Ministerija ieško galimybių padėti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) ir karštosios linijos specialistams, sako sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga.
Jo teigimu, pagalbos yra paprašyta karo medicinos specialistų.
„Situacija ir toliau išlieka labai sudėtinga. Mūsų rodikliai negerėja, jie yra blogėjantys. Turime eksponentinį atvejų skaičiaus augimą, ir Lietuva neabejotinai bus raudonos zonos šalių sąraše pagal savo viruso plitimo rodiklius", - penktadienį spaudos konferencijos metu sakė A. Veryga.
Ministras kreipėsi į gyventojus, prašydamas jų kantrybės.
„Taip greitai augantis atvejų skaičius sukelia daugybę problemų institucijoms, kurioms tenka konsultuoti gyventojus, tirti židinius, nustatyti atvejus. Ne pirmą dieną girdime, kad nėra lengva prisiskambinti į karštąją liniją. Norėčiau paprašyti kantrybės, techninių sprendimų yra ieškoma", - teigė A. Veryga.
Pasak ministro, dėl pagalbos karštosios linijos darbuotojams žmogiškaisiais resursais yra kreiptasi į Karo medicinos tarnybą.
„Yra paprašyta pagalbos iš Karo medicinos tarnybos - pasitelkti, kiek bus įmanoma, iš ten pagalbos šiai linijai. Tikėkimės, kad pavyks tai padaryti, nors pačioje kariuomenėje yra nemažai iššūkių - yra nustatomi atvejai, ir Karo medicinos tarnybai tenka nemažai užduočių, bet tikėkimės, kad jie galės pagelbėti", - kalbėjo A. Veryga.
Jis taip pat neslėpė, kad sudėtinga dirbti ir NVSC specialistams. Dėl to, akcentavo A. Veryga, bandoma centre optimizuoti darbą.
„Vakar specialistai peržiūrinėjo visus procesus, kurie susiję tiek su židinių tyrimais, tiek su gyventojų informavimu, tiek kitais procesais. Yra sutarta dėl kai kurių darbų, kurie leistų palengvinti darbą arba nuimti kai kuriuos nereikalingus procesus, kurie šiuo metu yra praradę svarbą", - pabrėžė ministras.
Testuojama internetinė registracija
Kalbėdamas apie karštosios linijos darbą, A. Veryga teigė, kad yra testuojama internetinės registracijos galimybė.
„Dėl techninių sprendimų - kiek žinau, tam tikros pradinės internetinės registracijos versijos yra bandomos. Kada jos galėtų būti baigtos testuoti ir ko ten trūksta - negalėčiau dar pasakyti, (...) bet tikrai yra ieškoma sprendimo", - neslėpė ministras.
Jo teigimu, ieškoma ir automatizuotų sprendimų, kurie padėtų karštosios linijos darbuotojams.
„Dar kartą noriu pasakyti - tai nėra begalinis resursas. Jei žmonės galvoja, kad toliau baliavosime, lakstysime, o karštoji linija turės ištisai plėstis ir ieškoti naujų žmonių, savanorių, kurie tuos atsipalaidavusius visuomenės veikėjus gaudys, registruos, konsultuos ir tirs, tai tikrai taip nebus. Ištekliai yra riboti visur, net ir kariuomenėje, - tikrai šauktinių niekas nepasodins konsultavimui prie telefonų. (...) Tai susiimame", - gyventojus dar kartą paragino A. Veryga.