respublika.lt

Už klaidas muitinėje susimoka vežėjai

(19)
Publikuota: 2023 liepos 25 15:51:05, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Pasitaiko, kad muitininkas pažymi tik 2 iš 7 tranzitinių deklaracijų, o vairuotojas tiesiog turi tikėti jo žodžiais. Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Redakciją pasiekė informacija, kad Lietuvos vežėjai susiduria su problemomis deklaruojant muitinėje rinktinius krovinius (keleto tiekėjų kroviniai pervežami viena transporto priemone ir kartu pristatomi gavėjui). Nors neužbaigtų muitinės procedūrų skaičius procentine išraiška nėra labai didelis, praktikoje tai reiškia šimtus atvejų, kai vežėjai gauna baudas dėl netinkamai užpildytų dokumentų, kuriuose nėra įrašyta, kad konkretus krovinys kirto sieną.

 

Įsisenėjusi problema

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija LINAVA patvirtino, kad ši problema yra aktuali, tačiau neslėpė, kad detalios informacijos apie ją neturi, todėl negali įvardinti tikslaus, su ja susiduriančių, vežėjų skaičiaus.

Sigitas Žilius, Lietuvos vežėjų sąjungos (LVS) generalinis sekretorius, apie minėtą problemą papasakojo daugiau.

„LVS vienija ekspeditorius, vežėjus ir muitinės sandėlių operatorius, todėl apie problemas žinome betarpiškai. Rinktinių krovinių nepažymėjimas muitinės sistemoje, mano nuomone, yra chroniška liga. Pasienio poste vairuotojas atiduoda muitininkui šūsnį deklaracijų ir gauna atsakymą, kad visos deklaracijos muitinės sistemoje pažymėtos kaip kirtusios sieną.

Deja, pasitaiko, kad muitininkas pažymi tik 2 iš 7 tranzitinių deklaracijų, o vairuotojas tiesiog turi tikėti jo žodžiais. Ar tai gera tvarka? Dėl tokių muitininkų veiksmų vėliau procedūros vykdytojui valstybei tenka mokėti dešimtis, o gal net šimtus milijonų eurų. Kadangi procedūros vykdytojas, paprastai, yra muitinės sandėlių savininkas arba vežėjais, daugeliu atveju tai reiškia privataus verslo bankrotą.

Tačiau tuo pat metu muitininkams, už perteklinius surinktus mokesčius, išmokamos premijos, - pesimistiškai situaciją pateikė S.Žilius. - LVS ne kartą kreipėsi į Muitinės departamentą dėl katastrofinės padėties šalies muitinėse. Departamentas mums atsakė, kad deklaracijos buvo neįformintos tik 1900 atvejų, kas yra labai mažas procentas. Paskaičiavus, kad už vieną neįformintą deklaraciją galima gauti 100 000 eurų dydžio baudą, išeina, jog tas „labai mažas" procentas valstybei atnešė papildomų 190 000 000 eurų."

Pasak LVS generalinio sekretoriaus, muitininkai dėl visko linkę kaltini vairuotojus.

„Esą jie nepateikia reikiamų dokumentų, nenurodo vežamų prekių, o pastariesiems sunku įrodyti, kad muitininkai meluoja. Tą pavyksta padaryti tik tokiu atveju, jeigu pateikiama Rusijos muitinės deklaracija su spaudais, kad viena ar kita prekė tikrai buvo išvežta. Tik, kadangi dabartinėje situacijoje, Lietuvos muitininkai nebendradarbiauja nei su Rusijos, nei su Baltarusijos muitinėmis, procedūrų vykdytojams patiems tenka verstis per galvą renkant savo nekaltumo įrodymus arba nusiteikti šimtatūkstantinėms baudoms.

Vežėjų nuomone, tokia praktika yra ydinga, tačiau sprendimus priimantys asmenys niekaip nenori mūsų išgirsti. LVS ne kartą siūlėme muitinei leisti įtraukti tranzitines deklaracijas į manifestą (elektroninį visų automobiliu keliaujančių deklaracijų sąvadą) ir eliminuoti žmogiškąjį veiksnį, kuris daro nepataisomą žalą Lietuvos ūkiui. Bet muitinė nesutinka. Kodėl? Kol kas atsakymo neturime", - konstatavo S.Žilius.

Klaidų pasitaiko

Irmina Frolova-Milašienė, Muitinės departamento Komunikacijos skyriaus atstovė, patikino, kad muitinės procedūrų kontrolė yra nuolatinis Lietuvos muitinės darbas.

„Muitinės veikloje, dėl kiekvienos tinkamai neužbaigtos procedūros (tranzito, tranzito su TIR knygele) yra aiškinamasi, atliekami tyrimai, vežėjų-procedūros vykdytojų prašoma pateikti įrodymus, kad pervežimas įvykdytas nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų. Dažniausiai vežėjo paprašoma dokumentų, patvirtinančių pasirinktos muitinės procedūros užbaigimą, - patikslino ji. - Jeigu tyrimų metu nustatoma vežėjo kaltė, gali būti, kad jam skiriama bauda, ar atsiranda skola muitinei. Pavyzdžiui, dėl tranzito termino pažeidimų arba prekių nepristatymo.

Iš muitinės pusės, visa kontrolės sistema yra kompiuterizuota, tranzito procedūros pradžia ir pabaiga (taip pat įvykai kelyje) fiksuojama kontrolės sistemoje, todėl popieriniai dokumentai ir jų žymėjimas naudojami tik lygiagrečiai. Vežėjų atstovai (vairuotojai) paprastai pasirūpina, kad visi gabenimo dokumentai būtų tinkamai įforminti ir pažymėti, nes kartais gali pasitaikyti žmogiškųjų klaidų, kai muitinėje dokumentai tinkamai nepažymimi."

Komentuodama pastebėjimą apie tai, jog esą už perteklinius surinktus mokesčius muitininkai gauna premijas, I.Frolova-Milašienė patikino, kad taip nėra.

„Už mokesčių surinkimą muitinės darbuotojai premijų negauna, nes mokesčių surinkimas - tiesioginė muitinės funkcija. Mokesčių surinkimo mastai ir muitinės darbuotojų premijavimas - nesusiję dalykai", - pabrėžė ji.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
7
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (19)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar Lietuvoje inauguravus Vokietijos brigadą jaučiatės saugiau?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar naudojatės dirbtiniu intelektu?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+3 +13 C

+6 +16 C

+7 +14 C

+16 +20 C

+12 +24 C

+14 +20 C

0-5 m/s

0-6 m/s

0-4 m/s