Kompanijos "Coca-Cola" ir "PepsiCo" pakeis savo gėrimų receptus, kad išvengtų būtinybės perspėti pirkėjus apie kancerogenų kiekį produktuose, praneša "Associated Press".
Pokyčiai susiję su naujuoju Kalifornijos valstijos įstatymu, kuris priskiria 4-metilimidazolį, naudojamą "Coca Cola" ir "Pepsi" karameliniame dažiklyje, prie kancerogenų grupės.
"Coca-Cola" kreipėsi į savo karamelės tiekėjus su prašymu pakeisti jos ruošimo procesą, kad šios medžiagos produkte susidarytų mažiau. Kartu kompanija pažymi, kad, jos nuomone, "Coca-Cola" nekelia rizikos žmonių sveikatai.
Aukštą 4-metilimidazolio kiekį "Coca-Cola", "PepsiCo" gėrimuose aptiko Mokslo pasiekimų panaudojimo centras, nuo 2011 m. vasario bandantis uždrausti amoniako-sulfitinius karamelinius dažiklius.
"Šis "Cola" ir "Pepsi" naudojamas chemikalas sukelia vėžį. Minėtas dažiklis - tai kosmetinė medžiaga, nesuteikianti jokio skonio gėrimui. Jeigu kompanijos gali gaminti rudąjį maisto dažiklį be kancerogenų, jie tai ir turi daryti", teigiama Centro pareiškime.
Kaip pavyzdį, Centras pateikia "Dr Pepper" gėrimus, kurių gamyboje naudojama kelis kartus mažiau 4-metilimidazolio nei "Coca-Cola" ir "PepsiCo" produkcijoje.
Atsakydama į tokius kaltinimus, JAV gėrimų gamintoja pareiškė, kad Mokslo pasiekimų panaudojimo centras mėgina "įbauginti" Coca-Cola" gamintojas. "Iš tikrųjų, mokslininkai neįrodo, kad 4-metilimidazolis, naudojamas maisto produktuose ar gėrimuose, kelia grėsmę žmonių sveikatai", teigiama Asociacijos pareiškime.
Asociacija taip pat pažymi, kad Kalifornija įtraukė 4-metilimidazolį į kancerogenų grupę, nesiremdama tyrimais, rodančiais, kad ši medžiaga kelia vėžinių susirgimų riziką.
"Žmogus turėtų išgerti po 2,9 tūkst. "Coca-Cola" buteliukų per ištisus 70 metų, kad gautų minimalią dozę, kuri sukėlė naviką žiurkėms per atliktą tyrimą - būtent šiuo tyrimu ir rėmėsi Kalifornijos valdžia, skelbdama minėtą draudimą", - tvirtina Asociacija. Apie tai pareiškė ir Produktų ir vaistų kokybės kontrolės valdyba, praneša "Bloomberg".
"Coca-Cola" ir "PepsiCo" drauge sudaro beveik 90 proc. JAV gazuotų gėrimų rinkos. Kompanijų atstovų tikinimu, recepto pakeitimas neturės įtakos gėrimo skoniui.