respublika.lt

Seimas pritarė prezidento pataisoms grąžintam Transporto veiklos pagrindų įstatymui (0)

2021 rugsėjo 16 12:30:00
Eleonora Budzinauskienė, Elta

Seimas, vieningai 117 balsavime dalyvavusių parlamentarų balsavus už, priėmė Transporto veiklos pagrindų įstatymo pakeitimus su visomis prezidento Gitano Nausėdos pataisomis.

×
nuotr. 1 nuotr.
Seimas. Eltos nuotr.

 

Birželio 30 d. Seimo priimtais teisės aktais buvo siekiama vykdyti Susisiekimo ministerijos reguliavimo srities valstybės įmonių – valstybės įmonės Lietuvos oro uostų, valstybės įmonės „Oro navigacija“, valstybės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos ir valstybės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos – valdymo pertvarką šias valstybės įmones pertvarkant į akcines bendroves ir sudarant prielaidas joms efektyviai valdyti šiuo metu jų patikėjimo teise valdomą turtą. Šiuo tikslu priimtais ir pasirašyti pateiktais įstatymais buvo numatoma keisti šiuo metu valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios viešosios transporto infrastruktūros valdymo ir naudojimo principus.

„Prezidentas supranta ir pritaria pakeitimų pagrindiniam tikslui, tai yra sudaryti prielaidas efektyviai valdyti įmonėms patikėtą turtą ir vykdyti ūkinę veiklą. Tačiau, prezidento nuomone, įstatyme reikalingi saugikliai, nedviprasmiškai ir nepaliekant erdvės interpretacijoms, užtikrinant, kad taip pat efektyviai ir tinkamai būtų įgyvendinami su bendrovėms perduota infrastruktūra susieti viešieji transporto ir nacionalinio augumo interesai“, – praėjusią savaitę pristatydamas pataisas sakė prezidento G. Nausėdos vyriausiasis patarėjas Jaroslavas Neverovičius.

Prezidentas pasiūlė patikslinti Transporto veiklos pagrindų įstatymą, numatant aiškų reikalavimą, kad viešojo transporto infrastruktūros objektai gali priklausyti tik tokioms akcinėms bendrovėms, kurių visos akcijos priklauso valstybei arba savivaldybei, arba jų valdomoms bendrovėms. Taip pat buvo siūloma nustatyti, kad viešosios transporto infrastruktūros objektais negali būti užtikrinami kitų nei jos nuosavybės ar patikėjimo teise valdančių asmenų prievolių įvykdymas, o infrastruktūros objektai, kurie pripažinti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiais įrenginiais ir turtu, juos valdančių asmenų prievolės gali būti užtikrintos tik gavus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos leidimą.

Šalies vadovas taip pat pasiūlė iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo išbraukti nuostatą, numatančią, kad jeigu valstybės ar savivaldybės valdoma bendrovė neturi turto, iš kurio galima išieškoti, išieškotojų reikalavimai būtų tenkinami iš valstybės ar savivaldybės biudžeto.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatyme buvo siūloma tikslinti uosto direkcijos sudarymo principą. Pasak prezidento vyriausiojo patarėjo, Klaipėdos uosto unikalumas, išskirtinis statusas nacionaliniam saugumui ir valstybės ekonominei gerovei reikalauja įstatyme įtvirtinto profesionalaus valdymo ir skaidrumo. Tai, prezidento vertinimu, galima užtikrinti Uosto direkcijoje sudarant kolegialų priežiūros organą – stebėtojų tarybą ir kolegialų valdymo organą – valdybą, kurios pirmininkas būtų skiriamas ir Uosto direkcijos vadovu.

Už Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo pakeitimo projektą su prezidento pataisomis vieningai balsavo 115 balsavime dalyvavusių Seimo narių, pažymima Seimo Informacijos ir komunikacijos departamento Spaudos biuro pranešime.

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PATAISOS: Seimas ketvirtadienį po pateikimo pritarė skubos tvarka teikiamoms Elektros energetikos, Gamtinių dujų ir Energijos išteklių rinkos įstatymų pataisoms, tai leis VERT paskirstyti išaugusią elektros kainą vartotojams iki 2027 m. pabaigos, ją pakeliant tik iki 20 proc.
  • PABRANGO: Naftos kaina pabrango iki 85 USD, o iki metų pabaigos gali pasiekti ir 100 USD ribą.
  • LEIDIMAS: Penktadienį Italijoje įsigalioja naujos kovos su COVID-19 priemonės – nuo šiol kiekvienas darbuotojas privalo turėti vadinamąjį „žaliąjį leidimą“, rodantį, kad asmuo yra pilnai paskiepytas, pasveikęs arba jo COVID-19 testas yra neigiamas.
  • PREKĖS: „Baltosios bangos“ – skaidraus verslo iniciatyvos šį pavasarį atlikto tyrimo duomenimis, beveik 20 proc. apklaustų gyventojų nurodė, kad pandeminiu metu jiems dažniau nei įprasta teko pirkti prekių nelegaliai.
  • TESTAI: Prancūzijoje dėl koronaviruso norintys pasitikrinti nepasiskiepiję žmonės nuo penktadienio turės mokėti už testus savo pačių lėšomis, nebent jie negali pasiskiepyti dėl medicininių priežasčių.
  • RINKIMAI: Jungtinių Tautų (JT) Generalinėje Asamblėjoje vykusiuose rinkimuose Lietuva išrinkta į JT Žmogaus teisių tarybą 2022-2024 metų laikotarpiui.
  • NAUJIENA: Europos vaistų agentūra (EVA) pradėjo naujo vaisto nuo koronaviruso vertinimo procesą.
  • BAUDA: Televizijos ir interneto paslaugų teikėjui „Cgates“ skirta 215.000 Eur bauda.
  • SANDORIAI: Per tris šių metų ketvirčius valstybės nekilnojamąjį turtą valdanti valstybės įmonė Turto bankas sudarė 411 sandorių už 44,38 mln. eurų.
  • AKCIZAS: Ingrida Šimonytė sako, kad Lietuvoje taikomas akcizas dyzelinui yra ženkliai mažesnis nei benzinui, be to, vienas mažiausių Europos Sąjungoje, o tai esą skatina gyventojus pirkti taršius automobilius.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar mažo kiekio narkotinių medž. dekriminalizavimas yra žingsnis iki narkotinių medž. legalizavimo?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Planuojama įvesti iš darbuotojų lėšų apmokamą testavimą. Kaip planuojate elgtis?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+5 +11 C

+2 +9 C

 

+1 +4 C

+8 +12 C

+5 +10 C

 

+4 +8 C

0-8 m/s

0-5 m/s

 

0-3 m/s