Didžiausi šalies mažmeninės prekybos tinklai dar nesiima vertinti, kaip prieš mėnesį įsigaliojęs didesnis alkoholio akcizas paveikė prekybą šios rūšies gėrimais.
Bendrovės "Maxima LT" komunikacijos vadovė Renata Dantė teigia, kad didesnis alkoholinių gėrimų akcizo mokestis, kartu su kitomis gamintojų įvardijamomis priežastimis (didesniais gamybos kaštais, kilusiomis žaliavų kainomis ar augusiomis sąnaudomis darbuotojų atlyginimams) lėmė alkoholio brangimą vidutiniškai 20 - 25 proc. Tačiau dar esą anksti vertinti, kaip tai paveikė kovo mėnesio prekybą alkoholiniais gėrimais.
"Praėjusių metų kovo rezultatus lėmė pernai kovą švęstos šv. Velykos. Šiuo metu nepastebime tendencijos, kad pirkėjai būtų labiau pradėję pirkti pigesnius ar silpnesnius alkoholinius gėrimus, greičiau atvirkščiai - mažėja visų alkoholinių gėrimų vartojimas, o nealkoholinių gėrimų pardavimai auga net iki kelių kartų", - naujienų agentūrai ELTA atsiųstame komentare rašo R. Dantė.
Kaip žinoma, kovo 1 d. akcizų tarifai alui padidėjo 112 proc., vynui ir kitiems fermentuotiems gėrimams bei tarpiniams produktams - nuo 92 iki 111 proc., etilo alkoholiui - apie 23 proc. Kovo mėnesį dalis prekybininkų tikėjosi jau balandį turėti pirmuosius duomenis apie prekybos alkoholiu pokyčius.