"Nauji vėjai" - taip pavadintą darbą šių metų "Kino pavasariui" sukūrė iliustratorius Karolis Strautniekas.
Įspūdingą karjerą pasiekęs 28-erių lietuvis piešia tarptautiniams klientams, tarp kurių yra "The New York Times", "Facebook" ir "Mini Cooper". Projektas su "Kino pavasariu" - K. Strautnieko duoklė mėgstamam festivaliui.
Antradienį "Facebook" vaizdo konferencijoje K. Strautniekas pristatė "Kino pavasario" įvaizdžio plakatą. Menininkas taip pat kuria festivalio reklaminį klipą, kuris bus rodomas prieš seansus. Darbų centre - mistiška mergina rožiniame fone vėjo suveltais plaukais.
"Iliustraciją galima skaityti įvairiai, - aiškino K. Strautniekas. - Matome lengvą pavasarišką vėjo gūsį. Vėjas simbolizuoja naujus įspūdžius, kuriuos mums atneša kinas. Jis pakelia, suvelia plaukus ir mintis, pažadina. Kita vertus, darbas gali ir sukrėsti. Jis atspindi dramą, kuri vyksta pasaulyje šiuo metu ir yra perteikiama festivalio filmuose".
K. Strautnieko pasiūlyta naujų vėjų idėja tapo ir kovo 23-balandžio 6 dienomis vyksiančio festivalio šūkiu. Kasmet jauniems menininkams dėmesį skiriantis "Kino pavasaris" šiemet dar ryškiau ir nuosekliau akcentuos pradedančių režisierių kūrybą, numatyta per 10 lietuviškų filmų premjerų.
Plėtoti "Kino pavasario" vizualinį identitetą K. Strautniekas pradėjo dar rugsėjį. Festivalio organizatoriai pakvietė iliustratorių susitikti, išgirdę interviu su juo radijo laidoje.
Vilniuje užaugęs ir čia kuriantis K. Strautniekas karjerą pradėjo studijuodamas Dailės akademijoje. Vėliau kūrė reklamos agentūrose, o nuo 2013-ųjų pradėjo dirbti kaip laisvai samdomas iliustratorius.
Jis ištobulino savo piešinių stilių, pasižymintį šešėlių žaidimu, subtiliomis spalvomis, retrofuturistine estetika. Šiandien K. Strautnieko klientai - tarptautiniai, iliustratorių reprezentuoja agentai Paryžiuje ir Londone. Jis yra nuolatinis japoniško "Forbes" ir prancūzų GQ žurnalų iliustratorius, jo darbus yra naudoję tokie prestižiniai užsakovai kaip "Audi", "Adobe", "Siemens" ir daugelis kitų. "Instagram" tinkle K. Strautniekas turi 51 tūkst. sekėjų.
Dailininkas sutiko piešti "Kino pavasariui", nes nuo seno pats lankosi festivalio seansuose. "Kai vyksta festivalis, į filmus einu kasdien arba kas antrą dieną. Tad gavęs pasiūlymą piešti "Kino pavasariui", labai nudžiugau, man tai buvo didelis įvertinimas ir kartu didelė atsakomybė.
Man patinka, kad "Kino pavasaris" suteikia laisvę kūrėjams interpretuoti festivalį. Mano darbas "Nauji vėjai" nėra pagal užsakymą sukurtos reklaminės kampanijos dalis. Šis piešinys - tai asmeninė festivalio interpretacija. Viliuosi, kad festivalio žiūrovams ji patiks", - sakė K. Strautniekas.