Pirma Lietuva, paskui ją - Latvija su Estija, po to Suomija ir galiausiai - Lenkija, paskelbė apie tai, jog uždaro sienas Rusijoje registruotoms transporto priemonėms.
Tą patį pareiškė ir bendrų sienų su Rusija neturinti Vokietija. Nurodoma, kad tai taps dar vienu antirusiškų sankcijų elementu, o aš visame tame, kas vyksta, įžvelgiu kiek kitokias tendencijas.
Šiuo sprendimu, kaip ir 11 sankcijų paketu, skirtu užtikrinti, jog tinkamai veiktų ankstesni 10-imt, ES tarsi patvirtino, jog ligšiolinės sankcijos laukiamų rezultatų nedavė, todėl reikia taikyti papildomas.
Kitas momentas - pasaulyje dar nebuvo draudimų, kurie liktų neapeiti.
Spėčiau, kad ir pastarasis ribojimas bus veiksmingas tik tol, kol apsukrūs berniukai ras būdų, kaip susodinti keliauti norinčius rusus į transporto priemones, registruotas Armėnijoje, Vengrijoje ar Maldyvuose. Gal tai bus kiek sunkiau padaryti komercinio transporto sektoriuje, bet su lengvaisiais automobiliais, mano nuomone, išeitis bus rasta.
Taip pat toks sprendimas gali sustiprinti Rusijos prezidento Vladimiro Putino pozicijas, nes jis nukreiptas ne tik į jo fanus, bet ir į tuos, kurie kritikavo Kremliaus politiką ar bent jau jos nepalaikė. Dabar valdžios kritikai su šalininkais atsidūrė „vienoje valtyje", todėl jų nuotaikos gali pasikeisti.
Galiausiai, Rusijoje vis garsiau kalbama apie veidrodinį atsaką.
Lengvųjų automobilių savininkams tai nėra labai baisu, tačiau krovinių pervežimu užsiimančioms įmonėms apie Kazachstano ir aplinkinių, bendras sienas su Rusija turinčių šalių rinkas būtų galima pamiršti, kadangi lygiaverčių alternatyvių sausumos maršrutų nėra.
Apibendrinant, jeigu EK nori paveikti Rusiją, tai reikia imtis radikalių, griežtų priemonių, kurios aiškiai vestų į siekiamą rezultatą, o ne žaisti su nelabai veikiančiomis sankcijomis ir bandyti „kažką daryti".