Ketvirtadienį pirmieji žaidėjai į savo rankas pagaliau paėmė naująją japonų bendrovės „Nintendo“ sukurtą konsolę „Switch 2“, išankstinės prekybos metu galinčia atnešti žaidimo „Super Mario“ kūrėjai rekordinio pelno.
Prietaisas, kuriame sumontuotas didesnis ekranas ir galingesnis procesorius, yra atnaujintas naujos kartos konsolės „Switch“, visame pasaulyje išpopuliarėjusios su tokiais žaidimais, kaip „Animal Crossing“, variantas.
Nuo tada, kai 2017 m. pasirodė parduotuvių lentynose pirmoji konsolės „Switch“ versija, visame pasaulyje parduota 152 milijonai jos vienetų ir dėl to šis prietaisas atsidūrė trečioje visų laikų geriausiai parduodamų konsolių sąrašo vietoje.
Ketvirtadienį ryte prie vienos iš Tokijo elektronikos parduotuvių buvo nusidriekusi eilė „Nintendo“ gerbėjų, laukiančių, kada galės pasiimti savo prietaisus.
Vienas iš jų – 24-erių absolventas Lei Wangas iš Kinijos teigė, kad buvo „šokiruotas“, kai laimėjo išankstinių užsakymų loteriją, mat nė vienam iš jo draugų taip nepasisekė.
„Gavosi taip, kad pasirinko mane vieną... todėl nenoriu (jiems) nieko sakyti“, – juokėsi jis.
Shinichi Sekiguchi (31) sakė esąs toks susijaudinęs, kad net pamiršo pasiimti telefoną, o 33-ejų Kuro pasakojo darbe paėmusi laisvą dieną, kad galėtų išbandyti savo naująjį prietaisą.
„Grafika geresnė, be to, galima žaisti didesnėmis grupėmis – manau, tai labai svarbu“, – paaiškino ji.
Serkanas Toto iš Tokijo konsultacijų firmos „Kantan Games“ sakė, kad „nenustebtų, jei „Switch 2“ ateinančiomis savaitėmis ir mėnesiais sumuštų pardavimų rekordus“.
Bendrovės „Nintendo“ internetinė parduotuvė Japonijoje buvo gavusi 2,2 milijono išankstinių konsolės „Switch 2“ užsakymų – „beprotišką skaičių, kurio ši pramonė dar nėra regėjusi“, – naujienų agentūrai paaiškino S. Toto.
Ar ji to verta?
„Switch 2“ turi aštuoniskart daugiau atminties nei pirmoji konsolės versija, o jos valdiklius galima magnetais sujungti vieną su kitu ir naudoti kaip stalinio kompiuterio pelę.
Be to, jaunąją auditoriją, įpratusią žiūrėti kitų žaidėjų žaidžiamus ir internete transliuojamus žaidimus, gali suvilioti naujosios funkcijos, suteikiančios vartotojams galimybę bendrauti žaidžiant internete ir trumpam dalintis žaidimais su draugais.
Tačiau bendrovei „Nintendo“ teks gerai pasistengti, kad jos naujasis produktas taptų toks pat sėkmingas, kaip pirmasis, mat nėra aišku, kokį poveikį pardavimams turės JAV muito tarifai ir ar pavyks įtikinti pirkėjus už naująjį prietaisą sumokėti daugiau.
„Switch 2“ Jungtinėse Valstijose kainuoja 449,99 JAV dolerio, tuo tarpu jos pirmtakė pristatymo rinkai metu kainavo 299,99 dolerio. Abi šios konsolės yra hibridinės, jas galima prijungti prie televizoriaus arba jomis žaisti, pavyzdžiui, kelionių metu.
Be to, brangesni nei pirmosios jų versijos yra ir tokie konsolei „Switch 2“ skirti žaidimai, kaip „Donkey Kong Bananza“ bei „Mario Kart World“, suteikiantys žaidėjams galimybę žaisti neprisijungus prie tinklo.
„Pažaidęs manau, kad ji savo kainos verta“, – Niujorke vykusiame konsolės „Nintendo“ pristatymo renginyje naujienų agentūrai AFP sakė būsimas filmų kūrėjas Stevenas Paterno (24).
Jis prie „Nintendo“ parduotuvės Rokfelerio centre laukė pusantro mėnesio, o jam kompaniją palaikė būrys kitų užkietėjusių fanų, žūtbūt norėjusių atsidurti pačiame eilės priekyje.
„Man labai patiko pirmoji konsolės „Switch“ versija, tačiau turiu pripažinti, kad antroji – tikrai geresnė“, – pasakojo S. Paterno.
Atšaukti išankstiniai užsakymai
Prekybininkai Jungtinių Valstijų, Europos ir didžiosiose kitų šalių bei regionų rinkose ruošiasi susijaudinusių gerbėjų antplūdžiui, o kai kurios parduotuvės duris pirkėjams atveria ir vidurnaktį.
„Labai džiaugiuosi, kad galiu ją pasiimti vidurnaktį“, – Niujorke vykusiame pristatymo renginyje sakė 22-ejų absolventas Angelas Caceresas.
„Po to būsiu labai pavargęs.“
Konsolių pristatymui stringant, kai kuriems prekybininkams teko atšaukti užsakymus, o Didžiosios Britanijos „Game“ paaiškino, kad „deda visas pastangas atkurti kaip galima daugiau pirma atšauktų išankstinių atsakymų“.
„Nintendo“ prognozuoja šiais finansiniais metais į pardavimo vietas išsiųsianti 15 milijonų konsolių „Switch 2“ – maždaug tiek pat, kiek tuo pačiu laikotarpiu po pristatymo buvo parduota ir pirmosios konsolės versijos vienetų.
Lyginant su pirmtake, konsolės „Switch 2“ „kaina yra palyginti aukšta“, gegužę pristatydamas bendrovės finansinius rezultatus sakė jos vadovas Shuntaro Furukawa.
Todėl pradinio pagreičio neprarasti „nebus lengva“, perspėjo jis.
Analitikų teigimu, nors „Nintendo“ šiuo metu plečia savo veiklą, steigdama teminius pramogų parkus bei kurdama itin didelio populiarumo sulaukiančius kino filmus, maždaug 90 proc. pelno jai visgi atneša prekyba konsolėmis „Switch“.