respublika.lt

Vilkikai Lietuvoje vieni naujausių Europoje: kas antras iki 3 metų amžiaus (5)

2021 balandžio 02 12:06:00
Eleonora Budzinauskienė, Elta

Kas antras Lietuvoje registruotas vairuojamas vilkikas yra naujesnis nei 3 metų amžiaus. Pagal šį rodiklį mus lenkia tik Vokietija ir Liuksemburgas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Vilkikai Lietuvoje vieni naujausių Europoje. Eltos nuotr.

 

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pastaruosius kelerius metus įmonės intensyviai investavo į tvaraus verslo sprendimus. Ši strategija padėjo mūsų šalies transporto verslui Europoje įsitvirtinti tarp pagrindinių logistikos paslaugų teikėjų, organizuojant tiekimo grandines ir krovinių pervežimą keliais. 

„Lietuvos transporto ir logistikos įmonės didžiąją dalį savo paslaugų eksporto vykdo Vakarų Europoje, kurioje požiūris į klimato kaitos problemas yra itin brandus. Didelė dalis Lietuvoje registruotų vilkikų atitinka aukščiausius aplinkosauginius standartus, turintys Euro-6 kartos variklius. Tai reiškia daug mažesnes degalų sąnaudas ir kur kas mažesnę aplinkos taršą šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis“, – sako P. Drižas.

Palyginti su senesnės kartos standartais, Euro-6 varikliai degindami kurą kelis kartus mažiau į aplinką išskiria azoto oksidų, anglies dvideginio ir kietųjų dalelių.

„Eurostato“ duomenimis, 2019 metais naujausią krovininių transporto priemonių parką turėjo Vokietija – 58 proc. vilkikų šioje šalyje buvo naujesni nei 3 metų amžiaus. Toliau pagal šį rodiklį rikiuojasi Liuksemburgas (51 proc.) ir Lietuva (49 proc.). Blogiausia situacija tarp ES šalių išliko Graikijoje ir Bulgarijoje, kuriose gerokai daugiau nei pusė visų vilkikų yra senesni nei 10 metų.

P. Drižas sako, kad siekiant išlaikyti konkurencinį pranašumą tarptautinėje arenoje, Lietuvos transporto sektorius kasmet didina investicijas į tvaraus augimo sprendimus: išmaniosios logistikos, kuro ir energijos taupymo bei CO2 mažinimo technologijas, nuolatinį autoparko atnaujinimą. Kartu su investicijomis į komercinės paskirtis nekilnojamąjį turtą visa tai sudaro didžiąją dalį viso investicijų portfelio transporto ir logistikos sektoriuje. 

„Lietuvos transporto verslas tvaraus augimo kontekste Europoje išsiskiria dar vienu aspektu: esame tarp pirmaujančių šalių, kuriose verslas jau dabar rimtai rengiasi tam, kuo bus keičiami dyzeliniai varikliai. Be ekonominių ir aplinkosauginių veiksnių, imtis tvarumo sprendimų versle spartina ir Europos Sąjungos vykdoma klimato kaitos politika“,– sako P. Drižas.

Pagal Europos žaliąjį susitarimą siekiama iki 2050 metų pereiti prie neutralios klimatui ekonomikos, šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinant iki 95 proc., palyginti su 1990 metų lygiu. Transportui, kuriam tenka trečdalis šiltnamio efektų sukeliančių dujų emisijų, tai taps dideliu iššūkiu. 

Pasak P. Drižo, verslas realiai vertina situaciją: nebus taip, kad dyzelinius variklius staiga masiškai pakeis netaršios elektros pagrindu veikiančios technologijos. „Dyzelinių vilkikų laikas toli gražu nepraėjo – su jais kroviniai bus vežami dar kurį laiką. Tačiau tai nereiškia, kad apie ateitį nereikia galvoti jau dabar. Elektriniai varikliai sunkiajam transportui sparčiai plėtojami ir tai tėra laiko klausimas, kada išmuš jų valanda dominuoti Europos keliuose“, – sako P. Drižas.

Mažėjančios ličio jonų akumuliatorių kainos, pagerėjęs akumuliatorių saugumas bei ilgaamžiškumas – tai svarbiausios aplinkybės, kurios elektromobilių pramonę pastaraisiais metais varo į priekį. Taip pat sparčiai plėtojami vandenilio pagrindu veikiantys kuro elementai. Rinkos ekspertai prognozuoja, kad vilkikai su kuro elementais proveržio rinkoje sulauks dar iki šio dešimtmečio pabaigos.

P. Drižo teigimu, iš realiausių šiuo metu esančių ekologiškų alternatyvų dyzeliniams varikliams yra dujiniai. Žaliojo kurso kontekste gamtinės dujos yra švariausias iškastinis kuras, kurį deginant anglies dvideginio emisija iš visų iškastinio kuro rūšių yra mažiausia. „Nepaisant to, kad dujiniai vilkikai kainuoja 75 proc. brangiau nei standartiniai dyzeliniai, TTLA aljansui priklausomos įmonės rimtai svarsto planus vilkikų parkus atnaujinti būtent dujiniais. Tačiau investicijas stabdo tai, kad nors Lietuva turi galingą suskystintųjų gamtinių dujų terminalą Klaipėdoje, reikiamos infrastruktūros degalinėse pildyti vilkikų bakus gamtinėmis dujomis iki šiol nėra. Kai kurios mūsų įmonės netgi svarsto planus investuoti į SGD degalinių kūrimo tinklą“,– sako P. Drižas.

Jis pažymi, kad kai kuriose Europos valstybėse vyriausybės subsidijuoja verslo iniciatyvas pereinant prie mažiau taršių arba nulinės taršos technologijų – Lietuva galėtų pasekti jų pavyzdžiu.

TTLA vienija didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones, kurių bendra apyvarta siekia per 80 proc. Lietuvos krovininio kelių transporto pajamų. Dabartinės asociacijos narės – išskirtinai tarptautinio krovinių transporto įmonės, veiklą vykdančios Europoje, Azijoje bei kituose regionuose.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ATASKAITA: Justino Marcinkevičiaus atminimo įamžinimui surinkta - 6985 eurai, aukotųjų skaičius - 24; primename sąskaitos Nr. LT 24 7044 0600 0780 3510
  • TRANSPORTAS: UAB „Vilniaus viešasis transportas“ sostinės keleivius nustebino dar viena naujove – antradienį į miesto gatves išvažiavo ekologiškas, išskirtinio dizaino autobusas „IsuzuCitybus“.
  • KOSMOSE: NASA pirmadienį Marse į orą sėkmingai pakėlė sraigtasparnį „Ingenuity“ (liet. „Išradingumas“) ir tai buvo pirmasis istorijoje motorinio orlaivio kitoje planetoje skrydis.

  • AUKŲ NĖRA: ankstų pirmadienį vietos laiku išsiveržė Indonezijos Javos saloje stūksantis Merapio ugnikalnis, 16 kartų išspjaudamas į orą įkaitusią lavą, pranešė šalies vulkanologijos agentūra.
  • TRAUKINYS: sekmadienį Egipte nuo bėgių nuvažiavo keleivinis traukinys ir buvo sužaloti mažiausiai 109 žmonės.
  • GAISRAS: sekmadienio popietę pranešta apie Šiaulių rajone degantį ūkinį pastatą.
  • TRŪKUMAS: Bosnijos ir Hercegovinos sostinėje Sarajeve gyventojai šeštadienį surengė protestą dėl pernelyg lėto skiepijimo nuo COVID-19, o dalis jų savo automobiliai užblokavo šalia pagrindinės miesto stoties esančią aikštę.
  • PASITRAUKIMAS: Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungoje (LVŽS) bręsta mintis pasitraukti iš dar vienos darbo grupės Seime. Kovo pabaigoje apkaltinę konservatorius siekiant sukurti savo partijai palankią rinkimų sistemą, „valstiečiai“ apleido parlamento valdybos sudarytos darbo grupės, turinčios parengti rinkimų sistemos pertvarką, gretas.
  • TEMPAI NEBLOGI: padidinus vakcinacijos tempus Lietuvoje bent viena vakcinos doze jau pavyko paskiepyti 19,5 proc. visuomenės, t. y. beveik kas penktą šalies gyventoją, o vyresnių nei 65 metų gyventojų vakcinuota daugiau nei pusė – 53 proc.
  • NUSKENDO: prie Tuniso krantų nuskendo valtis su migrantais, žuvo mažiausiai 21 migrantas iš Afrikos, jiems bandant Viduržemio jūra pasiekti Italijai priklausančią Lampedūzos salą,
  • PERKOPTA RIBA: pasaulyje jau pagaminta daugiau kaip 1 mlrd. vakcinos nuo COVID-19 dozių - tai įvyko balandžio 12 dieną, o kitas milijardas gali būti viršytas gegužės pabaigoje.
Daugiau

Dienos klausimas

Kur planuojate leisti vasaros atostogas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Koks Jūsų požiūris į mero rinkimus?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
1. Vitas Tomkus: GEROVĖS VALSTYBĖ YRA PEDERASTŲ VALDŽIA PLIUS VISO PASAULIO SKAITMENIZACIJA! („Pederastais“ liaudis paprastai vadina tuos, kurie kenkia savo Valstybei)
2. Olava STRIKULIENĖ: Lietuva 2146 m.: tegyvuoja „оно"
3. Vitas Tomkus: IR ŽODIS TAPS KŪNU!
4. Vitas Tomkus: TĖVYNE, TAU MŪSŲ ŠIRDŽIŲ SUTARTINĖ!
5. Civilizacijos griovimas yra užsakytas ir apmokėtas
6. Vitas Tomkus: APIE NACIONALINES VERTYBES, NACIONALINĘ LRT IR NACIONALINĘ IDĖJĄ
7. Danutė ŠEPETYTĖ: Klausimas tautiečiui: ar dar ne per karštas vanduo?
8. Gintaras FURMANAVIČIUS: Apie atmintį
9. Skirmanto Malinausko melas ir „tiesa“
10. Vitas Tomkus: KADA KARAS?
11. Raimondas DIKČIUS: Koronapandemijos scenarijui – šimtas metų
12. Nuo šiol VLKK draus žodį „pederastas“
13. Algimantas RUSTEIKA: Seimo rinkimų reforma (Idėja Lietuvai Nr.3)
14. Dvejopi standartai jau įgriso
15. Olava STRIKULIENĖ: Laisvoji A.Tapino televizija - priklausoma nuo labdaros kaip benamis šuo
16. Vito TOMKAUS Sekmadieninis pamokslas, buvusiam giminaičiui Skirmantui MALINAUSKUI
17. Vitas Tomkus: SUBINLAIŽIŲ „AUKSO AMŽIUS“
18. Gintaras FURMANAVIČIUS: Apie patyčias
19. DEVYNERI METAI NELAISVĖJE (Milijonieriaus Vito Tomkaus interviu su milijardieriumi Raimondu Baranausku)
20. Gintaras Furmanavičius: APSIVOGUSIEMS GĖJAMS KRENTA KAUKĖS
21. Vitas Tomkus: RINKTI AR NERINKTI?
22. Vitas Tomkus: O AŠ IR TOLIAU PALAIKYSIU RUSIJĄ, NORS VISI PASIUSKIT!
23. TOMKUS VS MALINAUSKAS (2)
24. Vitas TOMKUS: NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
25. Sorošo tinklas Lietuvoje: Ką rašė „Respublika" apie Džordžą Sorošą prieš 15 metų (Sorošo sąrašas su naujomis „elitinėmis" pavardėmis)
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +10 C

+1 +7 C

 

+2 +7 C

+10 +15 C

+8 +14 C

 

+5 +10 C

0-5 m/s

0-6 m/s

 

0-9 m/s

       

Nuorodos