Ne tik jaunesni, bet ir vyresnio amžiaus vairuotojai jau pamiršo laikus, kai greitį policininkai matuodavo pasislėpę pakelės krūmuose. Dabar viskas vyksta civilizuotai. Apie greičio matuoklius įspėja ženklai, o pareigūnai ne tik nebesislapsto, bet ir patys iš anksto įspėja apie būsimus reidus. Nežinia, kokiame kosmose reikia skraidyti, kad nežinotum, jog pastarieji rengiami kiekvieną savaitgalį.
Tačiau toks viešumas ne tik drausmina potencialius Kelių eismo taisyklių pažeidėjus, bet ir padeda jiems išvengti atsakomybės. Visi vairuotojai puikiausiai žino, koks didžiausias leistinas greitis yra mieste, užmiestyje ir autostradoje. Pridėkime ranką prie širdies - kiek mūsų jo neviršija. Net jei ir niekur neskuba. Juk nepagaus. Greičio matuoklių stovėjimo vietas visi žino mintinai, o jei kur išdygs naujas, įspės ženklas. Kad sustabdys policija, tikimybė ne tokia jau ir didelė. Tuo labiau kad už „leistiną“ viršijimą iki 10 km/h gresia tik įspėjimas.
Tad ir lakstome su vėjeliu, net ir puikiai suvokdami gresiančias pasekmes. Pagrindinės eismo įvykių priežastys jau daugybę metų išlieka tos pačios - saugaus ir leistino greičio nesilaikymas. Todėl neverta labai stebėtis, kad kraujas šalies keliuose liejasi laisvai. Nuo šių metų pradžios Lietuvoje įvykusiose avarijose jau žuvo kur kas daugiau žmonių, nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.
Specialistų teigimu, jei mieste transporto srauto greitis sumažinamas vienu procentu, eismo saugumo atžvilgiu laimimi 2-4 procentai, kurie virsta ir išsaugotomis gyvybėmis.
Keliuose siautėjanti giltinė akivaizdžiai rodo, kad lietuviai jokių gąsdinimų nebijo. Todėl noras vairuotojus ne bausti, o pripratinti laikytis saugaus greičio, rezultatų ir neduoda. Tad nereikėtų labai nustebti, kad netrukus policininkai ir vėl bus priversti mus „šaudyti iš krūmų“.