Oro linijų bendrovės „Air Lituanica“ lėktuvas „Embraer“ Vilnius-Briuselis užvakar du kartus su keleiviais pakilo į orą ir apsisukęs grįžo. Žmonės tikslą pasiekė tik trečiuoju skrydžiu kitos kompanijos lėktuvu.
Apie keleivių nuotykius „Vakaro žinioms“ papasakojo į Briuselį reisu LT 501 skrendančius artimuosius palydėję vilniečiai. Lėktuvas „Embraer“ iš sostinės pakilo sekmadienio pavakare kaip ir numatyta - 16.59 val.
Vos grįžę namo vilniečiai nustebo sulaukę skambučio. Tik ką išlydėtas asmuo skambino iš Vilniaus oro uosto. Jis pasakojo, kad po pusės valandos skrydžio keleiviams buvo pranešta, jog lėktuvas dėl „techninių nesklandumų kompiuteryje“ leisis ne Briuselyje, o grįžta atgal. Priartėjęs prie sostinės orlaivis dar ilgokai suko ratus eikvodamas degalus, paskui nusileido. Keleiviai buvo išlaipinti ir laukė, kol gedimas bus pašalintas. Apie 19.30 val. keleiviai vėl buvo pakviesti į savo vietas ir lėktuvas pakilo.
„Tik šiandien (pirmadienį - red. past.) sužinojome, kad tuo viskas nesibaigė. Vos pakilęs antrą kartą lėktuvas turėjo grįžti. Vilniuje keleiviai buvo persodinti į kitos kompanijos lėktuvą ir laimingai pasiekė Briuselį“, - pasakojo vilniečiai. Pasak jų, panikos lėktuve nebuvo.
Kompanijos „Air Lituanica“ atstovė Sandra Meškauskaitė patvirtino, kad „dėl techninio gedimo“ du kartus į Vilnių grįžę 36 keleiviai kompanijos nuomojamu orlaiviu Briuselį pasiekė po vidurnakčio.
Vakar po pietų Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas dienraščiui „Vakaro žinios“ prisipažino apie incidentą išsamesnės informacijos neturintis. Vėliau pasidomėjęs patvirtino, kad „Embraer“ išties buvo priverstas tūpti du kartus.
„Pirmą kartą orlaivis pakilo ir nutūpė po 45 minučių. Per valandą su trupučiu technikai defektą pašalino, bet pakilus antrą kartą tas pats defektas pasikartojo. Esant įtrauktai važiuoklei signalizacija nerodė, kad ji įtraukta“, - teigė A.Šumskas. Ar važiuoklė išties nebuvo įtraukta, CAA pavaduotojas pasakyti negalėjo. Pasak specialisto, tokie gedimai yra „ypač reti“. Skristi su išleista važiuokle nepraktikuojama, nes, teigė A.Šumskas, taip pereikvojami degalai.
Beje, A.Šumskas teigė, kad antrąkart „Embraer“ pakilo, kaip reikalaujama, vadinamajam „test flight“ (bandomajam skrydžiui) be keleivių. Patikinus, kad keleiviai tuo pačiu orlaiviu tikrai buvo skraidinami du kartus, pavaduotojas pažadėjo išsiaiškinti, ar „Air Lituanica“ jo neklaidina.
Oro linijų bendrovė kreipėsi į CAA leidimo sugedusį orlaivį nuskraidinti į Varšuvą dėl detalios techninės apžiūros su išskleista važiuokle.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“