Mokslininkai atrado patikimą žmogaus identifikacijos būdą - užpakalį. Kai kas netgi siūlo tokią automobilių apsaugos sistemą, kai mašina užsiveda tik tada, kai atsisėda "savas", tai yra automobilio savininkas.
Užpakalį nukopijuoti - sunku
Užpakaliukais susidomėta, kai kitus apsaugos būdus išmokta padirbinėti. Iš filmų apie Džeimsą Bondą ir kitus šnipus žinome: galima apgauti pačias įmantriausias asmenybės nustatymo sistemas. Aparatūra reaguoja į pirštų atspaudus? Prie daviklio pridedama plastikinė piršto kopija arba naudojamasi, kaip rodoma viename filme, nupjautu pirštu. Arba, atleiskite už košmarą (tai iš kito filmo), išlupama akis, kai reikia apgauti įrenginį, kuris atpažįsta tinklainę. Yra apsaugos sistemų, kurios "pažįsta" veidus. Jos kasmet vis tobulėja, bet vis sumaniau dirba ir "grimuotojai", gaminantys silikonines kaukes. O jau kaip kompiuteriu imituojami balsai... Iš pirmo žvilgsnio žmoguje nėra nieko, kas idealiai tiktų identifikacijai, kitaip tariant, to, kieno charakteristikos ilgai nekistų, ir kad piktų kėslų turintys to negalėtų nukopijuoti. Tačiau mokslininkai vis dėlto rado nepakartojamą detalę. Tai - užpakalis.
Žinoma, užpakalių būna visokių. Kas to nežino? Bet Japonijos pažangių pramonės technologijų instituto mokslininkai teigia: šios kūno dalys tokios skirtingos, kad rasti dvi vienodas beveik neįmanoma. O nukopijuoti gana sunku, turint omeny detalės gabaritus. Asmens atpažinimo įrenginys, kurį sukūrė prof. Sigeomis Kosimidzu (Shigeomi Koshimizu) vadovaujamas kolektyvas, orientuojasi anaiptol ne į sėdmenų išvaizdą. Identifikacijos pagrindas yra atspaudas, kurį sėdmenys palieka, atleiskite už kalambūrą, minkštoje vietoje. Pavyzdžiui, krėsle. Kaip aiškina profesorius, krėsle įtaisomi jautrūs davikliai, reaguojantys į spaudimą. Jų - 360. Žmogus sėdasi, deformuoja sėdynę. O davikliai jaučia "prisilietimo" jėgos skirtumus, kurių skalė apima nuo 0 iki 256 vienetų. Kompiuteris analizuoja trimatį vaizdą, kurį sukūrė užpakalis, ir lygina su jau turimu atmintyje. Štai ir visa identifikacija.
Siūlys automobilių gamintojams
Japonai planuoja pasiūlyti savo sistemą automobilių gamintojams. Ji padėtų apsaugoti automobilį nuo vagių, nes variklį įjungtų tik atpažinusi "savą" užpakalį. Arba kokį nors kitą iš tų, kurių savininkams leidžiama vairuoti konkrečią mašiną. Sistemos kūrėjai mano, kad daviklius būtų naudinga įtaisyti ne tik automobiliuose, bet ir biurų krėsluose. Kad kompiuteriai atpažintų savo šeimininkų sėdynes ir atpažinę įsijungtų - tai patikimiau už slaptažodžius. Atliekant eksperimentus, asmenybės nustatymo sistema veikė 98 proc. tikslumu.