respublika.lt

Naujoms mašinoms nešvaistome

(0)
Publikuota: 2015 sausio 16 13:04:16, Aida VALINSKIENĖ, zinios@vakarozinios.lt
×
nuotr. 1 nuotr.
Transporto priemonių vidutinis amžius Lietuvoje gerokai nepakito - jis tebėra apie 15 metų. Redakcijos archyvo nuotr.

Nors 2014 m. Lietuvoje gerokai sumažėjo registruotų transporto priemonių, o gyventojai įsigijo beveik 19 proc. daugiau naujų automobilių nei 2013 m., automobilių parko amžiaus vidurkis šalyje nelabai pasikeitė ir išlieka apie 15 metų - lietuviai vis dar dažniau perka senesnius automobilius.

 

Atsikratė „balasto“

VĮ „Regitra“ duomenimis, eisme šiuo metu teoriškai gali dalyvauti apie 1 mln. 160 tūkst. transporto priemonių, 2014 m. pradžioje registre jų buvo 2 mln. 350 tūkst.

Analizuodamas pernai registruotų transporto priemonių statistiką VĮ „Regitra“ IT departamento direktorius Vytautas Jasiulevičius teigia, kad gerokai daugiau jų buvo pradėta registruoti pavasarį, o pikas užfiksuotas birželį. Liepos mėnesį, įsigaliojus prievolei prieš registraciją turėti galiojančią techninę apžiūrą, registruojamų automobilių skaičius gerokai sumažėjo.

„Kad taip bus, prognozavome, kai buvo rengiami Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai, - sako V.Jasiulevičius. - Žmonės, žinodami, kad ateis ta liepos 1-oji, tam ruošėsi - senus automobilius, priekabas net ant karučių vežė registruoti, norėjo, kad jie vėl patektų į registrą be techninės apžiūros. Vadinasi, bendruose registro skaičiuose pernai atsirado tas „balastas“, kuris greičiausiai taip pat sendina Lietuvos automobilių parko amžiaus vidurkį.“

Tiesa, „Regitros“ atstovo teigimu, tarp įregistruotų yra apie 106 tūkst. automobilių, kurie yra įregistruoti, tačiau jų dalyvavimas eisme sustabdytas, o beveik 80 tūkst. asmenų savo noru kreipėsi su prašymu atidėti išregistravimą.

Buvo prognozuojama, kad įsigaliojus pakeitimams registre esančių transporto priemonių skaičius gali sumažėti apie 1  mln. Liepos mėnesį „Regitra“ skelbė, kad yra 980 tūkst. transporto priemonių, kurių dalyvavimas eisme sustabdomas dėl to, kad jos neturi galiojančios techninės apžiūros, dar prisidėjo tie, kurie neturėjo galiojančio civilinės atsakomybės draudimo. Manoma, kad iš tų, kurie turi įvykdyti dalyvaujančioms eisme transporto priemonėms nustatytas prievoles, apie 10-20 tūkst. jas įvykdys ir dar grįš į eismą.

Naujų nupirkta daugiau

Autoverslininkų asociacijos generalinio direktoriaus Roko Knyvos teigimu, po ilgos pertraukos Europos naujų automobilių rinkoje pernai įvyko lūžis ir pardavimai ūgtelėjo. Europos Sąjungos vidurkis yra 5,7 proc., naujosiose ES šalyse - 14,8 proc., senbuvėse - 5,1 proc.

Lietuvoje naujų asmeninės paskirties automobilių pardavimai dvejus metus siekė vos 1-2 proc., tačiau pernai šis rodiklis ūgtelėjo beveik 19 proc. Suskaičiuota, kad 2014 m. šalyje įregistruoti 14 449 nauji lengvieji asmeninės paskirties automobiliai.

Vis dėlto bendroje lengvųjų automobilių rinkoje naujos transporto priemonės sudaro tik 2 proc., komercinės paskirties sektoriuje - apie 8 proc.

Lyginant naujų ir naudotų automobilių registraciją 2014 m., Lietuvoje vienam naujam automobiliui teko 11,5 naudotos transporto priemonės. Latvijoje šis santykis 3,4, Estijoje - 2,5.

Transporto priemonių vidutinis amžius Lietuvoje gerokai nepakito - jis tebėra apie 15 metų. Amžius nedidėjo, nes gyventojai, nors ir buvo priversti išregistruoti pasenusias transporto priemones, pirko senesnius automobilius nei anksčiau - prieš keletą metų dažniau ieškodavo maždaug 7 metų automobilio, o dabar ieško maždaug 10 metų. Negana to, į Lietuvą dažniau importuojami senesni automobiliai, nes krizė buvo ir kitose valstybėse - pavyzdžiui, vokiečiai automobilį keisdavo pavažinėję apie 5 metus, pastaruoju metu juo naudojasi šiek tiek ilgiau.

Brangimo neprognozuoja

Verslo atstovai teigia, kad naujų automobilių sektoriuje ypatingo sąryšio su euro įvedimu nepastebėta. Manoma, kad euro įvedimas ryškiau nepakeis naujų automobilių kainų ir ateityje, nes didžioji dalis jų į Lietuvos rinką patenka iš euro zonos distribucijos šalių ir mažmeninėje prekyboje jų kainos nekinta.

Naudotų automobilių verslo rinkoje priežasčių didėti kainoms ekspertai taip pat nemato, net priešingai. „Regitros“ atstovai teigia, kad sumažėjo registracijos operacijų, kurios orientuotos į Rytų rinką. Tai susiję su kritusia rublio perkamąja galia, pasikeitusia Rusijos muitų politika. Kai mažėja pirkėjų, kainos nekyla.

Prognozuodami 2015 m. pardavimus verslininkai išlieka atsargūs - jie tikisi parduoti 2,2-2,5 proc. daugiau naujų automobilių. Kaimyninių šalių prognozės kiek drąsesnės: Latvija planuoja 4,5 proc. augimą, Estija - 3,5 proc.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar reikėtų leisti rašyti moteriškas pavardes su galūne -a?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia oro temperatūra vasarą jums labiausiai komfortiška?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+10 +15 C

+8 +17 C

+12 +19 C

+16 +19 C

+20 +23 C

+18 +25 C

0-3 m/s

0-5 m/s

0-4 m/s