Baltarusiams Rusijoje bandant užimti „Ikea" vietą, Maskva nusprendė dar labiau apsunkinti norinčių pasitraukti užsienio įmonių gyvenimą.
„Ikea" atsiribojo nuo „Swed House"
Prieš kelias dienas Maskvoje, prekybos ir pramogų centre „Ščelkovskij" atvėrė duris pirmoji baltarusių prekių ženklo „Swed House" parduotuvė. Ji visuomenei buvo pristatyta kaip švedų įmonės „Ikea" analogas.
Parduotuvės lentynose puikuojasi prekės, kurias gamina anksčiau su „Ikea" bendradarbiavusios gamyklos.
Vasario pabaigoje TASS, remdamasis Prekybos centrų sąjungos prezidentu Bulatu Šakirovu, pranešė, kad 2023 metais Maskvoje gali būti atidaryta iki 10 „Swed House" parduotuvių. Prezidentas patikino, kad, artimiausiais metais, parduotuvių skaičius išaugs iki 50. B.Šakirovas prasitarė, jog derasi su „Swed House", kad jie taptų prekybos centrų „Mega" nuomininkais.
„Swed House" turi gamyklas ne tik Baltarusijoje, bet ir Rusijoje, Kazachstane bei Kinijoje. Įmonė gamina namams skirtas prekes, baldus ir tekstilę. Asortimentas labai primena tą, kuriuo prekiavo Rusiją palikusi „Ikea". Kai kurios prekės, pasak B.Šakirovo, net pigesnės už švediškus analogus. Jis teigė, kad sąjunga gavo daugiau negu 100 užklausų iš prekybos centrų, kurie norėtų matyti po savo stogu „Swed House".
„Ikea", reaguodama į agresiją prieš Ukrainą, Rusiją nusprendė palikti 2022 m. kovo pradžioje. Birželio viduryje tapo žinoma, kad įmonė ieško pirkėjų savo keturioms, Rusijoje veikusioms, gamykloms, atleidžia žmones ir išparduoda prekių likučius.
Oficiali „Ikea" franšizės davėja visame pasaulyje, „Inter Ikea" grupė, „Vakaro žinias" patikino, kad jokių ryšių su Baltarusijos įmone neturi.
„Ikea" nėra niekaip susijusi su „Swed House". Tačiau pastebime, kad jie („Swed House") siekia pritraukti „Ikea" pirkėjus ir akivaizdžiai yra įkvėpti mūsų prekės ženklo. Įmonė „Inter Ikea" Systems B.V.", kuri yra „Ikea" koncepcijos ir „Ikea" prekės ženklo intelektinės nuosavybės teisių savininkė, šiuo metu svarsto, kokių veiksmų galėtų imtis", - buvo rašoma gautame atsakyme.
„Solidarumo" mokestis
Rusijos rinką nusprendę palikti užsienio gamintojai privalės parduoti savo aktyvus su 50 proc. nuolaida bei turės sumokėti vienkartinę, superpelnus gaunančioms įmonėms taikomą, įmoką, pranešė agentūra „Bloomberg".
Agentūros pašnekovų teigimu, į tai gali būti atsižvelgta parduodant verslą. „Bloomberg" patikslino, kad šiuo metu leidimo pasitraukti iš Rusijos rinkos laukia „Volkswagen", „UniCredit", „Raiffeisen Bank International" ir kiti.
Norinčios tai padaryti įmonės turi gauti specialų Finansų ministerijos komisijos leidimą. Institucija akcentuoja keturis rodiklius: nepriklausomą aktyvų įvertinimą; aktyvų pardavimą su ne mažesne negu 50 proc. nuolaida nuo tos vertės, kurią nustatė nepriklausomas vertinimas; leidimą pirkėjui išsimokėti per metus-du arba savanoriškos įmokos, siekiančios ne mažiau kaip 10 proc. nuo pardavimo sumos, įmokėjimą į šalies biudžetą; pagrindinių efektyvumo rodiklių (KPI) suformavimą naujiesiems savininkams.
Sprendimą - vienkartine įmoka apmokestinti didelius pelnus gaunančias rusiškas įmones - valdžia ėmė svarstyti todėl, kad, teigiama, jog praėjusių metų daugelio įmonių finansiniai rodikliai buvo labai geri. Šią įmoką turės mokėti visos įmonės, kurių grynasis ikimokestinis pelnas 2021-2022 metais buvo didesnis negu 1 mlrd. Rusijos rublių (apie 12 000 000 mln. eurų). Išimtys bus taikomos naftos, dujų ir anglies sektoriuose veikiančioms įmonėms bei smulkiajam ir vidutiniam verslui.