Lietuvoje užaugintų kiaulių, paukščių bei galvijų mėsos nuperkama ir suvartojama vis daugiau. Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, bent kartą per savaitę šviežios mėsos į prekybos centrą įsigyti užsuka net 73 proc. vaikų turinčių šalies gyventojų, dauguma mėsą tvirtina valgą kasdien. Pagrindinis šviežios mėsos pasirinkimo kriterijus lietuviams - kokybė, o vertindami šviežios mėsos kokybę pirkėjai itin atidūs jos išvaizdai, galiojimo datai, kvapui ir kilmės šaliai.
„Mėsos išvaizda, galiojimo data ir kvapas yra objektyvūs jos kokybės kriterijai, o kilmės šalis - labiau emocinis, nes Lietuvoje ir kitose ES šalyse galioja tie patys maisto kokybę ir saugą užtikrinantys reglamentai. Lietuviai mieliau renkasi lietuviškus maisto produktus, nes daugelis kokybę tapatina su lietuviška kilme, tokį jų pasirinkimą lemia ir konkurencinga kaina bei solidarumas - taip nori palaikyti šalies ūkininkus ir gamintojus. Mums, prekybininkams, konkuruojant rinkoje svarbu siūlyti tai, ko pageidauja pirkėjai, todėl nuosekliai didiname vieno svarbiausių produktų - lietuviškos mėsos dalį asortimente“, - sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Pasak didžiausio šalyje prekybos tinklo vadovo, šviežios lietuviškos mėsos dalis „Maxima“ parduotuvėse dabar sudaro net 87 proc. viso mėsos asortimento ir yra 3 proc. didesnė nei pernai. Šviežios mėsos skyriai - vieni lietuviškiausių tinklo parduotuvėse: sveriamuose skyriuose kiauliena tik lietuviška, jautiena, veršiena ir aviena tiek fasuota, tiek ir sveriama prekiaujama tik lietuviška. Didžioji dalis paukštienos - vištienos, kalakutienos bei antienos - taip pat lietuviška. Lietuviškos vištienos dalis asortimente jau pasiekė 75 proc. bendrų pardavimų.
Šviežia mėsa į tinklo parduotuves atkeliauja iš Lietuvos ūkių. Šiuo metu „Maxima“ bendradarbiauja su daugiau kaip 20 tiekėjų: stambių mėsos perdirbimo įmonių ir pavienių šalies ūkininkų. Daugiausia šviežios mėsos į „Maxima“ parduotuves atkeliauja iš Vilniaus, Kaišiadorių, Kėdainių ir Tauragės rajonų, o pagrindiniai reikalavimai, keliami tiekėjams - produkcijos kilmė ir aukščiausia kokybė.
„Maxima“ atliekamų tyrimų duomenimis, išvaizda - svarbiausias kriterijus, pagal kurį pirkėjai renkasi šviežią mėsą, rodo prekybos tinklo užsakymu atliktas pirkėjų įpročių tyrimas. Pagal išvaizdą mėsą renkasi 84 proc. pirkėjų, į jos galiojimo datą žiūri 65 proc., kvapą - 54 proc., 41 proc. tikrina jos kilmės šalį.
Pirkėjų apklausų duomenimis, „Maxima“ parduotuvėse gerai vertinama ne tik kaina, bet ir šviežios mėsos asortimentas (91 proc.), išvaizda (88 proc.), šviežumas (77 proc.), kokybė (74 proc.).
„Mėsos kaina išlieka svarbiu kriterijumi - mūsų pirkėjai pageidauja, kad mėsa būtų lietuviška, kokybiška, o už tai jie nepermokėtų. Todėl kiekvieną dieną stebime ir analizuojame kainas šalies rinkoje, mėsos kainų pokyčius Europoje, kad galėtume pasiūlyti gerą kainą klientui, deramės su šviežios mėsos tiekėjais. Nuoseklus darbas jau duoda rezultatų - šviežios mėsos kaina mūsų parduotuvėse viena mažiausių rinkoje, mėsos kaina ir kokybe sėkmingai konkuruojame ir su šalies turgavietėmis“, - sako Ž.Valkeris.
„Maxima“ prekybos tinkle per metus vidutiniškai apie 9 proc. pigo populiariausia šviežia mėsa: apie 8 proc. pigo šviežia ir malta vištiena bei malta kiauliena, apie 9 proc. šviežia kiauliena ir malta kalakutiena, šiemet 6 proc. pigesnė ir malta jautiena.
„Maxima“ tinklo parduotuvėse prekiaujama daugiau kaip 300 rūšių šviežia mėsa. Visoje Lietuvoje kiekvieną dieną parduodama 30 tonų šviežios mėsos. Didžiąją jos dalį vis dar sudaro kiauliena, nors populiarėja ir kitų rūšių mėsa. Sparčiausiai auga vištienos pardavimai, kasmet vis daugiau parduodama ir jautienos, vis dažniau pasirenkama ir retesnių rūšių mėsa, tokia kaip triušiena, antiena, žąsiena.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“