Trečiadienį Į Londoną atvyko pirmasis krovininis traukinys iš Kinijos. Traukinys iš "Yiwu City" stoties (rytinėje Džedziango provincijoje) išvyko sausio 1 dieną, tad kelionė per visą Euraziją truko lygiai 18 dienų, informuoja BBC.
Traukinio kelias driekėsi per Kazachstaną, Rusiją, Baltarusiją, Lenkiją, Vokietiją, Belgiją ir Prancūziją. Per šias aštuoniolika dienų traukinys įveikė beveik 12 tūkst. kilometrų.
Traukinio konteineriais daugiausiai gabenti drabužiai bei kitos plataus vartojimo prekės, pagamintos Kinijoje. Į Jungtinę Karalystę buvo pristatyti 34 prekių konteineriai.
Manoma, kad traukiniai šiuo maršrutu keliaus kas savaitę. Idėjos autoriai pažymi, kad krovinį traukiniu gabenti greičiau nei jūrų transportu ir pigiau nei lėktuvu. Kelionė iš Kinijos iki Jungtinės Karalystės traukiniu trunka 30 dienų trumpiau nei krovininiu laivu, o tokios kelionės kaina penkis kartus mažesnė nei vieno lėktuvo skrydis.
Jungtinė Karalystė tapo 18-ąja Europos šalimi, su kuria Kinija šiuo metu turi tiesioginę geležinkelio liniją, o Londonas - 15-uoju Europos miestu, į kurį kursuoja reguliarūs krovininiai traukiniai iš Kinijos.
Pastaraisiais metais Kinija išplėtė savo pervežimus geležinkeliu į Europos šalis, vykdydama milijardų vertės valstybinį projektą "Naujasis šilko kelias".
Traukiniai kursuoja ir priešinga kryptimi. Iš Vokietijos į Kiniją buvo gabenami mėsos produktai, iš Prancūzijos - vynas, iš Rusijos - mediena.
Traukiniai iš Kinijos kursuoja 40 geležinkelio maršrutų į įvairius Europos miestus. 2015 metais Kinijos eksporto apimtys sudarė 2,27 trln. dolerių - mažiau nei 2014 metais (2,34 trln. dolerių), o ekonominis augimas per šį laikotarpį buvo lėčiausias per pastaruosius 25 metus.