respublika.lt

Bateliai, už kuriuos atiduotum viską

(0)
Publikuota: 2021 sausio 19 15:40:09, Milda KUNSKAITĖ
×
nuotr. 5 nuotr.
Serialai „Jimmy Choo“ bateliams padarė gerą reklamą, vienas iš tokių „Seksas ir miestas”. Kadras iš serialo

Dažnai sakoma: už kiekvieno daug pasiekusio vyro stovi moteris. Kalbant apie prekės ženklą „Jimmy Choo", tai - gryna tiesa. Ilgus metus prekės ženklą, sukurtą avalynės meistro iš Malaizijos, puoselėjo moterys, ir ne tik kaip pirkėjos. Prieš 15-20 metų kiekviena mados mylėtoja, pasirengusi parduoti sielą už kultinio prekės ženklo batelių porą, nežinojo, kad eskizai, idėjos, reklama- visa tai buvo padaryta moterų rankomis...

 


Džimis Ču (Jimmy Choo) gimė Malaizijoje, bet pagal tautybę jis - kinas. Pirmąją avalynės porą Dž.Ču pagamino būdamas vienuolikos. Jis nebuvo vunderkindas, tiesiog gimė ir augo batsiuvių šeimoje. Nuo vaikystės jis padėdavo suaugusiems - padavinėdavo instrumentus, atlikdavo nesunkias užduotis. Tačiau paprasto meistro karjera jo neviliojo. Džimis norėjo būti tuo, kas kuria avalynę, o ne prikalinėja puspadžius. Taigi, jis išvyko užkariauti Londono.

Londone Dž.Ču įstojo į technikos koledžą, o kad turėtų kuo susimokėti už mokslus, įsidarbino darbininku avalynės fabrike ir valytoju - restorane. Nors Džimis vertėsi sunkiai, koledžą baigė puikiais pažymiais. Savo įmonę jis atidarė 1986 m. buvusiame ligoninės pastate. Dešimt metų jis rinko įrangą, ieškojo darbuotojų, bandė pajusti rinkos dvasią. Jo parduotuvėlė atrodė tiesiog baisiai - grotos, nuzulintos lentynos, nutrintas kilimas...

Bet tik vienas meistras visame Londone mokėjo gaminti išties patogius smailianosius batelius su aukštais kulnais - Džimis Ču. Panašius modelius iki jo kūrė tik Manolo Blahnic. Ir tik vienas dizaineris šiame mieste gebėjo sukurti tokį ekstravagantišką ir drąsų dizainą, kad paprasta batelių pora virsdavo bet kokio amžiaus, socialinės padėties ir finansinio pajėgumo moters troškimų objektu. Šis dizaineris, tiksliau, dizainerė vadinosi Sandra Čou - Džimio dukterėčia. 17-os ji prisijungė prie dėdės verslo, nutraukdama ryšius su visais kitais giminaičiais - konservatyvi šeima nepritarė merginos siekiui kurti. Džimis siuvo batus pagal jos eskizus ir iš jos pasiūlytų medžiagų. Kaip prisimena jo darbuotojos, jis buvo puikus meistras, bet jam trūko menininko žvilgsnio.

Po truputį ekstravagantiškas „Jimmy Choo" avalynės dizainas ir aukšta kokybė patraukė ne tik eilinių pirkėjų, bet ir „Vogue" redaktorių dėmesį. Pagal Sandros eskizus Džimio siūti bateliai pasirodė mados žurnalų puslapiuose. Jis sulaukė turtingų ir įžymių užsakovų. Ir štai kartą jam buvo paskambinta iš Kensingtono rūmų.Taip Dž.Ču pagamino keletą avalynės porų iškilmingiems princesės Dianos pasirodymams ir išgarsėjo visame pasaulyje. Ypač puikūs buvo violetiniai bateliai, lygiai tokios pačios spalvos kaip vakarinė princesės suknelė.

Paskui jo gyvenime pasirodė dar viena moteris. Ji vadinosi Tamara Melon (Tamara Mellon). Ji buvo vintažinių drabužių parduotuvėlės savininkė, dirbo britų „Vogue" aksesuarų skyriaus redaktoriaus padėjėja ir turėjo pasakiškai turtingą tėvą - Vidalo Sasono bendrasavininkį. Iš pradžių jos sudarytas prekės ženklo plėtros planas Džimiui Ču pasirodė kvailas pokštas. Bet Tamara nenusileido. Ji sutvarkė šlamštu apverstas Džimio dirbtuves, susitarė su Sandra, įkalbėjo tėvą paremti jauno dizainerio įmonę, aktyviai dalyvavo kuriant naujas kolekcijas, įkvėpdama ir vairuodama savo globotinį, pažindino jį su reikalingais žmonėmis... Taip Londone buvo atidaryta pirmoji „Jimmy Choo" firminė parduotuvė.

Buvo 1996-ieji. Per kitus 10 metų Dž.Ču ir T.Melon duetas užkariavo mados pasaulį. Netrukus „Jimmy Choo" parduotuvės pasirodė Niujorke, Beverli Hilse, Las Vegase, tūkstantmečio pradžioje prekės ženklas pasiekė Azijos rinką. Visos Holivudo žvaigždės susižavėjo akį traukiančia ir kartu subtilia Džimio Ču kurta avalyne. Basutės svaiginamo aukščio smailiais kulniukais, primenančios Senovės Romos gladiatorių apavą, tapo pirmojo dešimtmečio prabangos ir spindesio simboliu.

„Pamečiau savuosius „Jimmy Choo!" - šūkteli viena iš to meto kultinio serialo herojų, Kerė Bredšo, ieškodama poros violetinių zomšos batų, puoštų plunksnomis. Serialai padarė gerą reklamą Džimiui - jo vardas visame pasaulyje pradėjo asocijuotis su prašmatniu gyvenimu ir amerikietiška svajone.

Tačiau iš tiesų jam sekėsi ne taip jau sklandžiai. Džimis juto, kad praranda savo prekės ženklą - jis daugiau nieko nesprendė. Sandra triūsė, kurdama kolekcijas masinei gamybai ir nebepiešė batelių su plunksnomis ir Svarovskio kristalais, visos idėjos priklausė Tamarai. Galop Džimis Ču susivaidijo su abiejomis bendražygėmis ir paliko savo įmonę. Tamara Melon dar dešimt metų vadovavo „Jimmy Choo", tačiau laikui bėgant krūvis tapo nebepakeliamas. Tamara skundėsi nebeturinti jėgų, panikos priepuoliais, depresija. Galų gale ji pardavė savo akcijas ir paliko „Jimmy Choo", kad galėtų kurti savo mados prekės ženklą.

O Sandra liko... ir viską pakeitė. Pagaliau ji gavo galimybę dirbti, vadovaudamasi tik savo skoniu, nenusileisdama garsenybių įnoriams arba vadovybės nurodymams. Grubūs pusbačiai, sandalai storu kamštiniu padu, įsispiriamos zomšinės šlepetės, sportbačiai iš gyvatės odos, plokščiapadė avalynė... Iš prabangaus šimtmečio pradžios prekės ženklo „Jimmy Choo" virto aktualiu šiuolaikiniu, kurį pamėgo jaunoji Europos, Amerikos ir Azijos žvaigždžių karta. Asortimentas buvo gerokai praplėstas, atsirado rankinės, drabužiai ir kvepalai, atskirai buvo išleista vyriškos avalynės linija - Sandra Čou pati vadovauja visų kolekcijų kūrimui ir gamybai.

O kaip prekės ženklo įkūrėjas? Gimtojoje Malaizijoje Džimis Ču pelnė titulą Dato - Britų imperijos riterio analogą (Britų imperijos ordiną jis taip pat turi), atidarė ten keletą fabrikų, suteikiančių žmonėms darbo vietas ir siūlančių mokytis gaminti kokybišką avalynę, o vėliau pradėjo restoranų verslą Londone. Jis Vakaruose aktyviai propaguoja savo šalies kultūrą, virtuvę ir istoriją ir, iš visko sprendžiant, nelabai liūdi dėl praėjusios šlovės.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s