Šiuolaikiniame pasaulyje apsilankymas bare arba pasisėdėjimas su draugais kavinėje - visada kai kas daugiau negu vien pavalgymas. Dažnai tai tampa savotišku ritualu, kurį vis kartojame, nesusimąstydami apie jo prasmę. Kaip psichologija susijusi su maitinimo įstaigos pasirinkimu ir kaip tuo sumaniai naudojasi restoranų ir kavinių savininkai.
Grožio poreikis
Pirmoji ir, ko gera, akivaizdžiausia priežastis, dėl kurios žmonės vaikšto į restoranus - noras pabūti gražioje vietoje, kur aptarnavimas yra aukšto lygio. Tai - grožio poreikis. Ne visi mėgsta lankytis muziejuose, galerijose ir teatruose, bet tai nereiškia, kad galima pamiršti šį estetiškumo poreikį. Restoranai puikiai atlieka šią funkciją: gražus interjeras, subalansuotas valgiaraštis, neįprastas patiekimas žmones labai žavi. Čia galime įsitaisyti prie patogaus staliuko ir apžiūrinėti viską, kas mus supa, pasidaryti efektingų patiekalų ir serviruotės nuotraukų (socialiniams tinklams!).
Dalyvavimas svetimoje sėkmėje
Yra kategorija restoranų, gana brangių, į kuriuos vaikšto tam tikra publika - ten galima sutikti žvaigždžių, politikų, modelių. Šios maitinimo įstaigos gali nepasižymėti ypatinga estetika ir neišsiskirti valgiaraščiu, užtat ten yra nuolatinių lankytojų, kurių dėka jie ir egzistuoja. Visi stengiasi gyvenime pasiekti daugiau, todėl kai kada instinktyviai bando priartėti prie didesnės sėkmės lydimų žmonių.
Šis principas veikia ir kalbant apie kavines ir restoranus: jeigu žmogus nėra patenkintas savimi, nevertina savo laimėjimų ir nuopelnų, jam norisi būti arčiau tų, kas stovi „aukščiau", todėl jis ir renkasi maitinimo įstaigas, kuriose lankosi tokia publika. Apsilankymas ten pakelia savivertę. Lankydamiesi žinomame, brangiame restorane žmonės pabrėžia savo socialinį statusą.
Garo nuleidimas
Kai kada kur nors einame norėdami pailsėti po sunkios dienos, atsipalaiduoti, nevaržomai paplepėti su draugais malonioje aplinkoje. Tokiu atveju brangus restoranas netiks: su džinsais ir be vakarinio makiažo jausimės nejaukiai, užuot ilsėjęsi stebėsime kitus ir bandysime kopijuoti jų elgseną ir dar nerimausime dėl arbatpinigių dydžio. Tokiu atveju geriau rinktis kitokios koncepcijos įstaigą: kai kada tokiuose restoranuose nebūna padavėjų, svečiai savarankiškai užsisakinėja, renkasi patogius staliukus ir jaučiasi kaip namie. Jų interjeras gali būti šiuolaikiškas, skirtas jaunajai kartai, bet neretai juose lankosi ir vyresni žmonės, biurų tarnautojai, kurie ramiai sau stovėdami gurkšnoja alų. Tokie restoranai yra paklausūs: jų savininkai puikiai tai supranta, todėl investicijos dažnai būna minimalios ir greitai atsiperka.
Atostogų nostalgija
Skonis ir prisiminimai dažnai būna neatskiriami. Kai kada žmonės nori vėl panirti į pasakiškų atostogų atmosferą, todėl renkasi vietą su to regiono, kuriame kadaise lankėsi, virtuve. O jeigu nėra galimybės nuvykti į mėgstamą kurortą, einame į kavinę, kurioje vaišinama tokiais pačiais patiekalais. Tokiu atveju net paprasčiausios užeigos gali labai praversti: nekreipiame dėmesio į kainas, serviruotę, valgiaraščio įvairovę ir valgome, kad vėl patirtume sau svarbias akimirkas.
Vieta, kur tave supranta
Svarbu ne tik patiekalų skonis, aromatas ir išvaizda. Ne mažiau svarbūs ir ingredientai ir gaminimo būdas, atitinkantis lankytojų įpročius. Čia galima prisiminti sveikos gyvensenos ir sąmoningos mitybos madą. Todėl kai kada apsilankymas tam tikrame restorane bus pasaulėjautoss, gyvenimo filosofijos atspindys. Pavyzdžiui, jau seniai išpopuliarėjo vegetarų restoranai, o dabar kuriami restoranai ir kavinės prie parapijų bažnyčių, kuriuose siūlomi įvairūs pasninko patiekalai. Daugeliui yra svarbu patekti ten, kur juos myli ir supranta, kur supa žmonės su panašiu požiūriu į gyvenimą, o maistas vienija.