Šiemet dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos daugeliui prekybos centrų atšaukus didžiuosius „juodojo penktadienio" išpardavimus, išpardavimų ir akcijų lietuviai aktyviai ieškojo internete.
Kaip rodo elektroninės parduotuvės „Senukai.lt" pardavimų statistika, Lietuvos gyventojai kaip niekada aktyviai pirko internetu, o pardavimai vien penktadienį išaugo tris kartus lyginant su praėjusiais metais.
„Šiais metais „juodajam penktadieniui" išsikrausčius į internetą, srautas į elektronines parduotuves bei užsakymų skaičius augo visose Baltijos šalyse, didėjo ir krepšelio dydis lyginant su praėjusiais metais", - pranešime žiniasklaidai cituojamas Paulius Palinauskas, elektronines parduotuves „1A.lt" ir „Senukai.lt" Baltijos šalyse valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital" direktoriaus pavaduotojo komercijai.
Pasak jo, šiais metais „Senukai.lt" pirkėjai daugiausia įsigijo buitinės technikos, elektronikos, žaislų ir žaidimų. Daugelis pirkėjų pirko buities prekių, tarp kurių indai, namų tekstilė. Šių kategorijų pardavimai augo nuo 3 iki 4 kartų, lyginant su praėjusiais metais.
„Juodąjį penktadienį" pirkėjų krepšeliuose šiemet taip pat karaliavo kvepalai, vidaus baldai, siurbliai robotai, didelės įstrižainės televizoriai.
Išpardavimų metu, siekdami palengvinti pirkimo procesą internete, elektroninės prekybos kanalai siūlė ne tik nuolaidas, bet ir papildomas naudas pirkėjams.
„Pasinaudojusiems „juodo penktadienio" nuolaidomis, nemokamai pristatėme pirkinius į paštomatus ir kurjeriu tiesiai į namus. Vilniuje bei Kaune didžiuosiuose „Senukų" prekybos centruose atlikti svarbūs pakeitimai leido prekes patiems klientams operatyviai atsiimti tą pačią dieną", - patirtimi dalinasi P. Palinauskas.
Statistika rodo, kad dažniausiai pirkėjai Lietuvoje rinkosi savarankiškai atsiimti prekes paštomatuose. Antroje vietoje liko kurjerio paslaugos, trečioje - prekių atsiėmimas specialiuose atsiėmimo punktuose.
Elektroninė prekyba yra viena rekomendacijų vengiant susibūrimų viešose vietose, todėl P. Palinauskas prognozuoja, kad el. prekybos kanalas iki Kalėdų išliks populiarus.