Dviejų dienų geležinkelininkų streikas Belgijoje sukėlė naują konfliktą tarp šiaurinės olandiškai kalbančios Flandrijos ir pietinės prancūzakalbės Valonijos.
Streike dalyvauja tik pietinės šalies dalies transporto sektoriaus darbuotojai, tačiau transportas sutrikdytas visoje Belgijoje. Be to, visiškai sustabdytas greitaeigių keleivinių traukinių "Thalys", jungiančių Briuselį su Paryžiumi, ir "Eurostar" traukinių, jungiančių Briuselį ir Londoną, eismas. Traukinių judėjimas sustabdytas nuo 22.00 val. vietos laiku antradienį.
Trečiadienio rytą didelės spūstys susidarė ir Belgijos greitkeliuose, vedančiuose į šalies didmiesčius.
12.00 val. vietos laiku Valonijoje buvo atlikta 15 proc. reisų geležinkeliu iš visų numatytų tvarkaraštyje, Flandrijoje - 68 proc.
Antverpeno meras Bartas De Veveris (Bart De Weveris) paragino padalyti Belgijos geležinkelius tarp Flandrijos ir Valonijos. Apie tai trečiadienį jis pareiškė interviu laikraščiui "Laatste Nieuws".
Profsąjungų atstovai griežtai sureagavo į B. De Veverio pareiškimus, apkaltindami jį populizmu ir mėginimu "siekti vietos geležinkelių padalijimo ir privatizavimo".
Požiūris į streikus prancūzakalbėje ir olandiškai kalbančioje Belgijos dalyse smarkiai skiriasi. Valonijoje streikai vyksta daug dažniau, čia populiarūs ir vadinamieji "perspėjamieji" streikai, kurie rengiami dar neįsiplieskus konfliktui tarp profsąjungų ir bendrovės vadovybės. Būtent toks yra šis streikas, per kurį profsąjungos reikalauja iš nacionalinių geležinkelių operatorės SNCB užtikrinti visų be išimties bendrovės tarnautojų užimtumą ir atsisakyti planų restruktūrizuoti bendrovę ir taip užkirsti kelią personalo mažinimui.
Streikai Valonijoje dažnai vyksta pirmadienį arba penktadienį, siekiant prijungti papildomą dieną prie poilsio dienų.
Tuo tarpu Flandrijoje tokio pobūdžio akcijos paprastai vyksta tik tuomet, kai konfliktas tarp kolektyvo ir darbdavio jau įvyko ir derybos nedavė rezultatų. Apskritai čia streikas vertinamas kaip reiškinys, kuris kenkia bendrovės gerovei ir kurio reikėtų griebtis tik kraštutiniu atveju.
SNCB jau perspėjo, kad keleiviai su sezoniniais važiavimo bilietais, kurie trečiadienį ir ketvirtadienį negalės naudotis geležinkelio transportu arba bus priversti laukti traukinio daugiau nei valandą, galės gauti piniginę kompensaciją, jeigu pateiks per 15 dienų tinkamai užpildytą pareiškimą.
Belgijos laikraščio "Soir" vertinimu, dvi streiko dienos profsąjungoms kainuos bent 800 tūkst. eurų, kurie bus išmokėti visiems darbą nutraukusiems geležinkelininkams, nes jie, be abejonės, iš savo darbdavio už dvi prastovos dienas atlygio negaus.