Keršto tema masinėje kultūroje yra neišsemiama. Nuo graikų tragedijų, Šekspyro pjesių ar „Grafo Montekristo“ laikų bene kiekvienas herojus širdyje slepia spyglį, skatinantį jį pradėti kovą.
„Nužudyti Bilą 1-2“
„Nužudyti Bilą“ žvaigžde tapo Uma Turman (Uma Thurman), kuri vaidino Nuotaką, dar vadinamą Juodąja Mamba. Būtent jos lūpose nuskamba neabejotinai garsiausia citata apie vendetą: „Kerštas yra patiekalas, kuris skaniausias, kai patiektas šaltas.“ Po ketverių metų komos atsibudusi Juodoji Mamba sudaro sąrašą tų, kurie per jos vestuves surengė žudynes, ir nusprendžia atkeršyti visiems ją užpuolusios žudikų grupuotės nariams. Pagal Kventino Tarantino (Quentin Tarantino) sumanymą, tai turėjo būti vienas filmas, tačiau juostą prodiusavęs Harvis Veinsteinas (Harvey Weinstein) įtikino režisierių išleisti dvi dalis su pusmečio pertrauka.
„Senis“
Korėjiečių režisieriaus Parko Čian Voko (Park Chan-wook) trilogiją apie kerštą sudaro trys filmai: „Užuojauta keršto ponui“ (2002), „Senis“ (2003) ir „Užuojauta keršto poniai“ (2005). „Senis“ - garsiausia trilogijos dalis, pelniusi Didįjį žiuri prizą Kanuose 2003 m., o praėjus dešimtmečiui amerikiečių režisierius Spaikas Ly (Spike Lee) sukūrė jos perdirbinį. Filmo siužetas remiasi prancūzų rašytojo Aleksandro Diuma romanu „Grafas Montekristas“ ir Japonijoje populiariais manga stiliaus komiksais, tačiau ši medžiaga interpretuota labai originaliai ir netikėtai.
„Memento“
Buvęs draudimo kompanijos darbuotojas tampa žiauraus nusikaltimo liudininku. Prieš pat atsitiktinai atsibudusio jaunuolio akis yra išprievartaujama ir nužudoma jo žmona. Jis nenumaldomai trokšta keršto, tačiau šią užduotį apsunkina ilgalaikės atminties sutrikimai. Ar kerštas turi prasmę, jei negali prisiminti jo motyvų bei atpildo momento?
„Tikras išbandymas“
Bene prieš dešimt metų brolių Koenų sukurtas „Tikras išbandymas“ - 1969-ųjų to paties pavadinimo vesterno, legendiniam aktoriui Džonui Veinui (John Wayne) atnešusio vienintelį jo „Oskarą“ už geriausią pagrindinio vaidmens atlikimą, perdirbinys. Keturiolikmetės tėvas žūsta nuo nusikaltėlio kulkos. Mergaitė nusprendžia nepasikliauti vien tik policijos ar vyriausybės pagalba narpliojant nusikaltimą ir žudiko paieškų imasi pati. Nepaisant jauno amžiaus, keršto troškimo vedina Mati imasi ieškoti žmonių, kurie galėtų jai pagelbėti.
„Mergelių pavasaris“
Ingmaro Bergmano (Ingmar Bergman) „Mergelių pavasaris“ remiasi švedų liaudies balade ir pasakoja apie tragišką merginos žūtį. Mergina išprievartaujama miške plėšikų, kurie vėliau paprašo pastogės jos tėvų, siūlydami mainais jiems pirkti brangius drabužius, nurengtus nuo išprievartautos merginos kūno. Kraujo keršto skatinamas merginos tėvas nužudo visus tris plėšikus. „Mergelių pavasario“ metafora skatina permąstyti keršto logiką.
„Miunchenas“
Filmas pagrįstas realiais įvykiais - jame pasakojama apie izraeliečių agentų grupę, ieškančią Izraelio olimpinės rinktinės žudikų, įvykdžiusių šį nusikaltimą 1972 metų Miuncheno olimpinių žaidynių metu. „Mossado“ surengta palestiniečių teroristų grupės medžioklė, kodiniu pavadinimu „Juodasis rugsėjis“, vyko keliose šalyse ir truko kelerius metus. Įdomu, kad netgi darbinis naujojo filmo pavadinimas buvo „Kerštas“, tačiau režisierius jo atsisakė. Tai tikra istorija apie Izraelio slaptųjų agentų keršto misiją, kurios tikslas buvo surasti ir eliminuoti visus asmenis, atsakingus už Miuncheno tragediją.
„Ponia Sniego kraujas“
Rašydamas scenarijų filmui „Nužudyti Bilą“ K.Tarantinas sėmėsi įkvėpimo iš italų spagečių vesternų, Honkongo kovų filmų ir, be jokios abejonės, japonų kino. Be nesuskaičiuojamų citatų į samurajų filmus, norisi išskirti japonų režisieriaus Tošijos Fudžitos (Toshiya Fujita) darbą „Ponia Sniego kraujas“ (1973). Panaudojęs atskiras siužetines linijas, susijusias su keršto motyvais, personažus ir netgi muziką, K.Tarantinas meistriškai prikėlė seniai pamirštą japonų filmą šiuolaikiniam žiūrovui.