Pandemija ir dėl jos įvesti ribojimai išryškino ne tik sveikatos apsaugos sistemos, bet ir socialinio bei ekonominio šalies gyvenimo problemas. Kita vertus, ji tapo labai patogiu pretekstu įvairiems pinigų įsisavinimams ar keistokiems, nemažai klausimų keliantiems, sprendimas. Vienas tokių sprendimų - nuimti tarpmiestinio susisiekimo maršrutus, o į likusius išleisti gerokai mažesnius autobusiukus.
Autobusų nebėra, o važiuoti reikia
„Vakaro žinių" skaitytoja Milda (pavardė redakcijai žinoma), situaciją, su kuria susidūrė dėl įmonės „Biržų autobusai" pasirinktos pozicijos, atvirai vadino pasityčiojimu iš keleivių.
„Karantinas, ribojamas susisiekimas tarp savivaldybių, ne kiekvienas važiuojantis automobiliu praleidžiamas, o štai ką sau leidžia Biržų autobusų parkas! Iš Utenos į Vilnių, iš buvusių 20- ties maršrutų, nuimta net 18-ka!! Likę 2! Sprendimas - visiškai nesuvokiamas, prasilenkiantis su sveiku protu ir elementaria logika. Apie taip nuolat akcentuojamą žmonių sveikatos gerovę net kalbos būti negali", - teigė Milda.
Beje, skaitytojai užkliuvo ne tik drastiškai sumažintas maršrutų skaičius, bet ir žmonių pervežimui skirtas transportas.
„Nuėmęs maršrutus, Biržų autobusų parkas leidžia sau vietoj normalaus didelio tarpmiestinio autobuso išleisti nedidelį autobusiuką, kurio visos sėdimos 24 vietos iškart būna užimtos, žmonėms tenka grūstis, o paskutiniai nerimauja, kad išvis gali nebetilpti. Apie kokį saugumą ir karantino taisyklių laikymąsi galima kalbėti?"- teiravosi Milda.
Pasak jos, būtent tokiu autobusiuku teko važiuoti ne tik iš Utenos į Vilnių, bet ir atgal. Nes kito pasirinkimo nei ji, nei kiti keliaujantieji, dėl įvairių draudimų ir ribojimų, tiesiog nebeturėjo.
Pokyčiai paskaičiuoti?
Įmonės „Biržų autobusai" direktorius Marius Šernas keleivių išsakytą nepasitenkinimą buvo linkęs vertinti sarkastiškai.
„Ko gero, niekas taip nedžiugina, kaip santūriai reiškiama mūsų klientų nuomonė. Autobusus reisams parenkame atsižvelgdami į keleivių srautų maršrutuose tendencijas. Šiandien nuspėti keleivių srautą - sudėtinga. Jei vieną dieną keleiviai beveik nevažiuoja, tai kitą dieną gali nutikti taip, jog keleiviai į autobusą nebetelpa. Maršrutas Biržai-Vilnius - ne išimtis, - teigė M.Šernas. - Atstumo laikymosi pandemijos metu reikalavimai minimaliai priklauso nuo maršrutų skaičiaus ir autobusų dydžio, kadangi net ir esant situacijoms, kai žmonių, norinčių keliauti autobusu, yra daug, maksimalus keleivių skaičius yra ribojamas."
Įmonė gali sulaukti sankcijų
O štai Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA)Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja Eglė Kučinskaitė į Mildos pateiktą informaciją pažiūrėjo gerokai griežčiau.
„LTSA nuomone, keleivio užfiksuotas keleivių vežimas Biržų autobusų parko autobusu yra akivaizdus įrodymas, kad vežėjas nesilaiko ekstremalių situacijų operacijų vadovo priimto sprendimo. Tai yra potenciali rizika platinti koronavirusą.
Vežėjas turėtų parinkti tokį autobusą, kad visokeriopai tenkintų vežimo sąlygas, kurios numatytos operacijų vadovo sprendime: išlaikytas atstumas, kaukių dėvėjimas ir kt. LTSA kreipsis į vežėją, kad būtų užtikrinti keleivių vežimo reikalavimai, taip pat perduos informaciją apie galimą pažeidimą policijai bei NVSC", - nurodė E.Kučinskaitė.