respublika.lt
 

Premjere, stabdom arklius! (T.y. sulaikykite tragedijas „Lietuvos geležinkeliuose“)nuotraukos (38)

2019 rugsėjo mėn. 26 d. 12:48:21
Gediminas JAKAVONIS

Yra posakis, kad kiekvienam dalykui apibūdinti yra tiek tiesos, kiek tą galima išsakyti skaičiais. Pradėsiu trimis šio mėnesio įvykiais.

×
nuotr. 8 nuotr.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška turėtų artimiausiu metu keliauti pas premjerą Saulių Skvernelį „ant kilimėlio“. Eltos nuotr.

 

Naktį iš rugsėjo 11-osios į 12-ąją Vievio geležinkelio stotyje manevrinis lokomotyvas trenkėsi į remonto darbus vykdžiusią geležinkelio techniką. Nors du žmonės nesunkiai sužaloti, apie įvykį nebuvo pranešta BPC (telefonas 112), kaip tai numatyta teisės aktuose. Nežinoma, ar lokomotyvo mašinistas buvo blaivus.

Kitą dieną, t.y. rugsėjo 13-ąją, keleivinis dyzelinis traukinys Kauno geležinkelio stotyje pradėjo riedėti bėgiais. Nulenkęs geležinkelio iešmą, pervažiavo tiltą per Nemuną ir tik tada už beveik 2 km buvo sustabdytas. Laimei, keleivių tuo metu, beje, kaip ir mašinisto, nebuvo.

Nepraėjus nė parai, rugsėjo 14 dieną, Vaidotų geležinkelio stotyje manevrinis lokomotyvas pravažiavo raudoną šviesoforo signalą, įvažiavo į kelią, kuriuo priešpriešiais važiavo traukinys iš Baltarusijos. Lokomotyvo mašinistui sustabdžius ir ėmus važiuoti atgal, šilumvežis nulėkė nuo bėgių. Tik Vaidotų geležinkelio stoties darbuotojų dėka, kuriems pavyko susisiekti su baltarusių šilumvežio mašinistu, pavyko išvengti katastrofos.

Trys dienos „Lietuvos geležinkeliuose“, trys ypatingi atvejai, kuriuos tiriant turėtų prisijungti prokuratūros pareigūnai, taikydami Baudžiamąjį kodeksą, tačiau dėl konfidencialumo „Lietuvos geležinkeliuose“ šios informacijos viešojoje erdvėje nerasite. O kalba eina apie mūsų visų šeimų ir apskritai apie visų Lietuvos geležinkeliais keliaujančių žmonių saugumą. Visais laikais laikyta saugiausia transporto rūšis pas mus gyvena su šūkiu: „Nė dienos be nuotykių!“

O juk rugpjūčio 26-ąją Lentvario geležinkelio stotyje, vykdant elektros tinklo remonto darbus, vienas žmogus žuvo, o kitas buvo sunkiai sužeistas.

Net rašant šį tekstą, atskriejo žinia, kad praėjusį savaitgalį įvyko avarinis dviejų šilumvežių susidūrimas Klaipėdos jūrų uoste.

„Respublikos“ leidinių grupės laikraščiai ne kartą rašė apie kritišką padėtį, susidariusią Susisiekimo ministerijai pavaldžiose įmonėse, kai joms pradėjo vadovauti toks buvusios Ekscelencijos ir tautos „patriarcho“ partijos statytinis Rokas Masiulis. Iš darbo atleidžiami specialistai, priimami su partija susiję politikai, nieko neturintys bendra su jų užimamomis pareigomis. Vedama prie to, kad anekdotas apie tai, kad su pavasariu atėjusi šiluma pirmiausia ištirpins asfaltą, Lietuvoje tuoj taps realybe. Lengva sau mokėti dideles pensijas, rodant pelną, kai nieko neinvestuoji į būtinus kasmetinius darbus. Lietuva, pirmavusi Europos Sąjungoje pagal daugelį rodiklių geležinkelių transporte, nusirito į 1968-1969 metų Vokietijos šios šakos krizinį lygį.

Ko norėti, kai vadovaujant įvairiems masiuliams, bartuškoms, įvairių tarptautinių organizacijų duomenimis, transporto sektorius per porą metų nusirito nuo 29 iki 54 vietos pasaulyje, kelininkų, kurių daugumą sudarė profesionalai, skaičius sumažėjo 18 proc., o likusiųjų algos krito 20 proc.

Kai matau, kad tokie dalykai vyksta Lietuvoje, man atrodo, kad gyvenu Kvailių šalyje.

„Lietuvos geležinkelių“ dabartinė vadovybė į savo veiklos viešinimą (arba neviešinimą) investavo dideles pinigų sumas. Todėl, be „Respublikos“ leidinių“ grupės, jūs apie tai iš kitų žiniasklaidos priemonių nesužinosit. Geriausiu atveju, jie tylės arba dirbs „Lietuvos geležinkeliuose“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos įvaizdžiui. Prisiminkit, kaip gražiai parodyta per TV, kaip geležinkelių sąstatai be šilumvežių važinėja nuokalnėn po stoties teritoriją, kaip Lietuvos šimtmečio proga šilumvežiai savo signalais groja šalies himną. O tikrovėje šilumvežiai Kaune be mašinistų iš tikrųjų važinėja patys. Ar neatsitiks taip, kad už tokius darbus „Aro“ pareigūnai tuoj turės sulaikyti patį „Lietuvos geležinkelių“ generalinį direktorių, o garvežiai trimituos jam „atsisveikinimo maršą“.

O baigiu tuo, nuo ko pradėjau.

Premjere, stabdyk netvarką „Lietuvos geležinkeliuose“. Jei aš žiemą nekeičiu automobilio padangų, sutaupau pinigų, bet rizikuoju savo saugumu. Jei magistraliniuose geležinkelių ruožuose nekeičiami nusidėvėję bėgiai, atleidžiami patyrę mašinistai, rizikuoja ir tampa nesaugūs visi Lietuvos gyventojai.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (38)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SPROGIMAS: 16 žmonių tebėra atkirsti anglių kasykloje Kinijos Šansi provincijos Pingjao apskrityje, kur pirmadienį sprogo dujos.
  • KAINA: Lietuvos pieno perdirbimo įmonės spalį už natūralų pieną stambiesiems šalies pieno ūkiams mokėjo artimą europiniam vidurkiui supirkimo kainą – 329,6 euro už toną, arba 5,3 proc. daugiau nei rugsėjį.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
VZ LOGO 4

Dienos klausimas

Kaip manote, ar šalyje dygstantys žali kryžiai išgelbės ūkininkus?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar jau pasipuošėte namus šventėms?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+7 +8 C

+5 +8 C

 

+5 +6 C

+8 +10 C

+7 +10 C

 

 +8 +10 C

0-5 m/s

0-4 m/s

 

0-4 m/s

 

Valiutų kursai

USD - 1.1034 PLN - 4.2785
RUB - 70.3938 CHF - 1.0924
GBP - 0.8566 NOK - 10.0345