respublika.lt

Lietuva sulaukė istorinio traukinio iš Kinijos

(0)
Publikuota: 2017 birželio 05 13:51:20, Vytautas Budzinauskas, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
Lietuva sulaukė istorinio traukinio iš Kinijos. Dainiaus Labučio (ELTA) nuotr.

Į Lietuvą pirmadienį atvyko pirmasis šiais metais tranzitinis traukinys iš Kinijos. Ypač greitai mūsų šalį pasiekęs sąstatas gabena krovinį Vakarų Europos gamykloms.

 

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pirmasis pavaduotojas Gerimantas Bakanas teigė, kad pilno sąstato traukinio iš Kinijos atvykimas yra reikšmingas laimėjimas bendrovei, o traukinių iš šios Azijos šalies šiemet laukiama ir daugiau.

„Tai istorinis momentas, atveriame dar vienerius vartus į Europą. Pirmą kartą Lietuvos istorijoje pilno sąstato traukinys atvyko iš Kinijos, jis toliau tęsia savo kelionę per Lietuvą į Europą. 41 platforma, 82 konteineriai chemijos pramonei skirtų medžiagų (butandiolio). Planuojame šiemet turėti tokių traukinių apie 20“, - traukinio pasitikimo renginyje, pasienyje su Baltarusija esančioje Kenos geležinkelio stotyje, pirmadienį sakė G. Bakanas.

Traukinys tęsia kelionę į Vokietiją, iš kur dalis platformų vyks į Prancūziją. Į Vakarų Europą sąstatas keliauja per Šeštokų stotį, kur konteineriai bus perkrauti ant vadinamosios siaurosios vėžės ir bus gabenami ja.

G. Bakanas atkreipė dėmesį, kad į Lietuvą traukinys atkeliavo nepaprastai greitai.

„Važiavo labai greitai - devynias paras. Netgi mes, geležinkelininkai, esame labai nustebę. Čia reikia padėkoti mūsų partneriams. Iki Vokietijos iš Kinijos užtruks dvylika parų. Tai rekordiniai laikai. Įsivaizduokime, jeigu plauktų jūra, konteinervežiu, tai užtruktų apie 40-45 paras“, - kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ vadovo pavaduotojas, pabrėžęs, kad bendrovei labai svarbu ir toliau siekti išnaudoti tranzitui puikią Lietuvos geografinę padėtį.

„Tai labai apsimoka mūsų bendrovei. Kadangi Kinijos ekonomika labai smarkiai auga, krovinių kiekis kiekvienąkart vis didėja, „Lietuvos geležinkeliai“ intensyviai dirba kuo daugiau krovinių pritraukti į Lietuvą. Čia galbūt atsiveria ir Skandinavijos rinka“, - sakė G. Bakanas.

Kinija turi didžiulį potencialą krovinių rinkoje. Artimiausiais metais iš Kinijos į Europą važiuojančių traukinių skaičius turėtų išaugti apie tris kartus. Tai atveria naujas galimybes ir „Lietuvos geležinkeliams“, nes dalis krovinių gali keliauti per Lietuvą.

„Lietuvos geležinkelių“ ir Kinijos logistikos kompanijų bendradarbiavimas vis labiau intensyvėja. Užmegztas bendradarbiavimas su didžiausiomis Kinijos transporto kompanijomis: „Sinotrans“, CMG, CAMCe, „Gentrans“ ir kitomis.

Pirmadienį atvykusio krovinio vežėjas yra kompanija „Hupac“, bet sąstatui sėkmingai atvykti į Lietuvą reikėjo kelių kompanijų bendradarbiavimo - tai Kinijos geležinkelių kompanija; „KTZ Express“ (Kazachstanas); „Intermodal Express“ (Rusija); „Lietuvos geležinkelių“ ekspedijavimo kompanija „LG Logistika“ (rūpinosi kroviniu Baltarusijos ir Lietuvos teritorijose), o toliau krovinys patikimas Vokietijos bendrovei „DB Cargo“.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar, jūsų nuomone, Lietuvos šaulių sąjunga atlieka svarbų vaidmenį stiprinant šalies saugumą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar Donaldas Trumpas padarys Ameriką vėl didžią?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+10 +16 C

+8 +16 C

+10 +16 C

+18 +21 C

+19 +24 C

+18 +22 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-3 m/s