Trakuose, statybų aikštele virtusios buvusios senosios autobusų stoties vietoje, į būsimo pastato atraminės konstrukcijos pamatą įbetonuota kapsulė, žyminti naujos Trakų autobusų stoties statybos pradžią.
2 400 kv. metrų ploto pastate įsikurs ne tik autobusų stotis, bet ir prekybos centras „Rimi“. Viliamasi, kad šis kompleksas savo duris atvers jau šių, miesto jubiliejinių, metų pabaigoje. Trakai šiemet pažymi 700-ąjį savo gimtadienį.
Sąmatinė modernaus, Trakus papuošiančio statinio vertė siekia apie 3,8 mln. eurų. Dar apie du milijonus eurų į prekybos plotų įrengimą turėtų investuoti jų operatorius – prekybos tinklas „Rimi“. Autobusų stoties interjerui ir moderniai įrangai įsigyti projekto vykdytojas – bendrovė „Trastas“ skyrė 100 tūkst. eurų.
Autobusų stoties rekonstrukcija, teisingiau pasakius, senosios, dar sovietmečiu statytos ir moraliai bei fiziškai pasenusios autobusų stoties nugriovimas ir naujosios pastatymas Trakų rajono savivaldybei nekainuos nė cento.
Prie įvažiavimo į Trakus stovėjusi senoji autobusų stotis ne tik badė akis trakiškiams ir miesto svečiams. Avarinės būklės senoji autobusų stotis buvo pradėjusi kelti pavojų joje dirbantiems bei besilankantiems žmonėms, jau nekalbant apie elementarių patogumų stoką šioje autobusų stotyje.
Lėšų senosios autobusų stoties remontui surasti neišgalinčiai Trakų rajono savivaldybei jos rekonstrukcija būtų tapusi nepakeliama našta. Išeitis buvo rasta, kai autobusų stotį su prekybos centru savo lėšomis pastatyti pasisiūlė bendrovė „Trastas“. Deja, šis projektas kuriam laikui buvo sustabdytas ir ginčas perkeltas į teismus.
„Naujosios stoties komplekso statyba – reikšmingas pokytis ir miesto, ir viso rajono gyventojams bei miesto svečiams. Trakai yra viena labiausiai lankomų vietų Lietuvos turizmo žemėlapyje, o stotis jos vizitinė kortelė. Paralialiai įrengiame Bernardinų ir Totoriškių ežerų pėsčiųjų takus – tad būsime šiuolaikiški“, – sako Trakų rajono meras A. Šatevičius.
Pasak „Trasto“ vadovo D. Nedzinsko, labiausiai jį džiugina tai, kad kompromisą pavyko pasiekti neaukojant pirminės šio projekto idėjos.
„Projektas buvo pakoreguotas nežymiai. Pirminė idėja išliko – naujoji autobusų stotis ir į ją inkorporuotas prekybos centras nebus standartinis stačiakampio formos pastatas. Jo fasadas bus lenktos formos ir atkartos dviejų ežerų, tarp kurių jis stovės, pakrančių linijas. Vertikaliomis plokštėmis dekoruotos sienos bus panašios į ežerų pakrantėse augančių nendrių vaizdą. Jautrioje vietoje atsirasiantis modernus statinys turėtų simbolizuoti, kad Trakai turi ryšį ne tik su senove, bet ir nesvetima moderni šisandienos architektūra“, – sako D. Nedzinskas.
Nors Trakų autobusų stoties su ją papildysiančiu prekybos centru statyba turėtų būti baigta pirmąjį 2023 metų ketvirtį, tačiau tikimasi, kad šis objektas duris atvers jau šių metų pabaigoje. Tokias optimistines prognozes investuotojas sieja su generalinio statybų rangovo pasirinkimu.
„Generaliniu statybų rangovu mes pasirinkome patikimą statybos bendrovę „Binkauskas ir Stašinskas“, turinčią daug patirties ir kelis alternatyvius statybai reikiamų medžiagų tiekimo šaltinius“, – sako D. Nedzinskas.
„Prognozuojama, kad keleivių srautas Trakų autobusų stotyje bent penktadaliu turėtų išaugti jau šiemet, kai pavasarį pradėsime vykdyti „Trakiečio kortelės“ projektą ir šiame rajone gyvenantys žmonės čia visuomeniniu transportu galės keliauti nemokamai “, – sako savivaldybės administracijos direktorė Jolanta Abucevičienė.
Patys „Trakų autobusai“ parką atnaujino prieš dvejus trejus metus. Šiemet savivaldybės lėšomis planuojama įsigyti aukščiausius ekologinius standartus atitinkantį dyzelinį mikroautobusą ir du elektrinius autobusus. Taip pat bus įrengtos stotelės elektrinių autobusų akumuliatorių įkrovimui.
„Šie metai mums turėtų ženklinti ir žaliojo kurso pradžią. Bus siekiama, kad iki 2030 metų didžioji dalis autobusų jau būtų elektriniai“, – sako „Trakų autobusų“ direktorius Rolandas Lenkauskas. Šiuo metu bendrovė „Trakų autobusai“, kurioje dirba 38 darbuotojai, turi 28 autobusus.