respublika.lt

Motociklininkų sezono pradžia sukrečia - net 6 žūtys, arti 100 sužeistųjų

(119)
Publikuota: 2025 birželio 02 09:41:13, Vytas VARUNGIS
×
nuotr. 1 nuotr.
Socialinio tinklo nuotr.

Daugiausiai rizikuoja nepatyrę ir greitį mėgstantys motociklininkai, tačiau nelaimės neretai įvyksta ir dėl automobilių vairuotojų klaidų. Atsakingai plieninius žirgus vairuojantiesiems koją pakiša ir blogi keliai - su provėžomis, duobėmis bei slidžiomis eismo juostų linijomis.

 

Mirtinų avarijų serija

Sukrečianti avarija įvyko penktadienį po 11 val. Kauno rajono Rokų plente, kai žuvo 19 metų motociklininkas. Pirminiais policijos duomenimis, abiturientas atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiavusį ir stabdžiusį bendraamžį motociklininką.

Pirminiais policijos duomenimis, jis galimai išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su bendraamžio vairuojamu motociklu. Neoficialiai tvirtinama, kad abiturientas po paskutinio skambučio minėjimo mokykloje važiavo tęsti šventės.

Tai jau šeštoji auka gegužę, kai oficialiai atidarytas motociklininkų sezonas. Mėnesio pradžioje vienas po kito žuvo du jauni motociklininkai - irgi Kaune. Devyniolikmečio vairuojamo plieninio žirgo nereguliuojamoje sankryžoje nepraleido sukdamas į kairę automobilis. Po kelių valandų, naktį, šviesoforu reguliuojamoje sankryžoje susidūrė automobilis ir motociklas, vairuojamas 27 metų vyro.

Vėliau panašios avarijos užfiksuotos Molėtų, Prienų rajonuose, Šakiuose. Vienos iš jų priežastis - nesuvaldytas motociklas, kitais atvejais - plieninių žirgų galimai nepraleido automobiliai.

Statistika rodo, kad šiemet (iki gegužės 27 d.) įvyko 92 įskaitiniai eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo motociklų vairuotojai. Pirminiais duomenimis, 38 avarijos įvyko dėl motociklininkų kaltės. Buvo sužeisti 94 žmonės.

Policijos pareigūnų pastebėjimu, pernai per tą patį laikotarpį motociklai dalyvavo 94 įskaitiniuose eismo įvykiuose. Pirminiais duomenimis, 46 avarijos įvyko dėl motociklininkų kaltės. Žuvo 5 žmonės, o sužeista 100 eismo dalyvių.

Viršija greitį, nepastebi motociklų

Lietuvos policijos Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys „Vakaro žinioms" pažymėjo, kad įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklininkai, skaičius per pastaruosius 5 metus išaugo, motociklų parkas Lietuvoje taip pat auga.

"Viena pagrindinių tokių avarijų priežasčių - nepasirinktas saugus greitis arba leistino greičio viršijimas. Taip pat nemažai eismo įvykių, kai vairuotojai nesuvaldo motociklo ir nuvažiuoja nuo kelio. Būna, kad ir automobilių vairuotojai dažnai nepastebi motociklininkų - ypač, kai jie gerokai viršija greitį, neduoda kelio, sukdami sankryžose, išvažiuodami iš šalutinio kelio, persirikiuodami", - komentavo jis.

V.Grašys atkreipė dėmesį, kad nuo 2022 m. gegužės gerokai sušvelninta atsakomybė motociklo vairuotojams už greičio viršijimą. Iki tol už greičio viršijimą daugiau kaip 30, bet ne daugiau kaip 40 km/h buvo privalomas teisės vairuoti atėmimas nuo 3 iki 6 mėn., už greičio viršijimą iki 50 km/h - teisės atėmimas nuo 6 iki 12 mėn. (tokių sankcijų motociklininkams neliko), virš 50 km/h - 12-18 mėn. (dabar 1-6 mėn.).

Motociklas - ne pasididžiavimui

Anot per 20 metų patirtį turinčio motociklų vairavimo instruktoriaus Tado Liachovičiaus, toks avarijų skaičius per tokį trumpą laikotarpį neramina: „Čia - tik sezono pradžia, o tiek nelaimių. Jeigu palygintume, kiek važiuoja automobilių, o kiek motociklų, tai motociklininkai pagal užfiksuotų įvykių gausą gali atrodyti rizikos grupe."

„Vakaro žinioms" jis sakė, kad nereikia vynioti į vatą - motociklininkams patinka greitis, bet jį viršyti išties pavojinga. Ne vienas tyrimas parodė, kad kuo labiau viršijamas greitis, tuo daugiau įvykių. Ypač tai pasakytina apie nepatyrusius ar neatsargius motociklininkus.

„Motociklas - negali būti nei žaislas, nei pasididžiavimo objektas. Tai labai rimtas daiktas. Jei vairuoji neatsakingai - gali sužeisti ne tik save, bet ir kitą žmogų" - įspėjo T.Liachovičius.

Kalti ir automobilių vairuotojai

Lietuvos motociklų sporto federacijos Mototurizmo komisijos pirmininko Lino Pečiukaičio nuomone, eismas vis labiau intensyvėja, o didžioji dalis avarijų nutinka dėl to, kad bandantis išvengti susidūrimo motociklininkas yra priverstas staigiai manevruoti.

"Tam įtakos turi ir nepasirinktas saugus greitis, ir patirties stoka, bet net patyręs vairuotojas negali būti apsaugotas nuo aplinkos veiksnių. Eismo dalyviams reikėtų daugiau dėmesio skirti vieni kitiems, atsakingiau vairuoti. Paprastai labiau užjaučiame automobilių vairuotojus, kai su jais susiduria greitai važiuojantis motociklas. Tačiau yra ir tokių situacijų, kai kaltė tenka automobilių vairuotojams. Štai mano draugui neseniai nutiko atvejis: stovint kamštyje vairuotojas sumanė staiga pasukti į kairę, nerodydamas posūkio signalo. Yra įvairių veiksnių, kurių išvengus avarijų galbūt būtų mažiau", - „Vakaro žinioms" kalbėjo jis.

L.Pečiukaitis pripažįsta, kad jaunatviškas entuziazmas lėkti kartais pakiša koją, bet daug jaunuolių važiuoja ramiai, kito tipo motociklais. Anot jo, greičio mėgėjų yra visose transporto priemonių kategorijose.

Ne visada jaučiasi saugiai

Pasak L.Pečiukaičio, statistika rodo, kad motociklai Lietuvoje vis labiau populiarėja: „Aš pats motociklu važinėju darbo reikalais ir į kitus mietus ar į užsienį. Tai - patogi kasdienė transporto priemonė, kuriai lengviau rasti vietą pastatyti mieste, galima greičiau įveikti spūstis. Keliuose jaučiamas didesnis supratingumas, kultūringumas, bet vis dar pasitaiko piktų automobilių vairuotojų - pypsina, pagrūmoja, elgiasi agresyviai."

T.Liachovičius tvirtino, kad vairuodamas pagal taisykles jaučiasi gana saugiai, bet ne visada. Jis irgi atkreipė dėmesį į abejotiną automobilių vairuotojų elgesį: „Kamštyje specialiai nepraleidžia motociklininko, nors šiam užtenka vietos. Mąstymas toks - aš stoviu, ir tu stovėsi. Kelių eismo taisyklės į važiavimą tarp eilių žiūri neigiamai - turi važiuoti vienoje eismo juostoje. Bet realybėje, kam užkirsti kelią, jei automobiliai stovi taip, kad motociklas gali prasmukti?"

Pakiša koją net atsakingam motociklininkui

Motociklininkai turi įvertinti ne tik savo įgūdžius, elgesį, eismo sąlygas, bet ir kelio dangą. Anot instruktoriaus, pavasaris - ypač rizikingas nepatyrusiems, pirmą kartą į kelius išvažiuojantiems motociklininkams.

„Patyręs motociklininkas išlauks tinkamo oro, savaitgalio, kai galės važiuoti ramiai, atsipalaidavęs. Labai svarbu sulaukti švarių kelių. Po žiemos - pilna smėlio, visokių šiukšlių. Smėlis dažniausiai susikaupia kelio pakraščiuose, prie bortelių. Jei rizikingai daromas posūkis, prasideda bėdos", - aiškino T.Liachovičius.

Jis pabrėžė, kad yra dvi didžiausios problemos, kurios pakiša koją net atsakingai vairuojant. Pirma - motociklininkams slidžios storos asfalto linijos, dažnai papildomai barstomos stiklo granulėmis dėl atspindžio. Kitas pavojus - sunkiasvorio ar maršrutinio transporto paliktos provėžos, kuriose per lietų susikaupia vanduo, o motociklui įvažiavus - sunku išlaikyti stabilumą.

Motociklininkas L.Pečiukaitis irgi patvirtino, bloga kelio danga kelia pavojų net patyrusiems vairuotojams: „Slidžios baltos ženklinimo linijos, bitumas kelių sujungimai, nelygumai, aštriais kraštais duobės pavasarį, nešvara aplink statybvietes. Pats esu slydęs, draugas krito kelionėje ant šlapių perėjos linijų. Užsienyje tokie ženklinimai daromi kitaip - saugesni, neslidūs."

Naujokams - ne „britvos"

Kaip nurodo draudimo bendrovės BTA Transporto žalų administravimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius, po avarijų, į kurias pateko motociklininkai, dažniausiai fiksuojamos ir sunkios traumos, ir dideli finansiniai nuostoliai: „Dažniausios traumos - kojų ir rankų lūžiai, viso kūno sumušimai bei nubrozdinimai. Nuostoliai dažnai prasideda nuo 10 tūkst. eurų."

Jis nerekomenduoja naujokams pradėti nuo agresyvių sportinių motociklų, vadinamų „britvomis". Pradedantieji turėtų rinktis mažesnio tūrio, lengviau valdomus motociklu. Rekomenduojamas variklio tūris pradedančiajam - 300-500 kubinių centimetrų.

Anot A.Gasparavičiaus, svarbi tampa ne tik važiavimo patirtis, bet ir kokybiška apsauginė apranga bei pasirūpinimas matomumu kelyje.

Policijos avarijų duomenys 2020-2025m.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
24
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (119)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar reaguos teisėsauga į L.Kasčiūno ir G.Liaudansko-Svaro pasisakymus apie nelojalių piliečių žudymą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar naudojatės dirbtiniu intelektu?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+8 +16 C

+7 +16 C

+15 +20 C

+14 +21 C

+21 +25 C

+15 +24 C

0-6 m/s

0-6 m/s

0-6 m/s