respublika.lt

Kai organizmui reikia pagalbos: kaip padėti imuninei sistemai? (0)

2020 vasario mėn. 23 d. 17:06:53
Simona Krasauskienė

Sveikatos specialistai atkreipia dėmesį, kad visus metus vartoti imunitetą stiprinančių papildų ir vitaminų nereikia. Tačiau daugėjant sergančiųjų peršalimo ligomis ir gripu, verta pasidomėti imunine sistema ir natūraliais būdais ją sustiprinti.

×
nuotr. 1 nuotr.
Visavertė mityba aprūpina imuninę sistemą reikalingais elementais ir ją sustiprina. Pixabay nuotr.

 

Imunitetas saugo ne tik nuo peršalimo

Ar pastebėjote, kad vieni žmonės yra linkę sirgti kur kas greičiau negu kiti. Kai kurie net persirgę gripu, po kurio laiko vėl atkrinta arba patiria komplikacijų? Taip nutinka dėl silpno imuniteto.  

Imuninė sistema – ir įgimta, ir įgyta. Imunitetas yra natūrali mūsų kūno gynybos sistema. Tai – sudėtingas ląstelių, audinių ir organų tinklas, kurie visi kartu susijungia, saugodami mūsų organizmą nuo įsibrovėlių. Bakterijos, virusai, įvairūs parazitai, grybelis ir visi kiti mus susargdinantys svetimkūniai, su kuriais susiduriame savo aplinkoje, kelia grėsmę susirgti.

Stipri imuninė sistema geba atpažinti milijonus skirtingų antigenų ir pagaminti tiek baltųjų kūnelių bei baltymų, kiek yra būtina išnaikinti įsibrovėliams. Jei imuninė sistema nusilpusi, nesugebama apsiginti nuo kenksmingų ir žalingų išorinių organizmų. Tačiau tuo visos problemos nesibaigia.

Kas slopina imunitetą?


Mokslininkai pastebi, kad silpninti imuninę sistemą gali daug skirtingų faktorių: antibiotikų, vaistų nuo temperatūros vartojimas, nevisavertė mityba, per didelis angliavandenių ir cukraus kiekis maiste, stresas, miego trūkumas, įvairios neigiamos emocijos, rūkymas, per dažnas alkoholio vartojimas, specifinės dietos, netgi aplinkos užterštumas.

Be to, imuninę sistemą veikia senėjimo procesai. Žinoma, kad idealiomis gyvenimo aplinkybėmis stipriausią imunitetą turime nuo 21 iki 42 metų. Vėliau jis ima silpnėti. Būtent todėl vyresnio amžiaus žmonės, kurie skundžiasi prastu apetitu dėl sveikatos sutrikimų ar vaistų vartojimo, dažnai turi silpnesnį imunitetą.

Galiausiai kartais imuninė sistema tiesiog persitempia, nes dirba visą parą 365 dienas per metus. Tokius perdegimus dažniausiai lemia mūsų gyvenimo būdas.

Kaip padėti organizmui?

Atsparumą virusams ir įvairioms ligoms didina grūdinimasis, fizinis aktyvumas, tinkamas miego režimas, visavertė mityba. Pastebima, kad ypač šiame sąraše svarbi mityba, nes ji aprūpina imuninę sistemą reikalingais elementais ir ją sustiprina.

Žinoma, kad vasarą tinkamai maitintis yra kur kas lengviau nei šaltuoju metų laiku. Todėl žiemą reikėtų atkreipti daugiau dėmesio į tai, ką valgome, ir stengtis, kad organizmas kasdien būtų papildomas vitaminais A, C, B6, D. Todėl rekomenduojama į savo valgiaraštį įtraukti augalinius ekstraktus, priešpienio koncentratą, įvairius bičių produktus, tikrinio blizgučio (reishi) ir valgomojo dantenio (shiitake) grybų ekstraktus.

Ką daryti, jeigu jau susirgote?

Imunitetą stiprinti reikėtų ne tada, kai sergame, bet kai sveikstame. Tuo metu, kai organizmas serga, jis apkrautas kitomis veiklomis, o štai sveikstant pagalba, susijusi su imuniteto stiprinimu, – labai naudinga.

Ypač rūpintis savo mityba reikėtų sveikstant po ligų, kurioms gydyti vartojote antibiotikų. Taip pat tuomet, kai esate įpratę valgyti daug greitojo maisto, konservuotų, rafinuotų produktų arba tiesiog jaučiate, kad gyvenimo tempas greitas ir organizmą alina stresas, miego trūkumas.

Vaistinėse galima rasti įvairių imunitetą stiprinančių papildų. Jie gali būti tablečių pavidalu arba skysti. Svarbiausia, kad papilduose visos veikliosios medžiagos būtų suderintos. Tai padės greičiau ir efektyviau stiprinti imunitetą. Vartoti tokius kompleksinius papildus užtenka vos mėnesį, o jų rezultatai – ilgalaikiai.

Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. GODOS PRIE SUSKILUSIOS „GELDOS”
2. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
3. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų (Sorošo sąrašas su naujomis „elitinėmis" pavardėmis)
4. Vitas TOMKUS: NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
5. Vitas TOMKUS: JUOKAI JAU BAIGIASI, arba TEGYVULIUOJA PIDERALDEMOKRATIJA!
6. N.Venckienė: Jie teisia, o aš vaidinu, kad tikiu
7. Globaliame pasaulyje nekorektiška vadintis lietuviu
8. Laukėt, kad Dulkys virusą patvarkytų?
9. Didina pensijas, o jos vis nekyla (su Vito TOMKAUS trigrašiu)
10. Ką jie dabar pasakytų žuvusiųjų artimiesiems?
11. Prieš 30 metų dėl laisvės buvome pasiruošę viskam
12. Nesiskiepysi nuo COVID-19 - greitai lėksi iš darbo?
13. Trečias bandymas padaryti V.Landsbergį... prezidentu
14. O.Strikulienė: KAPITOLIJAUS ŠTURMĄ INICIJAVO NE TRAMPAS
15. O jeigu karas?
16. Policijos veteranai užsigeidė privilegijų
17. Vitas TOMKUS: RINKTI AR NERINKTI?
18. Vakarams bus labai blogai, Lietuvai - tik blogai
19. Zigmas Vaišvila: Siaubiamiškio pasaka Nr.2 („Siaubiamiškio pasakų kūrėjas ir jo alaviniai kareivėliai")
20. Užkalti karstai kelia dar daugiau įtarimų (su Vito TOMKAUS trigrašiu)
21. Lengviau sukurti vakciną nuo Covid-19, nei ištirti bylą (su Vito TOMKAUS trigrašiu)
22. Ką atnešė Žiurkės metai
23. 2020-ieji - ne tik pandemijos metai
24. Algimantas RUSTEIKA: atėjo numirėlių metas
25. Koronaafera 3. Globali psichozė mistikos fone

Dienos klausimas

Esant didelei minusinei temperatūrai laiką leidžiate namuose?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar karantinas pakeitė Jūsų apsipirkimo įpročius?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-17 -12 C

-13 -8 C

 

-4 -2 C

-11 -8 C

-3 +2 C

 

+2 +4 C

0-4 m/s

1-6 m/s

 

1-6 m/s

       

Valiutų kursai

USD - 1.2064 PLN - 4.5389
RUB - 1.2064 CHF - 1.0747
GBP - 0.8907 NOK - 10.3858

Nuorodos