Valdžia turėtų būti suinteresuota, kad mokesčių mokėtojai apie prievoles valstybei laiku gautų išsamią ir teisingą informaciją. Juk kuo mažiau mokesčių mokėtojui klausimų mokesčių mokėjimo tema kils - tuo valstybei geriau. Ir pačiam mokėtojui ramiau.
Tačiau neatrodo, kad valstybės galvos taip manytų. Susidaro įspūdis, kad sąmoningai elgiamasi priešingai. Tiek painiavos dabar mokesčių sistemoje privelta, tokių neįveikiamų rebusų prikurta, tokios sudėtingos formulės, skaičiuojant mokesčių dydį, parinktos, kad labiau šios sistemos supainioti turbūt nebeįmanoma. Tarsi siekiama, kad pavargęs aiškintis mokesčių mokėtojas pakeltų aukštyn rankas. Pasiduotų. Paklustų.
Anksčiau buvo galima nemokamai paskambinti į “Sodrą” ir sulaukti atsakymo į visus iškilusius klausimus - kiek, kam ir už ką mokėti. Bet piliečiai, matyt, per daug pareigingi buvo, per aktyviai domėjosi mokestiniais rebusais - “Sodra” išeikvojo telefono limitus ir dabar “laikinai” nepasiekiama.
Ko teirautis, jei vienas valdininkas aiškina vienaip, o kitas - kitaip? Kaip žinoti, kuris iš jų teisus, o kuris - klaidina? Ir kaip paskui reikės suktis iš padėties, jei, neduok Dieve, suklysi? Iš mokesčių surinkėjų atsakymo į šį klausimą tikrai negausite. Nes jų misija - rinkti, o ne į klausimus atsakinėti.