Klaipėdos valstybinis jūrų uostas 2016-ųjų duris atlapojo su trenksmu. Per praėjusius metus uoste perkrautas įspūdingas kiekis krovinių, leidęs valstybės biudžetą papildyti šimtais milijonų eurų.
Praėjusius metus Klaipėdos jūrų uostas be jokios panegirikos gali vadinti puikiais. Per dvylika mėnesių perkrauta net 38,44 mln. tonų įvairių krovinių. Tai absoliučiai geriausias metų rezultatas uosto istorijoje. Uostininkai pagerino 2011 metais pasiektą rekordą - 36,59 mln. t. 2013 metų krova viršyta 5,6 proc., arba 2,03 mln. t.
„Džiaugiamės, nes tokių rezultatų nesitikėjome. Prie jų daugiausiai prisidėjo net 30 proc. išaugusi naftos produktų krova. Birių trąšų didėjo 10 proc., grūdų - 5,7 proc. 15 proc. sumažėjo konteinerinių krovinių apyvarta“, - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) rinkodaros vadovas Artūras Drungilas.
Planuojama, kad apie 38 mln. t. ribą pavyks pasiekti ir šiemet. KVJUD generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, tai padaryti bus nelengva.
„Metai bus tikrai labai sunkūs, nes didės įtampa ir kova tarp konkuruojančių uostų. Jau aiškiai matoma Rusijos strategija maksimaliai pervesti krovinius į savus uostus, ypač esant tokiai geopolitinei situacijai. Krovinių mažėjimas jaučiamas per konteinerių srautą. Rublio devalvacija ir Rusijos pramonės nuosmukis tikrai labai stipriai paveiks visų rytinės pakrantės uostų veiklą“, - neabejojo A.Vaitkus.
Siekdami išlaikyti pasiektą lygį, Klaipėdos uostininkai ir toliau bandys pritraukti naujus krovinių srautus iš Kinijos ir Kazachstano.
Rekordinė praėjusių metų Klaipėdos jūrų uosto krova valstybės biudžetą papildys daugiau kaip 684 mln. eurų. Tai 30 mln. eurų daugiau nei 2014-aisiais ir beveik 90 mln. nei 2013-aisiais.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“