Finansinių bėdų slegiama sostinės statybų bendrovė „LitCon“ tikisi, kad nuo bankroto pabėgti padės ne tik restruktūrizacija, bet ir Temidė. Statybininkai kreipėsi teismą, kad jiems būtų leista tęsti pradėtus, bet taip ir nebaigtus, darbus Klaipėdos uoste esančioje Naujojoje perkėloje. Tačiau milijoninę sutartį su jais pasirašiusi valstybės valdoma „Smiltynės perkėla“ apie tai nenori net galvoti.
Vakar Klaipėdos apygardos teismas atvertė civilinę bylą, kurioje viena prieš kitą stojo bendrovė „LitCon“ ir valstybės valdoma įmonė „Smiltynės perkėla“. Vilniaus statybininkai siekia, kad uostininkų vienašališkas sutarties nutraukimas būtų pripažintas neteisėtu bei atkurti jos vykdymą. Kol kas byla iš esmės nagrinėti nepradėta, nuspręsta į kitą posėdį iškviesti liudytojus.
Pasak „Smiltynės perkėlos“ generalinio direktoriaus Mindaugo Čiako, statybininkai į teismą kreipėsi dėl tik jiems vieniems žinomų priežasčių.
„Nei jie ruošiasi vykdyti šią sutartį, nei ją vykdys. Paprasčiausiai „tempia gumą“, - „Vakaro žinioms“ sakė M.Čiakas.
„LitCon“ draugystė su „Smiltynės perkėla“ baigėsi šių metų vasario pabaigoje, kai pastaroji nutraukė apie 1,1 milijono eurų vertės (be PVM) sutartį. Klaipėdiečiai tai padarė, nes rangovas laiku neįvykdė savo įsipareigojimų, rekonstruojant Naujosios perkėlos infrastruktūrą.
Po sutarties pasirašymo darbai pradėti dar praėjusių metų rudenį, tačiau labai greitai ėmė strigti. Galutinai sustojo lapkričio pabaigoje. Pasak „Smiltynės perkėlos“ vadovo, įmonė nuolat rangovą ragino laikytis terminų ir neatsilikti nuo grafiko, tačiau į šiuos reikalavimus statybų bendrovė tinkamai nereagavo.
„Statybų bendrovė buvo įsipareigojusi rekonstruoti Naujosios perkėlos infrastruktūrą per šešis mėnesius, kad mūsų klientai, besikeliantys per Kuršių marias, prasidėjus naujam sezonui turėtų dar geresnes sąlygas. Tačiau akivaizdu, kad tūkstančiams mūsų klientų jos nebus užtikrintos, nes „LitCon“ neįvykdė savo įsipareigojimų. Be to, rangovas teismo yra paprašęs leidimo restruktūrizuotis, tad, panašu, kad ir toliau situacija tikrai nesikeistų. Priėmėme sprendimą nutraukti sutartį, nes nenorime delsti ir nukėlinėti savo svarbių planų, kurie leistų ne tik modernizuoti Naująją perkėlą, bet ir geriau reguliuoti keleivių srautus“, - priimtą sprendimą komentavo M.Čiakas.
Nutraukus sutartį perkėloje teko skubiai atstatyti transporto srauto pralaidumą, kad per Kuršių marias keltais besikeliantys žmonės nepajustų didelių nepatogumų. Eismas Naujoje perkėloje įprastai vyksta keturiomis juostomis. Iš Klaipėdos pusės į keltus įvažiuojama trimis juostomis, išvažiuojama - ketvirtąja. Rekonstrukcijos metu buvo paliktos tik trys juostos - dvi įvažiavimo ir viena išvažiavimo.
Siekiant baigti infrastruktūros rekonstrukciją, „Smiltynės perkėla“ paskelbė naują konkursą. Tačiau rangovo rasti nepavyko. Po „LitCon“ kreipimosi į teismą, pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės ir konkursą teko sustabdyti.