respublika.lt

Susidūręs su paukščiu iš Madrido į Paryžių skridęs lėktuvas turėjo grįžti atgal

(3)
Publikuota: 2025 rugpjūčio 04 18:24:00, Jūras Barauskas, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
Asociatyvi Wikipedia.org nuotr.

Iš Madrido į Paryžių skridęs lėktuvas buvo priverstas grįžti atgal, kai netrukus po pakilimo susidūrė su dideliu paukščiu, kuris apgadino lėktuvą ir išgąsdino keleivius.

 

Oro linijų „Iberia“ teigimu, sekmadienio popietę įvykusio incidento metu buvo apgadinta visiškai naujo, vos kelias savaites eksploatuojamo orlaivio „Airbus A321XLR“ nosis ir vienas iš variklių.

Žiniasklaida pranešė, kad orlaiviu skrido 182 keleiviai.

„Iberia“ pabrėžė, kad įgula nedelsdama ėmėsi saugumo protokole numatytų veiksmų ir orlaivis saugiai grįžo į Madrido oro uostą. Internete pasirodžiusiuose vaizdo įrašuose buvo matyti incidento metu deguonies kaukes prie veidų laikantys keleiviai ir lėktuvo priekyje žiojinti skylė.

Madrido oro eismo kontrolierius Juanas Gómezas, sekmadienį vakare duodamas interviu televizijos kanalui RTVE sakė, kad susidūrimai su paukščiais yra gana dažnas reiškinys. Jis paaiškino, kad smūgis buvo ne toks stiprus, kaip gali pasirodyti nuotraukose.

„Priekinė lėktuvo dalis visada gaminama iš labai lengvos medžiagos, nes joje sumontuotas meteorologinis radaras, galintis aptikti artėjančias audras“, – sakė J. Gómezas.

„Paukščiai yra žinoma ir kontroliuojama aviacijos pramonės rizika“, – rašė specializuotas portalas „Aviacionline“. Jo teigimu, oro uostai imasi įvairių priemonių, kad sumažintų šalia kilimo ir tūpimo takų esančių paukščių skaičių, tačiau susidūrimų ne visada galima išvengti.

Portalo duomenimis, sertifikuojant reaktyvinius variklius atliekami griežti bandymai, kuriais siekiama užtikrinti, kad įvykus gedimui juos būtų galima saugiai išjungti nepažeidžiant orlaivio konstrukcijos vientisumo.

„Oro uostai vykdo plataus masto paukščių atbaidymo programas – nuo akustinių perspėjimo sistemų ir biologinių priemonių iki tikslingo oro uosto aplinkos kraštovaizdžio tvarkymo“, – naujienų agentūrai „dpa“ sakė Vokietijos oro uostų asociacijos generalinis direktorius Ralphas Beiselis.

„Nepaisant šių priemonių, rizikos negalima sumažinti iki nulio, tačiau aviacija išmoko profesionaliai spręsti šią problemą“, – sakė jis.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
1
F

Sekite mus „Google“ naujienose.

Esame Facebook: būk su mumis Facebook

Esame Youtube: būk su mumis Youtube

Esame Telegram: būk su mumis Telegram

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (3)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar šiuo metu turite finansinių įsipareigojimų (paskolų, lizingų, skolų)?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar jums skambino telefoniniai sukčiai?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+16 +22 C

+13 +19 C

+13 +18 C

+19 +24 C

+17 +25 C

+15 +20 C

0-5 m/s

0-6 m/s

0-8 m/s