Vakar Klaipėdoje apsilankęs premjeras Algirdas Butkevičius dar kartą pareiškė, kad Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalas turi būti pastatytas iki 2014 metų pabaigos. Tačiau tam sutrukdyti gali teismo sprendimas panaikinti uostamiesčio pietinio aplinkkelio, šalia kurio eis į terminalą vedančio dujotiekio ruožas, detalųjį planą.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje surengtas premjero A.Butkevičiaus, susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus ir energetikos ministro Jaroslavo Neverovičiaus susitikimas su miesto, uosto ir jo kompanijų bei AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovais vyko už uždarų durų.
Po jo ministras pirmininkas A.Butkevičius sakė, kad buvo pristatytas vieno reikšmingiausių Lietuvai Suskystintų gamtinių dujų terminalo projekto priemonių planas, aptarta darbų eiga, perspektyvos.
Vyriausybės vadovas neslėpė, kad kalbėta ir apie projekto įgyvendinimui laiku kylančius pavojus.
„Labiausiai nerimą kelia darbų terminai. Jei norime terminalą turėti iki 2015 metų, darbų grafikas turi būti itin griežtas, o dirbama sutelktai ir intensyviai“, - patikino A.Butkevičius.
Nors įvardytos kelios potencialios problemos (uosto gilinimo darbų atlikimas laiku, laivų įvedimo į uostą krypties pakeitimas), viena rimčiausių - Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo panaikintas Klaipėdos miesto savivaldybės parengtas pietinio uostamiesčio aplinkkelio detalusis planas.
Palei šį aplinkkelį eis ir maždaug 5 kilometrų ilgio į SGD terminalą vedančio dujotiekio ruožas.
Į teismą kreipėsi kelių šioje vietoje esančių žemės sklypų savininkai, nes plane nebuvo numatyta nuovažos nuo kelio į jų sklypus.
Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko teigimu, netrukus turėtų paaiškėti, kiek kainuos parengti naująjį detalųjį planą ir kas tai darys. Jei uostamiesčio savivaldybė to nespės padaryti laiku, jai gali tekti grąžinti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų gautą finansinę paramą. Į pietinio aplinkkelio projektą jau investuota apie pusketvirto milijono litų.
V.Grubliauskas tikisi ir naujosios Vyriausybės pagalbos, nes, jo įsitikinimu, šis projektas svarbus ne tik Klaipėdai, bet ir uostui bei visai valstybei.
Apie tai užsiminė ir A.Butkevičius, sakydamas, kad pasitarime buvo kalbama ir apie galimą įstatymų pakeitimą, kad ateityje tokius detaliuosius planus būtų galima patvirtinti greičiau.
Buvusi A.Kubiliaus Vyriausybė Klaipėdos valdžiai šį aplinkkelį pažadėjo finansuoti ir pripažinti valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Tai turėjo tapti savotiška kompensacija už Klaipėdos miesto tarybos pritarimą įsileisti į miesto teritoriją rizikingą krovos objektą - SGD terminalą.
Pastarąjį projektą įgyvendinanti AB „Klaipėdos nafta“ jau paskelbė minėto dujotiekio iš būsimojo SGD laivo į Lietuvos gamtinių dujų tiekimo sistemą projektavimo ir statybos darbų tarptautinio pirkimo laimėtoją - AB „Kauno dujotiekio statyba“ ir UAB „Šiaulių dujotiekio statyba“ konsorciumą.
Pirkimo konkurso dalyviai buvo vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų. Dujotiekio ir dujų matavimo stoties projektavimo bei statybos visus darbus konsorciumas įsipareigojo atlikti už 137 999 391 litą (be PVM).
Konkursą laimėjęs rangovas per 24 mėnesius turės suprojektuoti ir nutiesti beveik 20 km ilgio jungiamąjį dujotiekį nuo SGD terminalo krantinės iki „Lietuvos dujų“ skirstymo stoties. Taip pat turės įrengti dujų įrangą ant prieplaukos, dujų apskaitos stotį, telekomunikacijas, inžinerijos sistemas. Šis dujotiekis yra viena iš SGD terminalo projekto infrastruktūros svarbiausių sudedamųjų dalių.
Pirmaisiais SGD terminalo veiklos metais planuojama perpumpuoti apie 1 mlrd. kubinių metrų dujų, o jo pajėgumas ateityje galėtų siekti 2-3 mlrd. kubinių metrų per metus.
Parengta pagal dienraštį "Respublika"