Visos valdžios Lietuvoje siekia perdaryti tai, ką padarė ankstesnės. Dar smagiau stebėti, kaip jos stengiasi nepadaryti to, ko nepadarė ir ankstesnės. Tik nepadaryti reikia savaip, kad paliktum pėdsaką, su reikšminga mina veide. Štai trečiadienį paskelbta, jog Vyriausybė nutarė sukurti naują komisiją - Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą. Ko tik joje nebus - pajėgas sujungs ministerijų, žiniasklaidos ir verslo asociacijų atstovai, reklamos, turizmo ir komunikacijos ekspertai. Ir visi jie net ne kurs įvaizdžio strategiją, o prižiūrės, kaip ją kuria „išorinis tiekėjas“.
Vėl bus bandoma savaip nepadaryti to, ko nepadarė ankstesnės valdžios. Juk šalies įvaizdžio kūrimas - amžinas klausimas. Amžinas ta prasme, kad turbūt net per amžių amžius nepavyktų sukurti nieko, kas pasirodytų veiksminga ir tvaru. Šalis - ne koks dėmesio ištroškęs individas, kurį TV laidoje galima atiduoti būriui stilistų, o paskui gauti nulaižytą produktą. Ir Lietuva - ne Šveicarija, kurios įvaizdžio detalės per šimtmečius spėjo savaime įsirėžti į sąmonę užsieniečiams.
Kai komisijos ir „išoriniai tiekėjai“ iššvaistys krūvą pinigų, gausime rezultatą, kurio yra keli variantai, bet visi - blogi. Pirmas - strategija apskritai nebus sukurta dėl valdžių kaitos ar kitų neįveikiamų sunkumų. Antras - bus sukurta kažkas visiškai neoriginalaus, tipinis „piarščikų“ produktas. Trečias - bus nuspręsta pūsti muilo burbulą, pristatyti save tuo, kuo nesame. Prie kitos valdžios viskas prasidės iš naujo. O jei valdžia nori tikrai originalaus ir tiesą atitinkančio įvaizdžio, pristatykime save kaip biurokratų, komisijų ir nesusitupėjusių politikų šalį. Skamba prastai, bet Kafkos ir Orvelo gerbėjai galbūt susiviliotų galimybe atvažiuoti į „Proceso“ ir „Gyvulių ūkio“ šalį. Naujosios komisijos nariai pabūtų gidais.