Apie tai, kad socialiniai tinklai kelia pavojų ir padeda prekeiviams žmonėmis susirinkti norimą informaciją, „Vakaro žinios“ jau rašė. Visgi prie socialinių tinklų temos, matyt, dar ne kartą teks grįžti, nes šis madingas XXI amžiaus reiškinys tampa naujų problemų šaltiniu. Tarkim „Daily Mail“ pastebi, kad socialinio tinklo „Instagram“ vartotojai pradėjo naują patyčių akciją. Ji nukreipta prieš tuos, kurie mėgsta kelti nuotraukas su prabangaus gyvenimo atributais.
Viso pasaulio vartotojai kelia nuotraukas su grotažymėmis #NotARichKidOfInstagram (neturtingas vaikas iš „Instagram“) ar #BudgetLife (biudžetinis gyvenimas). Jose parodijuojami prabangių automobilių, brangių telefonų ar drabužių atvaizdai.
Vienas iš akcijos dalyvių ant automobilio vairo užklijavo popierinį „Mercedes“ ženkliuką, o ant plastikinės stiklinės - kavinės „Starbucks“ logotipą. Kitas įkėlė nuotrauką, kur jis esą dirba su nešiojamuoju kompiuteriu, prie kurio priklijuotas prakąstas obuolys - užuomina apie „Apple“ produkciją ir jos brangumą. Amerikos gyventoja pasidžiaugė savo apavu, ant guminių šlepečių užklijavusi „Gucci“ lipduką.
Pastebėta, kad lakiausia fantazija pasižymi britai. Merginos kelia savo nuotraukas, kuriose jos stovi su pigiu alkoholiu apgriuvusių namų fone, kitos giriasi šventėms gautomis pigiomis dovanomis.
Visgi patyčios tai tik maža dalis problemų, kurios slypi socialiniuose tinkluose. Kaip neseniai paaiškėjo, maždaug 50 milijonų to paties „Instagram“ vartotojų duomenys tapo viešai prieinami. Duomenų bazę, saugančią informaciją apie vartotojus, atrado kibernetinio saugumo specialistė Anurag Sen (Anurag Sen), pranešusi apie tai „TechCrunch“.
Leidinio teigimu, duomenų bazėje galima rasti ne tik viešą paskyrų informaciją, bet ir asmeninius vartotojų duomenis, tokius kaip elektroniniai paštai ir telefonai. Taip pat dokumente pateikiama kiekvienos paskyros kaina. Ją lemia sekėjų skaičius, jų įtraukimas ir auditorija, kurią pasiekia įrašai. Dalis vartotojų, su kuriais žurnalistai susisiekė, patvirtino, kad duomenys tikri ir teisingi. „TechCrunch“ teigimu, tarp nutekintos informacijos galima rasti ir žinomų pavardžių.
Leidiniui pavyko išsiaiškinti, kad duomenų bazė priklauso Mumbajuje esančiai įmonei „Chtrbox“. Ji užsiima tuo, kad tarpininkauja tinklaraštininkams ir rėmėjams. Įmonės atstovai su žurnalistais bendrauti nepanoro, duomenų bazė, kilus skandalui, iš interneto dingo.
Įmonė „Facebook“, kuriai ir priklauso „Instagram“, pažadėjo, kad incidentas bus nuodugniai ištirtas.