respublika.lt

Kaip išsaugoti stiprią regą? Naudingi patarimai

(15)
2022 liepos 24 10:49:44
Pranešimas spaudai

Jeigu jūsų akys paraudusios, liejasi vaizdas, blogai matote tamsoje, vargina padidėjęs jautrumas šviesai, tempimo jausmas ar nuovargis - vertėtų sunerimti, nes šie simptomai įspėja apie suprastėjusią regą. „Camelia" vaistininkė Egidija Jankauskaitė teigia, kad tai lemia genetika, amžius ir kasdieniai įpročiai bei pataria, kaip šiuos tris esminius faktorius valdyti, norint pasirūpinti savo akių sveikata.

×
nuotr. 2 nuotr.
Sulaukus vyresnio amžiaus didėja tikimybė susidurti su tokiomis regėjimą bloginančiomis ligomis kaip glaukoma ir katarakta. Asociatyvi pixabay.com nuotr.

 

„Regos sutrikimai gali išsivystyti dėl paveldimos trumparegystės, toliaregystės ar astigmatizmo - būklės, kai žmogus mato iškraipytą vaizdą įvairiais atstumais. Tokiu atveju, regėjimą gerina akiniai, kontaktiniai lęšiai ir lazerinės procedūros", - teigia E. Jankauskaitė.

Anot vaistininkės, sulaukus vyresnio amžiaus didėja tikimybė susidurti su tokiomis regėjimą bloginančiomis ligomis kaip glaukoma ir katarakta. Daugeliu atveju jos būna apleistos ir pažengusios, nes pasireiškus pirmiesiems simptomams, pacientai nesikreipia į gydytoją. Dėl to vėlesniam gydymui prireikia chirurginių intervencijų, po kurių laukia sudėtinga akių priežiūra.

„Norint išvengti šių ligų keliamų rizikų, svarbu stebėti savo akių būklę ir reguliariai lankytis pas oftalmologą, kad būtų ištirtas regos stiprumas, akių dugnas ir akispūdis. Tai leistų anksčiau diagnozuoti ligą ar sutrikimą ir paskirti efektyviausią gydymą", - sako E. Jankauskaitė.

Regėjimą neigiamai veikia ir žalingi kasdieniai įpročiai: ilgas darbas prie kompiuterio, pasyvus poilsis žiūrint televizorių ar naršymas socialiniuose tinkluose mobiliuoju įrenginiu.

6 patarimai regos stiprinimui

Vaistininkė sako, kad norint pagerinti regą, o tuo pačiu ir gyvenimo kokybę, reikėtų vadovautis 6 patarimais.

1. Jeigu dirbate naudodami kompiuterį ar kitą išmanųjį įrenginį, darykite reguliarias pertraukėles. Jų metų pamirksėkite, pažiūrėkite pro langą į tolį, o jeigu turite galimybę, padarykite ir trumpą viso kūno mankštą. Tai padės ne tik pailsinti akis, bet ir pagerinti bendrą savijautą.

2. Daugiau laiko skirkite veiklai, kuri nereikalauja naudojimosi įvairia elektronine įranga. Galite išeiti pasivaikščioti, sportuoti, susitikti su artimaisiais ar draugais, klausytis audioknygų.

3. Būdami lauke, saugokite akis nuo tiesioginių saulės spindulių dėvėdami poliarizuotus akinius.

4. Daug laiko praleisdami kondicionuojamose patalpose ar automobilyje, 3-4 kartus per dieną naudokite drėkinančius akių lašus.

„Jeigu akių preparatai yra tirštesni ir ilgalaikio poveikio, juos lašinti pakaks ryte ir vakare arba pajautus akių diskomfortą", - teigia E. Jankauskaitė.

5. Užtikrinkite tinkamą ir subalansuotą mitybą.

„Norėdami pagerinti akių būklę, turėtumėte į mitybos racioną įtraukti produktus, kuriuose gausu liuteino, zeaksantino, vitaminų A ir E bei seleno. Liuteino, zeaksantino ir vitamino E turi špinatai, brokoliai, salotos, kopūstai, šparagai, žalieji žirneliai, mėlynės, šilauogės bei kukurūzai. Šio vitamino taip pat galite gauti valgydami riešutus, žuvį ar avokadą. Vitaminu A praturtinsite organizmą vartodami morkas, moliūgus, raudonąsias paprikas, o selenu - vištieną, jautieną, grūdus, kiaušinius ir pupeles", - vardija vaistininkė.

6. Vartokite maisto papildus, kurių sudėtyje būtų akių sveikatą puoselėjančių vitaminų ir mikroelementų.

„Net ir gerai subalansuotame maiste tam tikrų vitaminų ir mikroelementų kiekiai yra per maži, todėl, norint užsitikrinti reikiamą jų paros dozę, reikia vartoti maisto papildus", - aiškina E. Jankauskaitė.

Vaistininkė išskiria svarbiausius vitaminus bei mikroelementus ir paaiškina jų naudą:

- liuteinas - svarbiausias karotinoidas akių stiprinimui, kuris dalyvauja priešuždegiminiuose procesuose, stiprina spalvinį regėjimą, apsaugo akis nuo kenksmingos mėlynosios šviesos ir sumažina geltonosios dėmės degeneraciją;

- zeaksantinas - taip pat svarbus karotinoidas, struktūriškai panašus į liuteiną, kuris sumažina amžinės geltonosios dėmės degeneracijos bei kataraktos riziką;

- vitaminas A - karotinoidas, kuris ypač svarbus užtikrinant ragenos skaidrumą. Jis taip pat mažina akių sausumą;

- cinkas - kartu su vitaminu A skatina melanino gamybą, kuris pasižymi apsaugine akių funkcija;

- selenas - apsaugo akies lęšiuką nuo oksidacinės pažaidos;

- varis - turi antioksidantinį poveikį, stipriau veikia vartojamas su cinku ir (ar) selenu;

- B grupės vitaminai - stiprina regos nervą, mažina akių nuovargį;

- vitaminas E - mažina oksidacinį poveikį;

- lecitinas - natūralus fosfolipidų šaltinis, užtikrina riebalų kiekį, reikalingą normaliam akių ląstelių funkcionavimui;

- omega-3 riebalų rūgštys - mažina akių sausumą, ypač svarbios glaukomos gydyme;

- hialurono rūgštis - svarbus komponentas norint užtikrinti akies drėkinimą;

- kolagenas - baltymas, reikalingas akies ragenai ir odenai.

 

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
5
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (15)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SANKCIJOS: Kinija pareiškė, kad jos sankcijos Lietuvos susisiekimo viceministrei Agnei Vaiciukevičiūtei yra „tinkamos ir pagrįstos“, praneša agentūra „Reuters“.
  • KOMPENSACIJA: Vyriausybės ketinimus kompensuoti veiklą stabdančios nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlas Energija“ klientų nuostolius ekonomistas Nerijus Mačiulis vadina klaida.
  • KAINA: Pasak Energetikos ministerijos, nepriklausomaiomai elektros tiekėjai „Perlas Energija“ pranešus apie nuo rugsėjo stabdomą veiklą, kito tiekėjo nepasirinkę jos klientai laikinai, iki šių metų pabaigos, turėtų mokėti 24 centus už kilovatvalandę.
  • BIRŽA: Elektros birža „Nord Pool“ paragino rinkos dalyvius teikti daugiau kasvalandinių paraiškų vietoje siūlymų tiekti elektrą keletui valandų už tą pačią kainą (vadinamųjų „blokų“).
  • APKLAUSA: Tik 8% gyventojų tiki, kad Lietuvoje situacija krypsta geryn, beveik trys ketvirtadaliai mano, kad ji blogėja, rodo atlikta „Baltijos tyrimų“ apklausa.
  • MIGRANTAI: Iš Medininkų užsieniečių registracijos centro ketvirtadienį iškelti paskutinieji 12 čia laikinai gyvenusių neteisėtų migrantų - jie perkelti į užsieniečių registracijos centrus Pabradėje bei Kybartuose.
  • KOSMOSAS: Europos kosmoso agentūra kartu su Ekonomikos ir inovacijų ministerija skelbia konkursą Lietuvos kosmoso pramonės koordinatoriaus pareigoms užimti.
  • PROTESTAS: Užsienio reikalų ministerija ketvirtadienį iškvietė Kinijos laikinąjį reikalų patikėtinį Čiu Baihua pareikšti protesto dėl Pekino skelbiamų sankcijų susisiekimo viceministrei ir nutraukiamo bendradarbiavimo susisiekimo srityje po jos vizito Taivane.
  • PRIĖMIMAS: Penktadienį prasideda papildomas priėmimas į profesinio mokymo įstaigas, praneša Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.
  • PEDAGOGIKA: Grupė įvairioms frakcijoms priklausančių parlamentarų parengė Konstitucijos pataisas, kurios leistų Seimo nariams užsiimti pedagogine veikla.
Daugiau

Dienos klausimas

Kaip vertinate naują tvarką, kad teigiamo COVID-19 greitojo testo nuotrauka įrodys, jog sergate?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar gerai atidirbo Seimas šią pavasario sesiją?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+12 +19 C

+13 +20 C

 

+11 +20 C

+20 +25 C

+22 +25 C

 

+24 +27 C

0-4 m/s

0-5 m/s

 

0-4 m/s