respublika.lt

Siekdamos išsaugoti verslus beveik 500 lietuviškų vežėjų įmonių jau įsikūrė Lenkijoje (45)

2021 rugsėjo 24 11:06:00
Eltos inf.

Vilnius, rugsėjo 24 d. (ELTA). Transporto įmonėms patiriant vis didesnius ekonominius sunkumus ir pasiekus kritinį lygį dėl tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų trūkumo, stringant logistikos grandinėms ir klientams vis dažniau nutraukiant sutartis su vežėjais, šio sektoriaus atstovai ieško būdų, kaip išsaugoti verslus. Lenkijoje šiemet kuriasi rekordinis įmonių skaičius, pradedama žvalgytis ir į kaimyninę Latviją, kur palankesnė investicinė aplinka.

×
nuotr. 1 nuotr.
Vilkikai. Eltos nuotr.

 

Tokias tendencijas stebi Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, svetur įskurti padedantys tarpininkai ir ekonomikos ekspertai.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, vis daugiau transporto įmonių dėl nepalankios aplinkos šiai verslo sričiai Lietuvoje kuriasi Lenkijoje, Vokietijoje, Olandijoje, Belgijoje, o naujausia kryptis – Latvija.

„Lietuvos įmonės ir toliau norėtų likti ir dirbti Lietuvoje, prisidėti prie šalies ekonomikos stiprinimo, tačiau nemato galimybių veikti dabartinėmis rinkos sąlygomis. Ypač smulkieji ir mažieji šio sektoriaus dalyviai, patiriantys didžiausius ekonominius sunkumus. Tad ieškoma naujų galimybių, o viena iš jų – Latvija, kur palankesnės sąlygos verslams, paprastesnės įdarbinimo procedūros, mokestinė aplinka, nėra veiklos ribojimų. Gelbėtis bando visi, kas tik gali ir dar turi finansinių išteklių tęsti veiklą svetur“, – sako Z. Buivydas.

Asociacijos viceprezidentas Vytas Bučinskas tvirtina, kad šiuo metu labiausiai patraukli išlieka Lenkija, bet vis daugiau įmonių atlieka žvalgytuves ir Latvijos rinkoje, analizuoja, kaip įsikurti ir tęsti veiklą šioje šalyje.

„Prognozuojama, kad netolimoje ateityje lietuviškų transporto įmonių koncentracija gali didėti Latvijoje, pradėjus drąsiau verslui žengti į šias rinkas, kur sąlygos mūsų sektoriui – palankesnės. Šioje šalyje nėra kvotų sistemos įdarbinant vilkikų vairuotojus, kurių trūksta visame pasaulyje. Taip pat nėra ir koeficiento sistemos, koks taikomas pas mus apskaičiuojant lietuviškus atlyginimus, apmokestinant dienpinigius. Be to, patrauklus ir susisiekimas“, – sako V. Bučinskas.

Ekspertų vertinimu, tai gali tapti išsigelbėjimu smulkiesiems ir mažiesiems rinkos dalyviams, kurie patiria didžiausius sunkumus ir kurie sudaro net 90 proc. transporto sektoriaus Lietuvoje.

Ekonomistas Marius Dubnikovas tvirtina, kad Lenkija ir Latvija – daug kuo patrauklios mūsų šalies vežėjams, norintiems išlikti konkurencingiems ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.

„Yra Lenkijos patrauklumo kriterijai, kurie sunkiai nurungiami – tai geografinis artumas Vakarų Europai, todėl mūsų šalis turi pasistengti papildomais argumentais įveikti šiuos nepatogumus. Dar svarbiau, kad yra kriterijai, kuriuos galime reguliuoti – tai darbo jėgos iš trečių šalių įdarbinimo greitis ir paprastumas. Lenkijoje jis labai aukštas ir plius lenkai nepabijojo įdarbinti net daugiau nei milijon` ukrainiečių. Tuo pat metu Lenkijoje ir Latvijoje yra patrauklesnė reinvestuoto pelno apmokestinimo aplinka, kuri skatina auginti įmones“, – sako ekonomistas M. Dubnikovas.

Bendrovės „Savesta Consulting“, kuri padeda vežėjams įsikurti Lenkijoje, valdybos narys Ignas Volbikas atkreipia dėmesį, kad šiais metais Lenkijoje kuriasi rekordinis transporto įmonių skaičius – beveik 500.

„Tokio aktyvumo dar nėra buvę. Mano, kaip tarpininko, telefonas nuolat kaista nuo skambučių ir įvairių užklausų. Žinoma, sprendimai veiklas tęsti svetur nepriimami per dieną, verslas atsakingai vertina visas galimybes ir ruošiasi. Lenkijoje lietuviškos įmonės pradėjo kurtis prieš kelerius metus, tačiau šie metai – išskirtiniai. Pavyzdžiui, jei šių metų pradžioje buvo 90 įmonių, dabar – beveik 500, kurios kuriasi Lenkijoje“, – sako I. Volbikas.

Pasak jo, vežėjai vis dažniau domisi ir galimybėmis veiklas vykdyti Latvijoje, kur taip pat palanki aplinka transporto verslui.

„Kol kas tai galimybių studijų lygmuo, kai vertinamos sąlygos kurtis Latvijoje, tačiau naujos tendencijos rinkoje jau stebimos. Neatmetame, kad prireikus ir tarpininkavimo paslaugas kuriantis Latvijoje galėtume teikti, jei tik būtų toks poreikis“, – sako I. Volbikas. 

Lenkijoje įsikūrusios transporto įmonės „Nordic Trucking Logistics“ direktoriaus Kazimiro Narkevičiaus teigimu, sprendimą tęsti veiklą kaimyninėje šalyje paskatino patraukli draudimo kaina, mokestinė aplinka ir paprasta trečiųjų šalių piliečių įdarbinimo tvarka.  

„Manau, kad dauguma Lietuvos vežėjų tiesiog pavargo būti nemėgstami, nepageidaujami ir kaltinami mokesčių nemokėjimu. Tad verslo perkėlimas į kaimyninę šalį yra patrauklus sprendimas, siekiant pasijusti kitaip ir sumažinti įmonės sąnaudas, sėkmingai augti“, – sako K. Narkevičius.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (45)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KETINIMAS: Lenkija ketina iki 10 000 padidinti savo karių skaičių pasienyje su Baltarusija. To priežastis – išaugęs neteisėtai sieną kertančių migrantų skaičius.
  • TYRIMAS: Naujienų agentūros ELTA užsakymu rugsėjo 17– spalio 3 dienomis atliktos „Baltijos tyrimų“ apklausos duomenimis, suaugę Lietuvos gyventojai labiausiai pasitiki šiomis trimis institucijomis: bažnyčia (pasitiki 68 proc., nepasitiki 24 proc.), Prezidento institucija (66 proc., 26 proc.) bei savivaldybėmis (58 proc., 35 proc.).
  • DUJOS: Į Klaipėdos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalą pirmadienį turėtų atvykti naujas dujų krovinys iš Trinidado ir Tobago – pirmas didelis dujovežis spalį prasidėjusiais dujų metais.
  • TERAPIJA: Dėl pandemijos nesmagiai besijaučiančius kauniečius Nacionalinis Mikalojaus Konstantino Čiurlionio dailės muziejus kviečia lapkričio 7, 21 bei gruodžio 4, 18 dienomis apsilankyti terapiniuose užsiėmimuose suaugusiesiems „Dailės terapija: kitu žvilgsniu į save ir meną“.
  • GRASINIMAS: Laikraštyje „The Financial Times“ (FT) pirmadienį paskelbtame interviu Lenkijos ministras pirmininkas apkaltino Europos Sąjungą, kad ši, reikalaudama atšaukti šalyje vykdomas teismų reformas ir grasindama sankcijomis, „įrėmė mums į galvą ginklą.“
  • MAŽĖJIMAS: Per pirmąjį karantiną augęs nedarbo išmokų gavėjų skaičius, šių metų pradžioje pasiekęs 91.500, nuo to laiko tolygiai mažėja.
  • KONSTITUCIJA: Pirmadienį jau penkioliktąjį kartą rengiamas Konstitucijos egzaminas.
  • VAKCINOS: Pasak ministerijos Elektroninės sveikatos sistemos ir informacinių išteklių skyriaus patarėjo Luko Galkaus, rugpjūtį išpilta 4.000, rugsėjį – 4.400, o spalį – jau 5.600 vakcinos dozių.
  • MERAI: I. Petkevičius tapo naujuoju Kelmės, o A. Šatevičius Trakų rajono meru.
  • SUTARTIS: Vyriausybės įgaliota socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė bei keturios profesinių sąjungų organizacijos pasirašė Nacionalinę kolektyvinę sutartį 2022 metams.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar prieš suteikiant V.Landsbergiui valstybės vadovo statusą reikia tyrimo dėl galimų ryšių su KGB?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar Prezidentas G. Nausėda vetuos įstatymą dėl testavimo apmokėjimo iš darbuotojų kišenės?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-1 +9 C

+1 +9 C

 

+5 +10 C

+4 +9 C

+5 +11 C

 

+8 +12 C

0-7 m/s

0-6 m/s

 

0-10 m/s