Iš mažos vietinės reikšmės Berlyno mugės išaugusi į visame pasaulyje gerai žinomą parodą, šiemet "Žalioji savaitė" švenčia 90 metų jubiliejų. Nė viena kita paroda Vokietijoje nepritraukia tiek lankytojų, kiek ši amžinai žalia paroda. Šiais metais jos partneris yra Marokas, siekiantis integruotis į tarptautinę rinką ir žadantis įsimintiną kelionę po spalvų, produktų ir kvapų labirintą. Mūsų šalis parodoje pristato natūralius ir ekologiškus gaminius, kurių daugelio receptūros paveldėtos iš senolių.
Marokas parodoje dalyvauja jau 49 metus, tačiau šiemet jis tapo pirmąja Afrikos žemyno valstybe, tapusia "Žaliosios savaitės" partneriu. Žemės ūkis, kuriame susipina archajiškos ir naujos technologijos, yra svarbiausias Maroko ūkio sektorius. Europos Sąjunga yra pagrindinė Maroko prekybos partnerė, o su Vokietija jį sieja ypač glaudūs ryšiai: 2014 m. į Vokietiją eksportuota daržovių, žuvų ir vaisių už 221 mln. eurų. Nuo 2008 metų Marokas siekia įgyvendinti užsibrėžtus modernizavimo planus, padėsiančius sukurti naujų darbo vietų žemės ūkyje. Ši šalis turi ypatingą gamtos įvairovę: pajūrį, lygumas, kalnus, dykumą ir netgi miškus. Legendiniu svetingumu garsėjantys marokiečiai džiaugiasi galimybe tiesiogiai susitikti su vartotojais ir pademonstruoti vietinius produktus iš visų šių regionų. Parodos atidarymo ceremonijoje kalbėjusi Maroko princesė Leila pažadėjo tikrą puotą visiems žmogiškiems pojūčiams: uoslei, skoniui, regai, klausai, lietimui.
Šį kartą "Žalioji savaitė" vyksta tokiu metu, kai Vokietijos žemės ūkis ir maisto pramonė akis į akį susidūrė su nelengva ekonomine situacija. Pernai drastiškai krito žemės ūkio produkcijos kainos, ypač kiaulininkystės ir pieno sektoriuje. Vokiečiai apskaičiavo, kad jų ūkininkui nuo kiekvienos parduotos dešros grįžta tik dvylika centų. Vis dėlto maisto pramonė šioje šalyje užima ketvirtą vietą po automobilių, mašinų gamybos ir chemijos pramonės.
Parodos atidarymo ceremonijoje kalbėję aukšti Vokietijos valdžios pareigūnai ragino savo šalies žemdirbius nenuleisti rankų. Palinkėję visų taip trokštamo stabilumo, sulaukė audringų plojimų. "Pasaulis be bado - mūsų visų tikslas, o jo negalima įgyvendinti be žemės ūkio", - pabrėžė Vokietijos federalinis žemės ūkio ministras Kristianas Šmitas (Christian Schmidt).
Atsinaujinantys ištekliai, ekologinė žemdirbystė ir jos produktai, prekyba, kaimo plėtra bei sodininkystė ir toliau išlieka parodos prioritetai. Lietuva ir kitos šalys ne tik pristatys savo produkciją, bet ir publikai rengia įspūdingus šou.
"Vokietija yra viena šalių, į kurią išvežame daugiausia produkcijos. Turime puikių produktų ir paslaugų, kuriomis galime didžiuotis, visu tuo ir pasidalysime su parodos lankytojais", - sako žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė.