respublika.lt

Tyrimas: prieš pat katastrofą buvo išjungtas degalų tiekimas į „Air India“ lėktuvo variklius

(5)
Publikuota: 2025 liepos 12 11:57:00, Jūras Barauskas, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
EPA - Eltos nuotr.

Šeštadienį ryte paskelbtoje preliminarioje tyrimo ataskaitoje teigiama, kad oro linijų „Air India“ lėktuvo, kuris sudužo netrukus po pakilimo ir nusinešė 260 žmonių gyvybes, variklių degalų valdymo jungikliai likus kelioms akimirkoms iki smūgio iš padėties „paleisti“ buvo perjungti į padėtį „išjungti“.

 

 

Indijos orlaivių avarijų tyrimo biuro (AAIB) paskelbtoje ataskaitoje nepateikiama jokių išvadų ar kaltinimų dėl birželio 12 d. įvykusios katastrofos, tačiau nurodoma, kad vienas pilotas paklausė kito, kodėl jis nutraukė degalų tiekimą, o šis atsakė, kad to nepadarė.

Sudužus iš Ahmedabado vakarų Indijoje į Londoną skridusiam lėktuvui „Boeing 787-8 Dreamliner“, žuvo visi, išskyrus vieną, 242 jame buvę žmonės, taip pat dar 19 žmonių ant žemės.

Savo 15 puslapių ataskaitoje tyrimų biuras nurodė, kad, orlaiviui pasiekus didžiausią užregistruotą greitį, „1 ir 2 variklio degalų tiekimo jungikliai per vieną sekundę vienas po kito iš padėties „PALEISTI“ perėjo į padėtį „IŠJUNGTI“.

„Pilotų kabinos balso įraše girdėti, kaip vienas iš pilotų klausia kito, kodėl jis perjungė jungiklį. Antrasis pilotas atsakė, kad jis to nedarė“, – teigiama ataskaitoje.

Orlaivis pradėjo greitai leistis.

Po to jungikliai grįžo į padėtį „PALEISTI“ ir atrodė, kad varikliai vėl ėmė veikti, tačiau „vienas iš pilotų perdavė nelaimės signalą“, – rašoma ataskaitoje.

Skrydžių dispečeriai paklausė pilotų, kas atsitiko, bet tada pamatė, kad lėktuvas krenta, ir į įvykio vietą iškvietė gelbėtojus.

Tęsiasi tyrimas

Šią savaitę ekspertų portalas „The Air Current“, remdamasis skirtingų su tyrimu susipažinusių šaltinių informacija, paskelbė „susiaurinęs dėmesį iki variklio degalų jungiklių judėjimo“, tačiau atkreipė dėmesį, kad pilnai analizei atlikti „prireiks mėnesių, o gal ir daugiau laiko“.

Jis pridūrė, kad „per šį laikotarpį tyrėjai savo dėmesį gali sutelkti į kitokius dalykus“.

Indijos agentūros ataskaitoje teigiama, kad JAV federalinė aviacijos administracija 2018 m. išleido informacinį biuletenį apie „galimą degalų valdymo jungiklio blokavimo funkcijos išsijungimą“.

Nors šis trūkumas nebuvo laikomas „nesaugia būsena“, dėl kurios reikėtų duoti rimtesnių nurodymų, „Air India“ tyrėjams sakė siūlytų patikrinimų neatlikusios, nes jie buvo „patariamojo, o ne privalomojo pobūdžio“.

Ataskaitoje teigiama, kad „Air India“ laikėsi visų orlaivio tinkamumo skraidyti normatyvų ir įspėjamųjų tarnybinių biuletenių reikalavimų.

Tyrimų biuras teigė, kad „B787-8 ir (arba) GE GEnx-1B variklių operatoriams ir gamintojams nebuvo rekomenduojama imtis kokių nors veiksmų“, o tai reiškia, kad dėl variklių (GE) ar orlaivių („Boeing“) jokių techninių problemų nebuvo.

Biuras teigė, kad tyrimas yra tęsiamas ir kad „suinteresuotųjų šalių prašoma“ suteikti papildomų įrodymų ir informacijos.

„Boeing“ išplatino pranešimą, kuriame teigė, kad „ir toliau teiks pagalbą atliekant tyrimą ir rems savo klientą“, bei pridūrė, jog „mintimis esame“ su nelaimės ištiktais žmonėmis.

„Air India“ tvirtino, kad „glaudžiai bendradarbiauja su suinteresuotosiomis šalimis, įskaitant priežiūros institucijas“.

„Kol vyksta tyrimas, toliau visapusiškai bendradarbiaujame su AAIB ir kitomis institucijomis“, – platformoje „X“ rašė oro linijos.

JT Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (TCAO) numato, kad tyrimui vadovaujančios valstybės preliminarią ataskaitą turi pateikti per 30 dienų nuo avarijos.

Atliekant tyrimą dalyvavo JAV ir Didžiosios Britanijos oro eismo įvykių tyrėjai.

Lėktuvu skrido 230 keleivių – 169 indai, 53 britai, septyni portugalai ir kanadietis, taip pat 12 įgulos narių.

Per avariją ant žemės buvo sužeista dar dešimtys žmonių.

Per stebuklą gyvas liko vienas keleivis – Didžiosios Britanijos pilietis, kuris buvo pastebėtas išeinantis iš katastrofos nuolaužų ir kuris šiuo metu jau yra išrašytas iš ligoninės.

Indijos Gudžarato valstijos sveikatos apsaugos pareigūnai iš pradžių teigė, kad žuvo mažiausiai 279 žmonės, tačiau, identifikavus daugybę išsibarsčiusių ir smarkiai apdegusių palaikų, teismo medicinos ekspertai pranešė, kad faktinis žuvusiųjų skaičius yra mažesnis.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar gyventojai turėjo gauti pavojaus signalus dėl į Lietuvą įskridusios skraidyklės iš Baltarusijos?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip vertinate savo sveikatos būklę?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+12 +18 C

+12 +22 C

+14 +21 C

+22 +25 C

+18 +27 C

+20 +22 C

0-4 m/s

0-7 m/s

0-4 m/s