Sakant, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra valstybė valstybėje ne daug perdedama. Tiek prie jų buvusio generalinio direktoriaus, tiek prie dabartinio sugebama taip pavadovauti, kad paprastam žmogui, t.y. paprastam keleiviui, būtų prasčiau.
Štai toks pavyzdys iš S.Dailydkos vadovavimo laikų. Kaip žinoma, daug metų keleiviniai traukiniai važinėja maršrutu Vilnius-Klaipėda ir Klaipėda-Vilnius. Jie buvo pervardinti kiek kitaip: Vilnius Šiauliai-Klaipėda ir Vilnius-Šiauliai... Ir, žinoma, atgaliniai maršrutai. Toji reforma labiausiai nuskriaudė žemaičius tarp Šiaulių ir Klaipėdos. Rytiniai traukiniai, važiuojantys tiek viena, tiek kita kryptimi, švilpte prašvilpdavo pro Žemaitijos sostinę Telšius, taip pat Plungę, Kretingą.
Būdavo, keleiviai iš Telšių nuvažiavę į Vilnių turėdavo daugiau kaip penkias valandas reikalams Lietuvos sostinėje susitvarkyti ir po 17 val. galėdavo išvažiuoti namo. Po sumakaluotų tvarkaraščių Telšių ir Plungės žmonės Vilnių bepasiekdavo tik pavakariais, o po poros valandų traukinys jau išvažiuodavo pajūrio link. Vadinasi, į sostinę buvo galima nuvažiuoti tik nakvynei.
Dėl šitos geležinkelininkų savivalės telšiškiai pasiskundė į jų miestą atvažiavusiam tuometiniam Vyriausybės vadovui Algirdui Butkevičiui. Tada kilo ir įvairiausių pasiūlymų. Kad jau rytą Vilniaus traukinys nesugeba sustoti, gal ankstų rytą į sostinę siųsti Telšių autobusų parko maršrutinį autobusą? Praktiškesni siūlė autobusą siųsti į Šiaulius - juk ten traukinys sustoja. Premjeras kitaip šią problemą sprendė - į Telšius atsiuntė tuometinį susisiekimo ministrą Rimantą Sinkevičių. Šis aiškinosi nežinąs, ką jam pavaldi „valstybė valstybėje“ prikrėtė. Bet problemą pavyko išspręsti, kai Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius ministrą nuvežė į Telšių geležinkelio stotį ir parodė traukinių eismo tvarkaraštį. Į Vilnių grįžusiam ministrui užteko jėgų geležinkelininkų vadovus perauklėti - rytiniai traukiniai vėl pradėjo Telšiuose sustoti. O Seimo narė Rimantė Šalaševičiūtė geležinkelininkų lyderius net įtikino, kad į ekspreso Vilnius-Šiauliai-Klaipėda (kaip ir į grįžtamąjį reisą) maršrutą reikia įtraukti Telšius ir Plungę.
Atrodė, kad keleiviniai traukiniai jau normaliai riedės tarp sostinės ir uostamiesčio. Vasarų savaitgaliais geležiniais bėgiais lėkdavo ir po 8-9 vagonus. Kad tik visi keleiviai tilptų.
Bet štai vadovauti Susisiekimo ministerijai atėjo Masiulių Rokutis, o „Lietuvos geležinkeliams“ jo buvęs bendražygis iš „Klaipėdos naftos“ Mantas Bartuška. Žmogus toli nuo geležinkelio. Ir žmonės nuo traukinių kasų ėmė trauktis lyg musę kandę - nėra vietų, nėra bilietų. Pripirko vagonų, sukabinamų po tris. Tad ir važiuoja tai trys, tai šeši... Kas netilpo į tris, žinokitės, eikit namo. Arba laukit rytojaus, gal traukinys tada paveš? Gal autobusu? Gal dviračiu?
Lietuva jau padalyta į dvi Lietuvas. Pagal naudojimąsi transportu - irgi. Kas važinėja nuosavais automobiliais, tam nesvarbūs jokie tvarkaraščiai. Kiti - traukiniais, autobusais. Pastaruosius dar kartą dabar padalijo „Lietuvos geležinkeliai“. Jie veža tik tuos, kas turi banko korteles. Kas neturi, nesiartinkit prie bėgių. Girdi, Vyriausybės kovo 14 d. nutarime įrašytas sakinys: „Rekomenduojama atsiskaityti ne grynaisiais pinigais.“ Šį sakinį geležinkelininkų galvos iššifravo kitaip. Pagal juos: „Draudžiama atsiskaityti grynaisiais pinigais.“ Ir kortelėmis, ir grynaisiais galima atsiskaityti prekybų centruose, vaistinėse, paštuose, degalinėse... bet tik ne traukinyje.
Tad kokia Lietuvoj laisvė, jeigu „Lietuvos (?) geležinkeliuose“ jau kitokia finansinė tvarka? Gal jie ir iš Lietuvos Respublikos išstos? Ką jiems čia beveikti, jeigu ministras nebe Rokutis? Per daug jie pasidavę savivalei ir nenori daugiau uždirbti pinigų už keleivių vežimą, o tik tyko, kad valstybės biudžetas jų nuostolius padengtų. Ar jiems tai išdegs? Ar neatsiras vadovų Susisiekimo ministerijoje, Vyriausybėje ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyboje, kurie „Lietuvos geležinkelių“ galvoms parodys, kad anie niekuo nepranašesni ir privalo tarnauti žmonėms?
Atnaujina kelis maršrutus
Nuo gegužės 21 d. grąžinama dar 13 traukinių reisų. Daugiau traukinių kursuos maršrutais Kaunas-Vilnius, Vilnius-Turmantas-Vilnius, Vilnius-Trakai-Vilnius, Vilnius-Kena-Vilnius ir Klaipėda-Šilutė-Klaipėda.
Primenama, kad į stotis patekti galima tik su kelionės bilietu arba rengiantis jį įsigyti. Traukiniuose privalu dengti burną ir nosį.