Šiais laikais institucijos viską daro paprasto žmogelio labui. Pavyzdžiui, sostinės savivaldybė sugeba piliečio labui apmokestinti mašinos stovėjimą šalia daugiabučio. Poliklinikos gali apriboti paslaugas, irgi tik pacientų labui. Paprastas žmogelis, be abejo, nieko nesupranta, nepastebi, kaip dėl jo stengiamasi, bet todėl jis ir yra paprastas žmogelis. O labiausiai dėl tokių žmogelių stengiasi bankai.
Štai žvelgiu į vieno banko pranešimą, o jame rašoma, kad „atsižvelgdami į šiandieninius mūsų klientų poreikius ir jiems vis dažniau renkantis elektronines atsiskaitymų priemones, peržiūrėjome ir nuo 2021 m. vasario 1 d. atnaujiname dalies paslaugų įkainius". Ups,.. bankas vėl pasirūpino manimi ir kitais bėdžiais. Jis teikėsi pranešti, kad pabrangs paslaugos, susijusios su grynaisiais pinigais, pavyzdžiui, jų išėmimu ar įmokėjimu į sąskaitą. Aiškiai parašyta, jog tai daroma atsižvelgiant į mano poreikius. Kitaip sakant - mano paties labui. Kaip visada.
O aš, kaip nepastebiu banko geranoriškumo, taip nepastebiu. Man vis dingojasi, kad jis taip stengiasi išguiti iš rinkos grynuosius ir palengvinti sau gyvenimą. Panaikinti bankomatus ir banko skyrius, atleisti kuo daugiau darbuotojų. Kartu - apsunkinti gyvenimą daugeliui klientų, nutolinant nuo jų „gyvas" paslaugas ir paliekant tik elektronines. Vykdant šį procesą, bus galima dar ne kartą pranešti, kad klientai vis dažniau renkasi „elektronines atsiskaitymų priemones". Juk pasirinkimo galimybės vis mažės.
Taip svarstau aš, nedėkingasis, neįžvelgiantis tėviško ir motiniško bankininkų susirūpinimo mano gerove. Laimei, bankininkams mano svarstymai nė motais. Bankus prižiūrinčioms institucijoms bei politikams jie irgi nė motais. Visi jie, kaip susitarę, ir toliau dirbs mano labui. Gal vieną dieną praregėsiu, suprasiu jų begalinę geradarystę