Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad dažniausiai žalas patirianti naudotų automobilių markė yra „Tesla“, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Trys ketvirtadaliai (74,3 proc.) platformoje tikrintų šios markės automobilių turėjo įrašų apie patirtus apgadinimus. Nuo „Tesla“ automobilių nedaug atsilieka „Hyundai“ (69,1 proc.) ir „Subaru“ (68,7 proc.).
Tuo tarpu „Renault“ (40,8 proc.), „Alfa Romeo“ (40 proc.) ir „Fiat“ (39,5 proc.) yra trys rečiausiai į avarijas patenkančios markės.
„Ferrari“ ir „Lamborghini“ vairuotojams avarijos kainuoja brangiausiai
Didžiausiais vidutinės žalos dydžiais pasižymi „Ferrari“ (94 149 eurai) ir „Lamborghini“ (64 608 eurai), kurie net keletą kartų viršija visas arčiausiai sąraše esančias automobilių markes. Toliau rikiuojasi „Tesla“ (14 320 eurų), „Dodge“ (9522 eurai) ir „Porsche“ (8588 eurai).
„BMW“ patiriama žala vidutiniškai siekia 3994 eurus, „Volkswagen“ – 3539 eurus, „Toyota“ – 3011 eurų. „Tyrimo metu nustatyta, kad vidutinė automobilio žala siekia 3574 eurus, kas leidžia palyginti šį skaičių su skirtingų markių duomenimis“, – rašoma pranešime.
„Porsche“ automobiliai patiria daugiausiai apgadinimų
Tas pats automobilis gali būti apgadintas ne vieną kartą. Tyrimas atskleidė, jog dažniausiai žalas patiriančių transporto priemonių viršūnėje tvirtai įsitaisiusi „Porsche“ markė – vienam automobiliui vidutiniškai tenka po 1,71 žalos. Toliau rikiuojasi „Tesla“ (1,58) ir „Hyundai“ (1,52).
„Peugeot“ (0,75), „Renault“ (0,73) ir „Fiat“ (0,7) automobiliai patiria mažiausiai eismo įvykių.
„Esama nedidelės koreliacijos tarp dažniausiai žalas patiriančių automobilių markių ir didžiausio vidutinio žalų kiekio. Vidutinis mūsų platformoje tikrinamo automobilio amžius 9,5 metų, todėl nieko keisto, kad per šį laikotarpį kai kurios transporto priemonės apgadinamos net keletą kartų“, – pranešime komentuoja „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tyrimo metu „carVertical“ ekspertai išanalizavo 2 mln. automobilių istorijos ataskaitų, kurias įsigijo platformos vartotojai. Įmonė surinko informaciją iš įvairių duomenų bazių ir institucijų, ją apdorojo ir sugeneravo transporto priemonių istorijos ataskaitas, kuriose atsispindi automobilio rida, patirtos žalos, savininkų pasikeitimai bei kita informacija.
Vidutinės žalos dydis buvo apskaičiuotas sudedant visas konkrečios markės patirtas žalas ir išvedant jų vidurkį.
„Kita tyrimo dalis atskleidė, kiek skirtingų žalų vidutiniškai patiria konkreti automobilių markė. Buvo suskaičiuota kiekvienos markės žala ir ši suma padalinta iš bendro tos markės ataskaitų skaičiaus“, – paaiškinama pranešime žiniasklaidai.