Ar galite suskaičiuoti, kiek kartų per pastarąją savaitę bendraudami socialiniuose tinkluose panaudojote „emodžius“? Emocijas išreiškiantys simboliai tapo neatsiejama virtualaus gyvenimo dalimi, leidžiančia visiems suprantama kalba išsakyti savo mintis ir nuotaiką. Liepos 17 d. paminėta pasaulinė „emodži“ diena, todėl dalijamės įdomiais faktais apie šiuos simbolius.
Nors jaustukai populiarėti pradėjo tik 2012 m., o jiems skirta Pasaulinė diena pirmą kartą paminėta 2014-aisiais, šiandien emocijas išreiškiantiems simboliams sukanka 20 metų. Pirmuosius „emodži“ 1999 m. sukūrė japonas Šigetaka (Shigetaka) Kurita, įkvėptas orų prognozių piktogramų su debesimis, saule ir lietumi.
Milijardai - kasdien
Populiarėjant „emodži“ ikonoms, kasmet technologijų kūrėjai išleidžia papildomai po naują piktogramų paketą, tad šiuo metu egzistuoja per 3 tūkstančius skirtingų jaustukų. Išaugus „emodži“ kiekiui, dalijimasis jais tapo tarsi dar viena papildoma bendravimo forma, kuri leidžia greitai ir lengvai išreikšti savo nuotaiką bei sustiprina rašytinės kalbos emociją.
„Facebook“ duomenimis, per dieną susirašinėjimo platformoje „Messenger“ išsiunčiama daugiau nei 5 mlrd. jaustukų.
2019 m. daugiausiai naudojamas jaustukas socialiniuose tinkluose - veidas su džiaugsmo ašaromis. Toliau rikiuojasi raudona širdelė, besišypsantis veidas su širdelių formos akimis, susimąstęs veidas bei į viršų iškeltas nykštys.
Tarp „Instagram“ tinkle dalijamų jaustukų populiariausi yra išreiškiantys susižavėjimą ir meilę - įvairios širdelės, veidas su širdelių formos akimis ar siunčiantis bučinį.
Tobulėja kasmet
Programėlių kūrėjai taip pat nenustoja ieškoti naujų sprendimų, kaip dar geriau paįvairinti šią sritį. Neseniai atsirado galimybė pasirinkti jaustuko, kuriame vaizduojama žmogaus kūno dalis, odos ar plaukų spalvą. Negana to, technologijų gamintojai jau suteikia galimybę vartotojams patiems susikurti savo asmeninį „emodži“.
Keliasi į realybę
Nors skaitmeninėje erdvėje naudojami ir emocijas išreiškiantys simboliai realiame bendravime būtų sunkiai pritaikomi, kai kuriomis formomis juos galime sutikti ir realybėje. Pavyzdžiui, dažniausiai daromų tatuiruočių dešimtuke atsiranda ir „emodži“ tatuiruotės.
Prieš porą metų Holivude išleistas „Emoji“ filmas, Niujorko modernaus meno muziejuje pristatyta „Emoji“ kolekcija, prekybos centruose galima įsigyti įvairiausios „emodži“ atributikos - tik laiko klausimas, ką dar pamatysime ateityje.