Vis daugiau Amerikos įmonių, grasindamos atleidimais, verčia savo darbuotojus skiepytis. Privalomo skiepo nuo COVID-19 jau reikalaujama ir tose sferose, kur personalas su klientais neturi jokio tiesioginio kontakto - technologijų ir finansų srityse. Dėl tokių reikalavimų, mėnesius namuose dirbę ir dabar į įprastą darbo vietą bandantys grįžti amerikiečiai susiduria su rimtais iššūkiais, skelbia CNBC.
Prieš devynis mėnesius JAV ir Europa pradėjo skubiai skiepyti nuo koronaviruso. Nuo tada imunizacija išsivysčiusiose šalyse tapo laisvai prieinama ir dabar kiekvienas suaugęs ir noro tam turintis asmuo gali pasiskiepyti. Matydami tokias tendencijas, darbdaviai savo darbuotojus pradėjo raginti skiepytis, kas esą turėtų padėti apsaugoti žmonių sveikatą ir pasitarnautų verslų gaivinimui.
Nepaisant visų pasiekimų, praėjusią savaitę JAV vadovas Džo Baidenas (Joe Biden) pripažino, kad užsikrėtimų skaičius JAV, pradėjus plisti „Delta" štamui, vėl ėmė augti. Jis pareiškė, kad šalies vyriausybės kantrybė, laukiant spartesnių vakcinacijos tempų, „baigia išsekti". Prezidentas pristatė ir vakcinacijos skatinimo planą. Vienas jo punktų numato privačių darbdavių spaudimą. Baltieji rūmai paragino įmones, kuriose dirba daugiau negu 1000 darbuotojų, įvesti privalomos imunizacijos reikalavimą.
Priminsime, kad rugsėjo pradžioje JAV baigėsi „kovidinių" išmokų programa. Joje dalyvavo daugiau kaip 7,5 mln. žmonių. Išmokas gavo bedarbiai amerikiečiai ir tie, kuriems dėl pandemijos buvo sumažintas atlyginimas. Rudeniop darbo rinka pradėjo atsigauti ir žmonės ėmėsi aktyviai ieškoti darbo. Rugpjūčio pabaigoje JAV maisto produktų ir medikamentų sanitarinės priežiūros valdyba galutinai patvirtino „Pfizer-BioNTech" vakcinos naudojimą ir darbo pasiūlymų pasiskiepijusiems skaičius šovė aukštyn.
Įmonės „Indeed Hiring Lab" ekonomistė En Elizabet Konkel (Ann Elizabeth Konkel) atkreipė dėmesį į tai, kad nuo rugpjūčio 23 d. iki 30 d. tokių pasiūlymų dalis milijonui gyventojų, lyginant su ankstesniu mėnesiu, išaugo 119 proc., tačiau ir toliau sudaro mažiau negu vieną procentą nuo bendro skelbimų skaičiaus. Lyginant su liepa, 40 proc. išaugo skelbimų, kuriuose gautas skiepas įvardijamas kaip privalumas, tačiau nėra privalomas, skaičius.
„Daugėjant su „Delta" štamu susijusių atvejų, dažnas darbdavys susimąsto apie tai, kaip jis gali užtikrinti savo verslo atkūrimą. Reikalavimas skiepytis - būdas užtikrinti ne tik personalo, bet ir klientų saugumą bei garantuoti nenutrūkstamą verslo veikimą", - buvo įsitikinusi E.E.Konkel.
Matyt, panašiai galvoja ir dalies kitų Amerikos įmonių vadovai. Tarkim, reguliatoriui leidus naudoti „Pfizer-BioNTech" vakciną, „Delta Airlines" oro linijos pranešė, kad nepasiskiepijusiems darbuotojams kas mėnesį bus skiriama 200 JAV dolerių bauda. Didžiausias investicinis bankas „Goldman Sachs" nuėjo dar toliau - nuo rugsėjo 7-osios jo durys užvertos ne tik nepasiskiepijusiems darbuotojams, bet ir klientams.