Šiaurės Korėjai 2018 metais pavyko apeiti sankcijas ir gauti du šarvuotus mersedesus, skirtus šalies lyderiui Kim Čen Unui (Kim Jong-un), vienas iš maršruto punktų buvo Rusija. Tai antradienį pranešė JAV laikraštis „The Wall Street Journal“.
Vašingtono analitinės organizacijos - „Pažangių gynybos studijų centro“ - darbuotojai sugaišo aštuonis mėnesius ir pasidžiaugė, kad rado kelią, kuriuo Šiaurės Korėjos prezidentui buvo atgabenti du šarvuoti „Mercedes-Maybach S600“, kainuojantys maždaug 500 tūkst. JAV dolerių kiekvienas. Spėjama, kad vienu iš jų Kim Čen Unas atvyko į susitikimą su Pietų Korėjos vadovu Mun Džėinu (Moon Jae-In) 2018-aisiais.
Specialistai įsitikinę, kad prabangūs automobiliai atkeliavo iš Roterdamo uosto (Nyderlandai) 2018-ųjų birželio 14-ąją. Iš ten jie atvyko į Kinijos miestą Daljanį, toliau - į Japonijos Osaką, o tada atsidūrė Pietų Korėjos Pusane. Čia automobilių pėdsakai ir išnyksta: jie buvo pakrauti į laivą DN5505, kuris esą vyko į Rusijos uostą Nachodką.
Laivas turėjo atvykti spalio 5-ąją, tačiau nuo spalio 1-osios iki 19-osios jis nesiuntė jokių signalų. Kai jo siųstuvai vėl pradėjo veikti, laivas jau plaukė į Pusaną. „Pažangių gynybos studijų centro“ ataskaitoje pabrėžiama, kad transponderiai nesiunčia duomenų, kai laivai būna toli jūroje, nors juos galima išjungti ir rankiniu būdu.
Lapkričio 2-ąją, pasiekęs uostą, laivo ekipažas pateikė dokumentus, kad iš Nachodkos gabena antracitą, nors Rusijos uoste apie jo pasirodymą nėra jokios informacijos.
Spalio 7-ąją krovininiai lėktuvai IL-76, pakilę iš Šiaurės Korėjos, netikėtai nusileido Vladivostoke ir ką jie ten veikė, rusai paaiškinti atsisakė. „Tiesioginio ryšio tarp lėktuvų vizitų ir laivo DN5505 aptikti nepavyko... Visgi, įvertinus lėktuvų keliamąją galią ir jų vaidmenį gabenant šarvuotus Kim Čen Uno limuzinus, tikėtina, kad „Mercedes“ galėjo paimti būtent jie“, - spėja ekspertai.
„Mercedes-Benz“ valdantis koncernas „Daimler“ nurodė, kad su Šiaurės Korėja reikalų neturi jau 15 metų. Įmonė patikino, kad visi tiekimai pirkėjams yra kontroliuojami, tačiau tolimesni perpardavimai jau nepatenka į atsakomybės zoną. O nežinant tikslių automobilių indentifikacijos numerių, neįmanoma nustatyti ir jų kelių.
Prabangių prekių tiekimas į Šiaurės Korėją buvo uždraustas po pirmųjų šalies branduolinių bandymų. Vėliau draudžiamų prekių sąrašas buvo nuolat pildomas. „Pažangių gynybos studijų centro“ darbuotojų nuomone, nors Šiaurės Korėjai taikomos sankcijos, jos valdžia reguliariai gauna žinomų užsienio gamintojų drabužių, kosmetikos ir technikos. Pasak jų, šalis gali gauti įvairių prekių iš 90 šalių. Prie to prisideda Šiaurės Korėjos diplomatai.