Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) pašiurpino aplinkos ministro Simono Gentvilo planuojamas įsakymas, kurio įgyvendinimui reikėtų nugriauti ne vieną pastatą, jei jis trukdytų kelių remontui bei tiesimui.
S.Gentvilas planuoja pakeisti 2011 m. įsakymą dėl statybos techninio reglamento „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai" pakeitimo. Tačiau projektui LAKD turi rimtų pastabų.
Pagal šiuo metu galiojantį statybos techninį reglamentą, jeigu dėl susiklosčiusio užstatymo nebuvo galimybių išlaikyti reglamente nurodytų atstumų, turėjo būti taikomos papildomos eismo saugumą užtikrinančios priemonės. Nustačius, kad dėl susiklosčiusio užstatymo nėra galimybės išlaikyti 150 m atstumo tarp įvažiavimų/išvažiavimų B kategorijos gatvėse ir 100 metrų atstumo C kategorijos gatvėse, įvažiavimai/išvažiavimai galėjo būti įrengiami ir mažesniais atstumais.
„Tuo metu pagal įsakymo projektą, net ir nustačius, kad dėl esamo užstatymo (ar užstatymo tankio, kaip norima nustatyti) išlaikyti 150 metrų atstumo tarp įvažiavimų/išvažiavimų B kategorijos gatvėse ir 100 metrų atstumo C kategorijos gatvėse nėra galimybės, nauji įvažiavimai/išvažiavimai mažesniais atstumais nuo C kategorijos gatvių vis tiek negalės būti įrengti, o B kategorijos gatvėse minimalus atstumas tarp įvažiavimų/išvažiavimų turės būti ne mažesnis kaip 100 metrų (reglamento 29 punkto nuostatos pagal Įsakymo projektą realiai yra griežtinamos).
Pažymėtina, kad užstatytose teritorijose žemės sklypams būdingas daug siauresnis plotis negu 100 metrų, o užstatymas (ypač centrinėse dalyse) gali būti susiformavęs ir iškart už šaligatvio (tankiai užstatytose teritorijose papildomų, privažiuojamąją paskirtį atliekančių gatvių suplanavimas ir įrengimas dažniausiai neįmanomas). Tokiu atveju, vadovaujantis įsakymo projektu, galimybė privažiuoti į siauresnius negu 100 m žemės sklypus galėtų būti sprendžiama nebent griaunant aplinkiniuose žemės sklypuose esančius pastatus ar stogą turinčius inžinerinius statinius. Nepriklausomai nei nuo esamų įvažiavimų/išvažiavimų tankio gatvėje, nei nuo eismo intensyvumo, nei nuo gatvės laidumo ar eismo saugumo rodiklių, išimtys nenumatytos", - pastebi LAKD.