Irano oro bendrovė „Aseman“ atšaukė savo informaciją, kad sudužus jos lėktuvui sekmadienį žuvo visi 66 jame buvę žmonės. „Mes negalime tiksliai ir galutinai patvirtinti visų keleivių žūties“, - naujienų agentūrai „Isna“ sakė „Aseman“ atstovas. Dėl „ypatingų aplinkybių“ regione nelaimės vietos esą kol kas pasiekti neįmanoma.
Prieš tai kompanija pranešė, kad žuvo visi 66 orlaiviu skridę žmonės. Nė vienas iš 60 keleivių ir šešių įgulos narių katastrofos Zagroso kalnuose neišgyveno, valstybinei radijo stočiai „Irib“ teigė „Aseman“ atstovas. Lėktuvas sudužo, kai iš sostinės Teherano skrido į Jasudžo miestelį pietvakarinėje Isfahano provincijoje.
ATR-72 tipo trurbopropelerinis lėktuvas ryte dingo iš radarų ekranų. Oro bendrovės duomenimis, paieškų būriai vėliau Zagroso kalnuose aptiko lėktuvo nuolaužas. Lėktuvas esą sudužo už 23 km nuo Jasudžo. Šis yra už 500 km nuo Teherano. Tarp keleivių buvo vienas vaikas. Nelaimės priežastis nežinoma.
„Asemann“ oro bendrovė įtraukta į Europos Komisijos sudarytą nesaugių avialinijų sąrašą. Irane praeityje ne kartą buvo skaudžių aviakatastrofų, dėl kurių kaltė suversta prastai orlaivių būklei.
Pastarąjį kartą nelaimės būta 2014-ųjų rugpjūtį. Tada nedidelis „Antonow 140“ keleivinis lėktuvas, priklausęs Irano „Sepahan“ oro bendrovei, nukrito netrukus po starto Mehrabade - žuvo 37 žmonės, 11 buvo sužeisti. 2011 metų sausį žuvo 77 žmonės, kai Irano šiaurės vakaruose keleivinis lėktuvas lūžo pusiau atlikdamas priverstinį nusileidimą siaučiant sniego audrai. 2010 metų gegužę sudužo lėktuvas, skraidinęs 168 žmones.
Daugelis keleivinių lėktuvų Irane, ypač - mažesnių oro bendrovių, yra senesni nei 40 metų. Dėl daug metų galiojusių tarptautinių sankcijų, paskelbtų dėl Irano branduolinės programos, šalis dešimtmečius negalėjo įsigyti naujų orlaivių. 2015 metais pasirašius branduolinį susitarimą ir atšaukus sankcijas, Iranas su „Airbus“ ir „Boeing“ sudarė sutartis dėl lėktuvų pirkimo.