„Lietuvos geležinkeliai“ per 12 metų neįgyvendino net pusės ES reglamento dėl geležinkelių infrastruktūros pritaikymo neįgaliesiems, todėl dar kartą prašo pratęsti terminą - šįkart dar ketveriems metams.
Kartą pratęstas terminas baigsis jau šių metų gruodžio 2 d., todėl Susisiekimo ministerija ir valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ dar kartą jį prašo pratęsti. Tam reikės tiek Vyriausybės, tiek Seimo pritarimo. Kodėl nespėta visų reikalavimų įgyvendinti per 12 reglamento galiojimo metų? Tą vakar bandė išsiaiškinti Seimo Neįgaliųjų teisių komisija, surengusi neeilinį posėdį.
Komisijos narė Ingrida Šimonytė baisėjosi Lietuvos geležinkelių“ pateiktais duomenimis, kad kai kurias priemones planuojama įgyvendinti tik iki 2030 m., todėl retoriškai klausė, ar atėjus 2024-iesiems bus dar kartą prašoma pratęsti terminą. Jos kolega Vytautas Bakas taip pat baisėjosi pateiktais skaičiais: iš 48 geležinkelio stočių neįgalieji tik 11-oje gali patys privažiuoti prie bilietų kasų ir nusipirkti bilietą, tik keturios laukimo salės pritaikytos specialiųjų poreikių turintiems asmenims, galimybė išsikviesti pagalbą yra tik dviejose stotyse, o neįgaliesiems skirti tualetai - 26-iose.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius teisinosi, esą negalima sakyti, kad nieko nedaroma. Jis, kaip ir „Lietuvos geležinkelių“ atstovai, kaltę metė ir savivaldybėms, kurioms dalis darbų priklauso, nes jos, pavyzdžiui, valdo prieigas prie peronų.
„Esame sutarę, kad iki gruodžio pateiksime priemonių planą, siekius, ką reikia padaryti, kad būtų įgyvendinti tie reikalavimai“, - parlamentarams sakė J.Narkevičius, išreikšdamas viltį, kad terminą Seimas pratęs, o „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška tvirtino, kad tai, kas priklauso nuo darbuotojų, daroma: „neįgaliuosius nuvedame, parvedame“.
Posėdyje dalyvavo ir neįgaliųjų organizacijų atstovai. Lietuvos negalios organizacijų forumo atstovė Henrika Varnienė piktinosi M.Bartuškos pareiškimais, esą bent jau elektriniai traukiniai pritaikyti neįgaliesiems. Moters teigimu, to tikrai nėra, vežimėliuose sėdintys žmonės savarankiškai net negali patekti į vagonus. O ir tualetai, skirti neįgaliesiems, pasak jos, dažnai būna užrakinti.