respublika.lt

VU Žurnalistikos instituto profesorius Žygintas Pečiulis: Reklama ir TV mados

(0)
Publikuota: 2020 birželio 19 14:40:50, Irena BABKAUSKIENĖ
×
nuotr. 1 nuotr.
Žurnalistikos instituto direktorius profesorius Žygintas Pečiulis. Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Rubrikoje „Nuomonė apie TV“ kalbamės su VU Žurnalistikos instituto profesoriumi Žygintu Pečiuliu.

 

- Ar televizijos, užkraudamos laidas, filmus ilgai besitęsiančiomis reklamomis, nekerta šakos, ant kurios sėdi, nes daug žiūrovų nebežiūri TV tiesiogiai, o tai, ką nori pamatyti, pažiūri vėliau atsisukę?

- Televizijos žmonės nėra tokie neprotingi, kad nekreiptų dėmesio į žiūrovus. Jie seka, gauna TV metrų duomenis, juos analizuoja, mato, kurioje vietoje buvo padidėjimas, kurioje kritimas - visi šie dalykai yra skaičiuojami. Kadangi reklama kainuoja, tai nors ir procento dalimi sumažėja žiūrimumas, vis dėlto gaunami reklamos pinigai. Kitas dalykas, dabar jau yra skaičiuojamas ir vadinamasis pavėluotas žiūrėjimas ar atsisukimas, vadinasi, televizijos nieko nepraranda.

Komerciniai kanalai neturi kitų priemonių išgyventi, išskyrus reklamą. Ir kai žmonės nori kažką gauti už dyką, jie turėtų susitaikyti su reklamos intarpais - ramiai nueiti arbatos išsivirti ir pan. Komerciniai kanalai, negavę reklamos pinigų, negali žmonėms kurti laidų, pirkti užsienio produkcijos, tai yra nuo ryto iki vakaro jiems kažką rodyti. Žmonės turėtų tai suprasti, o jei iš tikrųjų negali pakęsti reklamos, yra būdų to išvengti - yra „Netflix“, HBO, kur, susimokėjus pinigėlius, gali be jokios reklamos žiūrėti filmus.

- Esate sakęs, kad televizijoje vyrauja mados. Kokios jos dabar?


- Išgyvenome karantiną, kuris truputį iškraipė vaizdą. Jei kalbėtume apie padėtį iki karantino, galima pasakyti, kad praktiškai realybės šou projektų mada, gyvavusi dešimtmetį ar dvylika metų, jau yra praėjusi. Neseniai LNK padarė kažkokį projektėlį, išvažiavę į šiltus kraštus (realybės šou „Dydžio evoliucija” - red. past.), bet iš esmės jokio furoro jis nesukėlė.

Dabar išlieka, manyčiau, tam tikra realybės stilistikos atmaina - tokie „profano-profesionalo“ projektai, panašūs į tuos, ką daro LRT, kai laidoje dainuoja šeimos nariai, tai yra, neprofesionalai su įžymybėmis. Arba komercinių televizijų rodomi vadinamieji talentų atradimų projektai: „X faktorius“, „Lietuvos talentai“.

Įtariu, kad karantinas gali padiktuoti ir kitokias madas - tokio truputį neprofesionalaus rodymo, kai žmonės filmuojami namų aplinkoje. Toks neprofesionalus vaizdas, spalvos, bet žiūrovams įdomu, kaip gyvena žvaigždės, žinomi žmonės, kokios jų virtuvės, kokie jų namai. Manau, televizijos turėtų šį formatą dar šiek tiek paeksponuoti, panaudoti.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar A.Anušauskui atsisakius ministro kėdės reikėtų svarstyti L.Kasčiūno kandidatūrą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar galvojate emigruoti iš Lietuvos?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-2 +2 C

-1 +4 C

-2 +4 C

+3 +8 C

+5 +10 C

+5 +9 C

0-3 m/s

0-3 m/s

0-5 m/s