Lietuvos aviacijos pasaulis patyrė skaudų smūgį. Savaitgalį netoli Kyviškių aerodromo nukrito lėktuvas „Piper“, kuriuo skrido vienas geriausių pastarojo dešimtmečio šalies akrobatinio skraidymo lakūnų Donaldas Bleifertas ir jo mokinys iš Italijos. Abu vyrai žuvo.
Aviakatastrofa šeštadienį, apie 14.20 val., įvyko Vilniaus rajone, Kenos kaimo laukuose. Pasak Vilniaus apskrities VPK atstovės Julijos Samorokovskajos, apie nelaimę pirmoji pranešė šio kaimo gyventoja. Ji informavo, kad už miškelio, prie geležinkelio, galėjo nukristi nedidelis lėktuvas.
Nors iš pradžių manyta, kad tai AN-2, netrukus paaiškėjo, jog sudužo sostinės Dariaus ir Girėno aeroklubo lėktuvas „Piper PA-38-112 Tomahawk“ (LY-ATM). Tai nedidelis dvivietis lėktuvas, kuris dažniausiai naudojamas mokant būsimus lakūnus skraidyti.
Nors pranešta, kad iš nelaimės vietos rūksta dūmai, į ją atvykę ugniagesiai degimo požymių nerado. Apie 15 metrų nuo nukritusio lėktuvo gulėjo negyvo vyro kūnas. Antrasis žuvęs žmogus iš po lėktuvo nuolaužų išlaisvintas panaudojus gelbėjimo įrangą.
Lėktuvu skrido du vyrai - 60-metis Dariaus ir Girėno aeroklubo vadovas D.Bleifertas ir 34 metų Italijos pilietis. Pirminiais duomenimis, lietuvis mokė užsienietį skraidyti.
D.Bleifertas buvo ne tik vienas labiausiai patyrusių, bet ir vienas geriausių pastarojo dešimtmečio Lietuvos akrobatinio skraidymo lakūnų. Ne kartą triumfavo Lietuvos čempionatuose, gynė šalies garbę Europos ir pasaulio akrobatinio skraidymo čempionatuose. 2016 m. apdovanotas sidabriniu akrobatinio skraidymo tarptautinės klasės sporto meistro ženklu.
„Piper“ pakilo iš Kyviškių aerodromo. Nelaimės priežastys tiriamos. Ekspertai aiškinsis, kas tuo metu lėktuvą pilotavo - instruktorius ar mokinys. Aeroklubo atstovai patvirtino, jog „Piper“ leista pakilti į didžiausią 300 metrų aukštį. Pasak lakūno Jurgio Kairio, tądien oro sąlygos skrydžiams buvo geros. D.Bleifertas skraidydavo dažnai, buvo ne tik patyręs, bet ir atsakingas pilotas.
Kaip viena iš avarijos priežasčių įvardijamas techninis gedimas. Liudininkų teigimu, iš pradžių lėktuvas staigiai kilo į viršų, tačiau užgesus varikliui, netrukus ėmė kristi „nosimi“ į žemę.
Kitas savo akimis nelaimę matęs asmuo tikina, jog pilotas gana žemai pradėjo daryti akrobatinius triukus ir prarado kontrolę. Nors dar bandė „ištiesinti“ krentantį lėktuvą, paprasčiausiai neužteko aukščio.
Analogiška nelaimė praėjusių metų gruodį įvyko prie Kauno. Noreikiškių kaime nukrito iš S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo pakilęs keturvietis sportinis lėktuvas „Piper PA-30 Twin Comanche“. Žuvo žinomas ir labai patyręs pilotas 65 metų kaunietis Viktoras Ramonas bei 30-metis jo mokinys, Bulgarijos pilietis.
Pernai spalį tik nusileidęs Pociūnų oro uoste (Prienų rajonas), riedėdamas gruntiniu kilimo ir nusileidimo taku, netikėtai apsivertė lėktuvas RV-7A, kuriuo skridę du pilotai atsipirko tik mėlynėmis.
2018 metų birželį Kaune sudužo avariniu būdu Aleksoto aerodrome priverstas leistis lėktuvas „Jak-52“. Jį pilotavusi 55 metų akrobatinio skraidymo sporto meistrė, šalies čempionė Rita Eriksonienė atsidūrė ligoninėje. Kartu skridęs 26 metų vaikinas iš avarijos vietos pasišalino.
Po mėnesio minėtame Noreikiškių kaime avariniu būdu (užgesus vienam iš variklių) „ant pilvo“ leidosi ką tik iš Aleksoto aerodromo pakilęs pilotų mokymų centrui „BAA Training“ priklausantis dvimotoris keturvietis lėktuvas „Teckam P2006T“, pilotuojamas 33 metų Didžiosios Britanijos piliečio. Užsienietis patyrė rankos ir veido nubrozdinimus, 52 m. instruktorius skundėsi stuburo skausmais.
2018-ųjų rugsėjį šalia Šilutės aerodromo nukrito ir užsidegė ultralengvasis vienmotoris lėktuvas „Rans“. Jį pilotavęs 43 metų Švėkšnos miestelio gyventojas žuvo.