respublika.lt

Buvę „Perlas energija“ klientai turi suskubti. Šiandien - paskutinė diena

Publikuota: 2023 sausio 20 11:49:29, Danas NAGELĖ
×
nuotr. 1 nuotr.
„Perlas energija“ nesulaukė buvusių klientų antplūdžio dėl kompensacijų. Arūno Cironkos koliažas

Veiklą pernai rugpjūtį sustabdžiusi „Perlas energija" pažadėjo apgautiems klientams, kurių turėjo apie 180 tūkst., išmokėti kompensacijas. Sausio 20-oji - paskutinė diena, kai galima dėl jų kreiptis, po to pretenzijos nebebus priimamos. Tačiau išsireikalauti kompensaciją yra taip sudėtinga, kad daugelis į tai numoja ranka. O „Perlas energija" akcininkai dėl to liūdėti neturėtų, mat iš kompensacijoms numatytų 2 mln. eurų metų pradžioje tebuvo išleista vos apie dešimtadalį sumos.

 

Įmonė „Perlas energija" pernai rugsėjį pranešė: „buitiniams vartotojams dengs „fiksuotos kainos skirtumą tarp tos, kuri buvo taikyta pas mus, ir naujo tiekėjo kainos, bet ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh. Tokią kompensaciją gaus visi, kurių kaina būtų galiojusi iki šių metų gruodžio 31 d.".

Svarbu, kad sąskaitas nuo spalio 10 d. buvo galima kelti kiekvieną mėnesį arba visas įkelti vėliausiai 2023 m. sausio 20 d. Pavėlavusiems kompensacijos nebus išmokamos. Tad šiandien paskutinė diena tai padaryti.

Ką daryti norintiems gauti kompensacijas? Bendrovė skelbė, kad, sulaukus pirmosios sąskaitos iš naujo tiekėjo/visuomeninio tiekėjo/garantinio tiekimo, nuo spalio 10 d. galima ją pateikti „Perlas" terminale arba įkelti į internetinę „Perlas energija" savitarną. Jokio atskiro prašymo pateikti nereikia - kompensacija bus sumokėta automatiškai.

Tačiau ne viskas taip paprasta, kaip skamba. Į „Vakaro žinias" kreipėsi keli buvę „Perlas energija" vartotojai, papasakoję panašias istorijas. Vilnietė Jurga jau patį pirmą mėnesį „Perlas energija" savitarnos svetainėje pateikė sąskaitą, gautą iš „Enefit", kurią pasirinko vietoj „Perlas energija". Gavo 2 eurų kompensaciją už mėnesį.

Tačiau vėlesniais mėnesiais jai sąskaitos pateikti nepavyko, nes buvo nurodoma, kad toks klientas neegzistuoja. Kitas sostinės gyventojas Virginijus irgi tegaus kompensaciją už mėnesį, nes sistema nurodė, kad daugiau sąskaitų, už kurias priklauso kompensacijos, nėra. Gaus 80 centų.

O štai vilniečio Augusto istorija - dar įdomesnė. Jis nusprendė sulaukti sausio vidurio ir visas keturias sąskaitas, gautas iš kito tiekėjo, vienu metu įkelti į internetinę „Perlas energija" savitarną. Tačiau ši nepriėmė jokios sąskaitos, pranešusi, kad ne tiks toks vartotojas, bet ir toks adresas, kuriuo ponas Augustas gyvena, neegzistuoja. Šis nusprendė rinktis paprastesnį kelią - atsispausdino visas sąskaitas ir nuėjo į jam arčiausiai darbo esančią „Maximą" sostinės Gedimino prospekte.

Tačiau ten „Perlas" terminalą prižiūrinti darbuotoja pareiškė nieko apie kompensacijas nežinanti ir nukreipė į kurią nors didesnę „Maximą". Vilnietis nenuleido rankų, sekančią dieną nuvyko į Kalvarijų gatvės parduotuvę, tačiau čia po ilgų vietos darbuotojų tarimosi sužinojo, kad „Maxima" esantys terminalai tokios paslaugos neteikia - reikia kreiptis į „Iki" arba „Rimi" esančius terminalus.

Galiausiai Jogailos gatvės „Iki" vyrui pavyko pateikti sąskaitas ir gauti į „Teleloto" bilietukus panašius išrašus, kad kompensacija jam bus paskaičiuota per 5 darbo dienas. Tiesa, ir ten tik viena darbuotoja buvo instruktuota, ką daryti, jei žmogus kreipiasi dėl kompensacijos.

Jau parengus šią publikaciją ponas Augustas vėl kreipėsi į redakciją, mat jam paskambino „Perlas energija" darbuotoja ir pranešė, kad neužteko per terminalą nuskenuoti vien sąskaitų. Reikia ir sąskaitų priedų, nors terminalo darbuotoja jų net neprašė. Tad teks atvykti dar kartą. Tačiau šįkart vilnietis nusprendė pasiduoti, mat tuo pačiu jam pranešta, kad kompensaciją gaus tik už rugsėjį (kiek - neaišku), o už kitus mėnesius nepriklauso...

Turbūt neverta stebėtis, kad dauguma žmonių taupo laiką bei nervus ir nusprendė geriau pamiršti kompensacijas. Aišku, nuo to „Perlas energija" tik geriau, nes iki metų pradžios bendrovė tesulaukė 16,6 tūkst. buvusių klientų prašymų kompensuoti skirtumą tarp buvusios ir naujo tiekėjo kainos.

Jiems įmonė išmokėjo per 220 tūkst. eurų, nors pernai „Perlas energija" vadovas Vilius Juraitis pareiškė, kad kompensacijoms įmonė numatė 2 mln. eurų. Tad net beveik 9 dešimtadaliai šios sumos bus sutaupyta, aišku, jei paskutinėmis dienomis apgauti klientai nebuvo pradėję šturmuoti terminalų bei savitarnos svetainės. Skelbiama, kad kitus tiekėjus yra pasirinkę apie 118,4 tūkst. buvusių „Perlas energija" klientų, dar 13,6 tūkst. gauna garantinio tiekimo paslaugą, o 46 tūkst. priklauso trečiajam rinkos liberalizavimo etapui ir grįžo į visuomeninį tiekimą.

Beje, „Perlas energija" svetainėje tebeskelbiama, kad klientams, turėjusiems 18 mėnesių fiksuotos kainos sutartį, bus skiriama papildoma kompensacija ir po 2023 m. sausio 20 d. Apie tai, kaip tokia kompensacija bus apskaičiuota ir išmokėta, klientus bendrovė esą informuos individualiai.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
19
F

Dienos klausimas

Ar džiaugiatės savo miesto išrinktu meru?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar naudojatės socialiniu tinklu „TikTok"?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+3 +6 C

0 +5 C

 

+5 +9 C

+3 +8 C

+6 +9 C

 

+7 +12 C

0-4 m/s

0-6 m/s

 

0-7 m/s